כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

כריתת שד אחוזי נכות

כריתת שד היא הליך שמטרתו להילחם בסרטן השד. כריתת שד מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכות ומזכה באחוזי נכות. עבור כריתת שד אחוזי הנכות משתנים על פי כל מיני קריטריונים אשר מפורטים בסעיף 28 בספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי. בספר ניתן למצוא את כל הליקויים הנחשבים כנכות מול המוסד ובפרט, כריתת שד ואחוזי נכות שעתידים לקבל בשל כך.

 

תנאי זכאות - תביעת נכות כללית
לקצבת נכות זכאי תושב/ת ישראל שמלאו לו 18 שנים, ועדיין לא הגיע לגיל פרישה, שעקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי הנובע ממחלה, מתאונה או ממום מלידה.
תנאי ראשון: גיל ותושבות

אתה תושב/ת ישראל , מלאו לך 18 שנים ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
קטין, בין הגילאים 16 עד 18 עשוי להיות זכאי לקצבה, אם הוא היה "עובד קטין" בסמוך לפני שנגרם לו אי הכושר להשתכר

תנאי שני: הכנסות מעבודה

אינך עובד או שהכנסתך כשכיר או כעצמאי נמוכה מ-60% מהשכר הממוצע, 7,122 ש"ח (החל ב- 01.01.2023).
שימי לב! אישה נשואה שאינה עובדת, תיבדק כעקרת בית, אם לא עבדה 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים ב-48 החודשים, שקדמו ליום הגשת התביעה או שקדמו ליום הפסקת העבודה – אם הפסקת העבודה הייתה לאחר הגשת התביעה.

תנאי שלישי: נכות רפואית
רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לך נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות, אם יש לך כמה ליקויים רפואיים ועל ליקוי מסוים נקבעה לך נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות.
תנאי רביעי: דרגת אי-כושר

נקבע שעקב נכותך אינך מסוגל לעבוד או יכולתך להשתכר ירדה ב-50% לפחות, ונקבעה לך דרגת אי כושר באחד מהשיעורים האלה: 60%, 65%, 74% או 100%.

קצבת נכות עבור עקרת בית

אישה נשואה שאינה עובדת תקופה ארוכה, תיבדק במסלול שונה לצורך קבלת קצבת נכות לעקרת בית.
הבדיקה במסלול לעקרת בית תתבצע אם לא עבדת 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים, ב-48 החודשים שקדמו ליום הגשת התביעה, או שקדמו ליום שבו הפסקת לעבוד – אם הפסקת העבודה הייתה לאחר הגשת התביעה.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעת נכות כללית – צרו קשר עם משרדנו.

נכות מהמוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי אמון על סיוע לתושבי ישראל במצבים מורכבים כדוגמת אבטלה, פגיעה בתאונה ונכות. כחלק מכך, כאשר אדם חווה אירוע רפואי שמותיר אותו עם נכות המשפיעה על התפקוד שלו ובעצם מונעת ממנו לדוגמא להתפרנס כפי שעשה בעבר, או דורשת ממנו הוצאות רבות על הליכים רפואיים ותהליך השיקום וההחלמה, המוסד לביטוח לאומי עתיד לסייע כלכלית (ובדרכים נוספות) לאדם שחווה מקרים מסוגים אלו, כחלק מכך, קיים סיוע גם עבור נשים שעברו כריתת שד עקב סרטן השד.

 

קריטריונים לקביעת שיעור אחוזי הנכות עבור כריתת שד

בעבור כריתת שד אחוזי הנכות נקבעים על פי המפורט בסעיף 28 בספר הליקויים ונקבעים על פי כל מיני קריטריונים שביניהם הגיל בו התבצעה הכריתה והאם כרתו שד אחד או שניים. ברור כי ככל שהכריתה נעשתה בגיל צעיר יותר כך שיעור אחוזי הנכות יהיה גבוה יותר, וכי אם כרתו את שני השדיים אחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר גם כן. הנה פירוט של השיעור הצפוי לפי סעיף 28.

  1. כריתת שד אחת
    1. עד גיל 30 – כריתה של שד אחת שהתבצעה עד גיל 30 מזכה ב-30 אחוזי נכות.
    2. מעל גיל 30 ועד 45 – כריתה של דש אחת שהתבצעה בין גיל 30 לבין גיל 45 מזכה ב-25 אחוזי נכות.
    3. מעל גיל 45 – כריתה של שד מעל לגיל 45 מזכה ב-15 אחוזי נכות.
  2. כריתת שני השדיים
    1. עד גיל 30 – כריתה של שד אחת שהתבצעה עד גיל 30 מזכה ב50 אחוזי נכות.
    2. מעל גיל 30 ועד 45 – כריתה של דש אחת שהתבצעה בין גיל 30 לבין גיל 45 מזכה ב-40 אחוזי נכות.
    3. מעל גיל 45 – כריתה של שד מעל לגיל 45 מזכה ב-30 אחוזי נכות.

כריתת שד אחוזי נכות

מה היא כריתת שד על פי החוק?

על פי סעיף 28 שתפקידו לעגן בעבור כריתת שד את אחוזי הנכות, כריתת שד היא מצב שבו כותרים באופן חלקי או מלא שד. הכריתה יכולה להתבצע עקב גילוי סרטן השד באיזור אחד (או שני) השדיים, אך לעיתים מבצעים כריתה כפעולת מנע לאור חשש של התפתחות עתידית של סרטן השד. זאת לרוב מתבצע עבור נשים שנמצאות בסיכון לאור ממצאים גנטיים שתומכים בסיכון לדוגמא.

 

מה נותנים אחוזי הנכות?

באופן כללי, המטרה של אחוזי הנכות היא לסווג את חומרת הפגיעה בתפקוד היומיומי שחווה אדם עקב פגיעה רפואית, פיזית או נפשית. לאחר שאדם מוכר כנכה מבחינת המוסד לביטוח לאומי, שיעור אחוזי הנכות משקף את רמת הנכות שלו. אחוזי הנכות מתאימים את סוג הסיוע וגובה קצבת הנכות לדוגמא, שעתיד לקבל אדם שהוכר כבעל נכות. כמו כן, ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר כך הסיוע מהמדינה משמעותי יותר.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

כיצד מקבלים בגין כריתת שד אחוזי נכות?

אחוזי הנכות ניתנים על ידי המוסד לביטוח לאומי והם המאפשרים את המשך קבלת הסיוע וקצבת הנכות שעתיד הנפגע לקבל. על מנת לקבל בעבור כריתת שד אחוזי נכות יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. במהלך התביעה עתיד התובע להופיע מול וועדה רפואית בה יבחן מצבו הרפואי על ידי מומחים העוסקים בתחום הרפואה ומטרתם תהיה לקבוע את רמת הכשירות ואת חומרת הנכות של התובע.

בס"ד

להגשת תביעת נכות כללית

ייצוג מקצועי בכל תחומי תביעות הביטוח

וועדה רפואית במקרה של כריתת שד

כאמור, מטרתה של הוועדה הרפואית לבחון את המצב הרפואי של התובע, במקרה של כריתת שד אחוזי הנכות שמגיעים לתבוע קלים לצפייה ואינם דורשים הרבה מאמץ וערעורים. בעצם כל שיש לעשות הוא לצרף לטופס התביעה סיכום רפואי המעיד על כך שהתבצעה כריתה של שד אחד או שניים, וכן את מועד הכריתה (על מנת לקבוע באיזה גיל היא התבצעה). הוועדה הרפואית תקבע את אחוזי הנכות לפי אלו.

 

ערעור על החלטת הוועדה הרפואית

באופן כללי, כל מי שמגיש תביעה לביטוח הלאומי רשאי לבחור לערער על התוצאות שלה. פעמים רבות אכן הוועדה הרפואית אינה ממליצה על שיעור אחוזי נכות כמו שתובעים חושבים שמגיע להם, אך במקרה של כריתת שד אחוזי הנכות נקבעים בצורה מאוד ברור ועל כן, אם באמת לא קיבלתם את מה שמגיע לכם על פי חוק, אל תהססו לערער כי ברור מאוד מה מגיע לכם ולכן הערעור שלכם צריך להתקבל.

 

נעזרים באיש מקצוע

על פניו, תביעה בנושא כריתת שד ואחוזי נכות יכולה להיות מאוד פשוטה, אך עבור אנשים רבים הדבר לא פשוט, הגיוני שירצו להימנע מהתעסקות עם כול הבירוקרטיה שדורשת התביעה וכן התעסקות חוזרת עם הנושא של כריתת שד שלעיתים רוצים פשוט לשים בצד ולהמשיך הלאה. על כן, מומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע ולקבל סיוע וליווי לכל אורך הדרך.

כריתת שד היא הליך מאוד מורכב אשר משפיע על הגוף של האישה להמשך חייה, אך הן על הנראות והתחושה שלה. לאור כך, המוסד לביטוח לאומי מכיר בכך כנכות ומעניק קצבת נכות לכל המשך החיים עבור אישה שעברה כריתת שד אחד וכמובן עבור כריתה של שני השדיים. על מנת לקבל את הקצבה יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי ובה לפרט אודות המצב.

אחוזי הנכות בגין כריתת שד נעים בין 15 אחוזי נכות לבין 50. קביעת השיעור מעוגנת בסעיף 28, הגובה שלו משתנה בין כריתת שד אחד לבין שניים, אך גם משתנה בהתאם לגיל שבו התבצעה הכריתה עבור האישה התובעת.

ראשית דעי כי אם עברת כריתת שד, חלקית או מלאה, מגיעים לך אחוזי נכות. על מנת לקבל אחוזי נכות יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי ואליה לצרף מסמך רשמי אשר מאשר שעברת כריתה וכן את המועד בו היא התבצעה.

אחוזי הנכות עצמם מהווים מדד לביטוח הלאומי בנוגע לחומרת המצב ולקושי בתפקוד היומיומי של אדם שהוכר כבעל נכות מול המוסד. בפרט, עבור כריתת שד אחוזי נכות מזכים בקצבת נכות אשר משולמת על ידי הביטוח הלאומי בכל חודש.

מבחינת הגשת התביעה כדי להגיש אותה מוקדם ככל האפשר ממועד הכריתה על מנת להתחיל לקבל את קצבת הנכות מוקדם בהתאם. מעבר לכך, שיעור אחוזי הנכות גדל ככל שהכריתה מתבצעת בגיל מוקדם יותר, לצורך העניין מתחת לגיל 30 הכריתה מזכה בשיעור הגבוה ביותר.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם