כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

אובדן כושר עבודה לספורטאים

מחפשים מידע על אובדן כושר עבודה לספורטאים? בעמוד זה נלמד מהו, על דרכי הפעולה האפשריים לפני ובדעיבד, אילו פיצויים קיימים, ועוד. על כל זאת במאמר שלפניכם. כאשר אדם בוחר להתמקצע בספורט הוא בוחר ביתרונות שבכך, אך יחד עם זאת גם בחסרונות. אחד מהן החסרונות הללו הוא הסיכוי המוגבר לאובדן כושר עבודה, וזאת בשל הפציעות הכרוכות בכל פעילות ספורטיבית, ובוודאי בפעילות ספורטיבית תחרותית. אז מה משמעותו של אובדן כושר עבודה לספורטאים? כיצד ניתן להתמודד עימו? המשיכו לקרוא.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

אובדן כושר עבודה לספורטאים – הגדרה

לפני שנפרט בדבר דרכי ההתמודדות האפשריות עם מצב של אובדן כושר עבודה לספורטאים, יש להקדים הסבר בדבר מהותו של המצב הזה.

ככלל, אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו, עקב מחלה, פציעה או מום מולד, נגרמת לאדם נכות שפוגעת ביכולתו להשתכר כפי שהיה יכול בעבר, או במקצוע בו עסק בעבר. כאשר מדובר במום מולד הכוונה כמובן להשוואה בין יכולת ההשתכרות של בעל המום ליכולת ההשתכרות של אדם שאין לו מום כזה.

אם כן, בפשטות, אובדן כושר עבודה לספורטאים הוא מצב בו, עקב תאונה או מחלה, נגרמה לספורטאי נכות, זמנית או קבועה, שאינה מאפשרת לו להמשיך ולהתפרנס ממקצוע הספורט ממנו נהג להתפרנס.

מדובר כמובן במכה קשה וכואבת במיוחד, שכן בבת אחת אדם עלול לאבד הן את מקור הפרנסה שלו, והן את מקור החיות שלו, שהרי מדובר בדרך כלל בעיסוק שהוא חלק בלתי נפרד מאישיותו של האדם העוסק בו.

מכה קשה כזו, ללא סיוע מתאים, עלולה להותיר את האדם בפני שוקת שבורה של ממש, ועל כן צריך להכיר טוב טוב את דרכי הפעולה השונות שיכולות לרכך את המכה.

 

דרכי פעולה אפשריות לכתחילה

את דרכי הפעולה שניתן לנקוט על מנת לרכך את עוצמת המכה שהיא אובדן כושר עבודה לספורטאים ניתן לחלק ל-2: דרכי פעולה לכתחילה ודרכי פעולה בדיעבד. נתחיל בפירוט הפעולות המקדימות לפציעה, ונמשיך בסעיף הבא עם הפעולות האפשריות לאחר הפציעה.

אובדן כושר עבודה לספורטאים

רכישת פוליסת ביטוח מתאימה

דרך ההתמודדות העיקרית עם מצב של אובדן כושר עבודה לספורטאים לכתחילה היא רכישת פוליסת ביטוח מתאימה. הדבר הזה חשוב במיוחד דווקא בהקשר של ספורטאים, שכן פעמים רבות פוליסה סטנדרטית לא תעניק את ההגנה שהם זקוקים לה, וממילא רכישתה תהיה בזבוז כסף לשווא.

על מנת להתאים בצורה המדויקת ביותר את הפוליסה לספורטאי מומלץ להיעזר באיש מקצוע, כמו למשל עורך דין המתמצא בדיני ביטוח ובתביעות אובדן כושר עבודה. ובכל זאת, נפרוס להלן מספר פרטים שחשוב לשים אליהם לב.

הפרט הראשון שחשוב לשים אליו לב הוא השאלה האם הפוליסה מכסה רק אובדן כושר עבודה מלא, או שהיא מכסה גם אובדן כושר עבודה חלקי. הדבר חשוב במיוחד עבור ספורטאים, שכן בפועל פעמים רבות פציעה ספורטיבית גורמת לנזק חלקי, ולא לאובדן כושר עבודה מלא. פוליסה שאינה מכסה פציעה חלקית שכזו עשויה להותיר את הספורטאי ללא כול פיצוי.

פרט שני ומשלים לפרט הקודם שהצגנו הוא השאלה באיזו סוג פוליסה מדובר, ונסביר. אם ספורטאי רוצה לקבל פיצוי עבור כל מצב בו הוא אינו מסוגל להתפרנס עוד מספורט, עליו לרכוש את הפוליסה המתקדמת ביותר, זו שמכסה כל מצב בו המבוטח אינו יכול עוד לעסוק בעיסוק שקדם לו.

בכל מקרה אין לרכוש את הפוליסה הבסיסית ביותר, שכן היא מעניקה כיסוי רק למבוטח שאיבד לחלוטין את כושר העבודה לעסוק בכל מקצוע אחר, ללא קשר להשכלתו ולהכשרתו, וכך עלול הספורטאי להישאר ללא מטה לחמו, אך גם ללא פיצוי מתאים.late id="11071"]

דרכי פעולה אפשריות בדיעבד

בסעיף הקודם פירטנו כיצד על הספורטאי להתכונן מראש למצב אפשרי של פציעה או מחלה שתוביל לאובדן כושר עבודה, בסעיף זה נפרט מה ניתן לעשות לאחר קרות האירוע המצער שמונע ממנו להמשיך בתפקידו הקודם.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

דרך פעולה ראשונה: הגשת תביעה לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי

דרך הפעולה האפשרית הראשונה היא הגשת תביעה לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי. קצבה זו מגיעה לכל מבוטח בביטוח הלאומי שנקבע לו שיעור של מעל 25% נכות תפקודית.

לאחר הגשת התביעה יזומן התובע לוועדה רפואית, שתקבע את אחוזי הנכות הרפואית שלו, ולאחר מכן תועבר ההחלטה לפקיד התביעות, שיקבע מהו השיעור של אובדן כושר העבודה שלו, ועל פי זאת – את הקצבה המגיעה לו.

מדובר בקצבה לא גבוהה, אך יחד עם הקצבה המתקבלת מחברת הביטוח היא עשויה להביא לשיפוי משמעותי של אובדן השכר שחווה הספורטאי.

 

דרך פעולה שנייה: הגשת תביעה לקצבת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי

דרך הפעולה האפשרית השנייה עוברת גם היא דרך המוסד לביטוח לאומי, רק שהפעם מדובר בתביעה לקצבת נכות מעבודה. תביעה כזו פתוחה אך ורק בפני מי שנכותו נגרמה לו עקב עבודתו, דבר שדווקא נפוץ במיוחד אצל ספורטאים.

תביעה זו עדיפה על פני תביעה לקצבת נכות כללית במובנים רבים, ובהם שיעור הנכות המינימלי המזכה בפיצוי, גובה הקצבה ועוד, ועל כן אם יש אפשרות להוכיח שהתנאים לה מתקיימים יש לבחור בה. בכל מקרה, אי אפשר כמובן להגיש את שתי התביעות הללו בו זמנית, פיצוי במסלול אחד סותר את הפיצוי במסלול השני במקרה הזה.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

דרך פעולה שלישית: הגשת תביעה לחברת הביטוח

דרך הפעולה השלישית קשורה בקשר בל יינתק לדרך הפעולה העיקרית שהצגנו בסעיף הפעולות האפשריות לכתחילה, והיא תביעת הביטוח בו מבוטח הספורטאי בביטוח אובדן כושר עבודה.

אם הפוליסה אכן נתפרה למידותיו של הספורטאי, סביר להניח שהוא יוכל לזכות בפיצוי מתאים על ידי דרך פעולה זו, אם כי ייתכן כמובן שחברת הביטוח עוד תערים עליו קשיים רבים לפני שתאפשר זאת.

הקשיים שנוהגות לערום חברות הביטוח בפני המבוטחים שלהם ידועים ומוכרים, ועל כן לא מומלץ לפנות בתביעה משמעותית כזאת ללא גב משפטי חזק, אחרי הכול לחברות הביטוח בוודאי ישנו גב כזה, ולא כדאי להגיע לדיונים מראש בעמדת נחיתות.

סיוע משפטי מתאים, של עורך דין המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה, יגדיל את סיכוייו של הספורטאי לזכות בקצבה המגיעה לו, זו שהוא שילם בעבורה פרמיה גבוהה מידי חודש בחודשו.

חשוב לדעת שגם במקרה בו התביעה מצליחה, המקסימום עליו תעמוד הקצבה מחברת הביטוח היא 75% משכרו של הספורטאי בשנה שקדמה לפציעה, וזאת כמובן רק אם נקבעו לו 100% נכות תפקודית.

זאת הסיבה לכך שלא כדאי לוותר גם על אפשרות התביעה מול הביטוח הלאומי, בין אם מדובר בקצבת נכות ככלית ובין אם מדובר בקצבת נכות מעבודה, שכן ברוב מוחלט של פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה אין סעיף שקובע קיזוז של כספים המתקבלים מהביטוח הלאומי, וכך יוכל המבוטח להנות משתיהן בו זמנית.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ
תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: