כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 1 – בלוטות הלימפה

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים בנוגע לסעיף 1 של ספר הליקויים המעודכן של המוסד ביטוח לאומי, הכולל צפי אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות למחלת בלוטות הלימפה.
בנוסף ישנו הסבר מקיף כיצד מגישים את המסמכים לביטוח לאומי, מה עליי לדעת טרם הגשת המסמכים וכיצד מבצעים ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי בקשר לאחוזי הנכות שהכירו בגין מחלת בלוטות הלימפה.

משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי ונושאי ספר הליקויים ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

תביעה על פי סעיף 1 – בלוטות הלימפה

  1. שחפת של בלוטות הלימפה

א. שחפת הבלוטות בחדילה מלאה כאשר נותרו רק סימני איחוי – 0%

  1. סימני איחוי בולטים הפוגעים באסתטיות, על פי רמת אחוזי הנכות שנחרצו.

ב. פוסט השלב העז של שחפת הבלוטות, כאשר ישנם אותות אקטיביים הדורשים הגעה תדירה לרופא הכוללים או לא כוללים צנתורים מזכים בעד ל-30% נכות.

ג. בלוטות הלימפה של הצוואר ו/או בית השחי ו/או המפשעות סובלים משחפת אקטיבית הדורשת אשפוז או מאלצת שהייה במצב מאונך – 100% נכות.

(2) ADENOPATHIA (תפיחות הבלוטות) שאינה אקטיבית בשטח תחום, סטטוס רפואי נאות- 0%

(3) לימפומה ממאירה MALIGNANT LYMPHOMA (כולל מקרים של הודג'קין, ליפוסרקומה וכו') – סעיף בתוקף עד ליום 30/6/2016

א. בעת הפוגה (remissio) שכוללת או אינה כוללת טיפול, ישנו כושר עבודה חלקי – 50%

ב. במקרה חמור הכולל אותות קליניים כמו חום גבוה, אנמיה או תשישות כללית- 100%

סעיף 1 – בלוטות הלימפה

מילון מושגים:

כדי להקל עליכם להבין על פי מה מגדיר המוסד ביטוח לאומי – אחוזי נכות בכל תת סעיף בפני עצמו, אספנו ופירשנו את הביטויים הרלוונטיים למקרה של ליקוי בבלוטות הלימפה.

מערכת הלימפה – קבוצת נימים המשמשת לניוד חומרים אורגניים שונים בגוף, היא חלק מהמערכת החיסונית ושומרת על תפקוד תקין של מחזור הדם.

בלוטות הלימפה – נקראות גם 'קשרי הלימפה' והן אכן נמצאות ב'צמתים מרכזיות' של מערכת הלימפה. הן פועלות כפילטרים ושומרות על הניקיון של החומרים האורגנים המועברים במערכת הלימפה, אחראים על ייצור נוגדנים למחלות שתוקפות את הגוף וכן תורמות לשמירה על המערכת החיסונית.

שחפת – מקורה בחיידקים מסוג מיקובקטריום, זוהי מחלה זיהומית מדבקת הנישאת באוויר שבעבר גרמה ל50% תמותה וכיום טיפול יעיל לרוב המקרים הוא אנטיביוטיקה.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

סעיף 1 – בלוטות הלימפה – רגע לפני הגשת תביעה

במקרה והנך חולה בסרטן או שחפת של בלוטות הלימפה או אם היית חולה אשתקד, סעיף 1 מתייחס למצבך וקובע בין 0-100 אחוזי נכות בהתאם לחומרת הסטטוס הרפואי.
דרך פעולה:

תת סעיפים א' עד ג' מפרטים את רמת אחוזי הנכות לה זכאים הסובלים ממקרים של שחפת בבלוטות הלימפה

תת סעיף 2 מפרט את רמת אחוזי הנכות לה זכאים הסובלים ממקרים של בלוטה תפוחה.

תת סעיף 3 מפרט את רמת אחוזי הנכות לה זכאים הסובלים  ממקרים של סרטן בבלוטה עבור לסעיף (3).

ההחלטה של הוועדה הרפואית ש המוסד ביטוח לאומי עבור רמת אחוזי הנכות נעשית בהתייחסות ישירה לסטטוס הרפואי הנוכחי שלך וזה של השנה שעברה, בהתאם לרמת הליקוי ואסמכתאות רפואיות כפי שתציג במעמד הוועדה.

 

סעיף 1 כלשונו כולל פרשנויות, עצות והנחיות:

להלן סעיף 1 בצורה כלשונו ובצירוף הסברים בשפה מקצועית ופשוטה יותר על מנת לסייע לכם לקבל אינדיקציה לגבי הגדרתה של מחלתכם על פי חוק וכן את רמת אחוזי הנכות אותם להם תוכלו להיות זכאים במעמד התביעה מול המוסד ביטוח לאומי.

(1) שחפת של הבלוטות – תסמינים: נפיחות בבלוטות הלימפה,

אם אתה סובל מבלוטות לימפה מוגדלות, קדיחה מחום, איבוד משקל גוף, תשישות, הזעה מוגברת במהלך הלילה, שיעול חזק.
אם הופיעו אצלך תסמינים אלה ונמצאת חיובי עבור שחפת בבלוטות אתה עשוי להיות זכאי לאחוזי נכות כפי שמפורט מטה:

(א) משחפת בלוטות לימפה שאינה אקטיבית מזכה באחוזי נכות כדקלמן:

  1. שחפת שאינה אקטיבית אך הותירה סימני איחוי ישנה זכאות עד ל0% נכות מביטוח לאומי, כפי שמפורט בספר  הנכויות.
  2. שחפת שאינה אקטיבית אך הותירה סימני איחוי גסים אסתטית תיבחן רמת אחוזי הנכות כפי שמופיע בסעיף 75 המפרט במקרים של סימני איחוי בלתי אסתטיים.

 

יש להביא למעמד התביעה

  • מסמך המעיד על שחפת בבלוטות הלימפה.
  • אסמכתא רפואית עדכנית לגבי סטטוס השחפת- לא אקטיבית.
    • במקרה של סימני איחוי שאינם אסתטיים יש להגיש סימוכין להפרעה וקובלנות שהבעת בפני הרופא.

(ב) משחפת בלוטות הלימפה, אקטיבית שאינה חמורה בליווי מרשם תרופתי ישנה זכאות עד ל30% נכות מביטוח לאומי, כפי שמפורט בספר  הנכויות.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

יש להביא למעמד התביעה

  • מסמך המעיד על שחפת בבלוטות הלימפה.
  • אסמכתא רפואית עדכנית לגבי סטטוס השחפת- אקטיבית שאינה חמורה.
  • במקרה של סימני איחוי שאינם אסתטיים יש להגיש סימוכין להפרעה וקובלנות שהבעת בפני הרופא.
  • מרשמי תרופות כפי שניתנו מהרופא המטפל.

(ג) במקרים של שחפת אקטיבית הדורשת אשפוז או מאלצת שהייה במצב מאונך  ניתן לקבל עד ל 100% נכות מביטוח לאומי, כפי שמפורט בספר  הנכויות.

 

יש להביא למעמד התביעה

  • מסמך המעיד על שחפת בבלוטות הלימפה בתוספת צילומים פנימיים של מרכז הגוף הקדמי ותוצאות בדיקת ביופסיה.
    • אסמכתא רפואית עדכנית לגבי סטטוס השחפת- אקטיבית במצב חמור.
  • במקרה של סימני איחוי שאינם אסתטיים יש להגיש סימוכין להפרעה וקובלנות שהבעת בפני הרופא.
  • מרשמי תרופות כפי שניתנו מהרופא המטפל.
  • סימוכין חתום בידי רופא מומחה או מטפל לכך שהסטטוס ברפואי שלך מחייב שהיה במצב מאונך או אסמכתאות רפואיות על אשפוז.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

כמה נקודות חשובות

  • ניתן לקבל הכרה עבור אחוזי נכות בגין שחפת של הבלוטות רטרואקטיבית לשנה קודמת מרגע שהתגלתה המחלה. זה אומר שבמידה וכיום השחפת שלך אינה אקטיבית אך אשתקד הייתה אקטיבית ישנה אפשרות לזכאות עבור אחוזי נכות עקב תת הסעיף הנ"ל.
  • ניתן לקבל אחוזי נכות אם נותרו בך ליקויים עקב שחפת שסבלת ממנה בעבר, מעל לשנה. יש לתעד ולאסוף סימוכין רפואי עדכני ורלוונטי בעל קשר ישיר או עקיף למחלה או לתסמינים אותם חווית.

(2) במקרים של בלוטה תפוחה שאינה אקטיבית והסטטוס הרפואי סטנדרטי ניתן לקבל עד ל 0% נכות מביטוח לאומי, כפי שמפורט בספר  הנכויות.

 

2 טיפים קטנים:

  • פעמים רבות, בלוטות נפוחות הן סימפטום למחלות קשות יותר כמו זיהום או שיבושים במערכת החיסונית כגון זאבת, דלקת מפרקים שגרונית ואפילו סרטן.
    מחלות אלה גם יכולות לזכות אותך באחוזי נכות במקרים רבים ובהתאם למצבך, עבור לסעיף הרלוונטי כדי לבחון את זכויותיך עקב הבעיה ממנה אתה סובל.
  • אסמכתאות וסימוכין לבלוטות נפוחות ניתנים לאישור רשמי בעזרת בדיקה פיזית, צילומים פנימיים, תוצאות בדיקת דם מלאה או ביופסיה.

(3) עבור מצב של סרטן במערכת או בבלוטות הלימפה, אתה עשוי להיות זכאי לאחוזי נכות כפי שמפורט מטה:

(א) לימפומה ממאירה במצב רמיסיה מלאה או חלקית הכוללת כושר עבודה חלקי, ישנה זכאות עד ל50% נכות מביטוח לאומי, כפי שמפורט בספר  הנכויות.

 

יש להביא למעמד התביעה

  • אסמכתא רפואית המאשרת קיומו של סרטן לימפומה.
    • דוקומנטציה עדכנית כגון צילומים פנימיים, תוצאות בדיקת דם מלאה, ביופסיה וכו' הנותנת אינדיקציה לרמיסה מלאה או חלקית בבחינת רמת כמות התאים הסרטניים.
  • מסמך המעיד על חזרה לעבודה חתום בידי המעסיק בו מצוין היקף שעות העבודה ואחוז המשרה או לחילופין, אסמכתא חתומה בידי רופא תעסוקתי על מסוגלות של כושר עבודה חלקי.

 

טוב לדעת:

  • אין התייחסות באשר הסיבה בגינה חלה רמיסיה, בין אם בעזרת טיפולים או כחלק מהתעלות הגוף ואחוזי הנכות במקרה זה יקבעו בהתאם לשני פרמטרים:
  1. בחינה טכנית של רמת ההפוגה בלימפומה.
  2. מבחן פיזי הבוחן האם אתה כשיר לעבודה באופן חלקי.

(ב) במקרה של לימפומה ממאירה במצב חמור הכולל אותות קלינים כמו תשישות כללית, חום גבוה, אנמיה או פגיעה בתפקוד ישנה זכאות עד ל100% נכות מביטוח לאומי, כפי שמפורט בספר  הנכויות.

 

יש להביא למעמד התביעה

  • מסמך המעיד על לימפומה ממאירה בתוספת סימוכין של בדיקות המאשרות זאת כגון צילומים פנימיים, תוצאות בדיקת דם מלאה, ביופסיה וכו'.
  • אסמכתא מרופא מומחה או מטפל.
  • תיעוד אותות קליניים וסטטוס רפואי עדכני חתום בידי הרופא המטפל.
    • אסמכתאות לטיפולים שבוצעו ומרשמי תרופות.
  • אם ישנם ליקויים בעוד חלקים פנימיים יש להביא איתכם למעמד התביעה מסמכים רפואיים רשמיים המאשרים זאת.

 

לסיכום:

במאמר זה הובאו מספר דוגמאות לסימפטומים ותופעות ואינם מעידים על כלל הסימנים הבריאותיים למחלה מכיוון שהתגובה לליקוי היא אינדיבידואלית. תמיד מומלץ לוודא שלא פספסת או המעטת בחשיבותה של סוגיה רפואית אחרת שאולי מייחסות לך אחוזי נכות נוספים המגיעים לך בגין הקושי ממנו אתה סובל.

יש לשים לב שכל קושי או פגם מחויבים בסימוכין ואסמכתאות רפואיות המאשרות את הממצא ומעידות על הקושי. עבור כל ליקוי תוכל לראות פירוט בסעיף הרלוונטי לו, לגבי המסמכים שתצטרך לספק במעמד התביעה.

ביטויים חמורים של ליקויים או מחלות בבלוטות הלימפה אשר גורמות לתסמינים חמורים שמפריעים לשגרת חיים ולעבוד, יכולים לזכות אפילו בשיעור של 100 אחוזי נכות.

סעיף 1 – בלוטות הלימפה מפריד בין מקרים של שחפת בבלוטות הלימפה, מקרים של בלוטה תפוחה וכן, מקרים של סרטן בבלוטת הלימפה. לכול תת סעיף ישנה התייחסות מבחינת מה נחשב תחת תת סעיף זה ובהתאם, מה שיעור אחוזי הנכות המתאים.

אחוזי נכות הם בעצם הכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי באדם כלשהוא שיש לו נכות כלשהיא אשר מפריעה לו להתנהל כרגיל ולהמשיך לנהל את שגרת חייו. על מנת לקבל הכרה זאת, נדרש האדם להגיש תביעה לביטוח הלאומי.

המטרה של הגשת תביעה לביטוח לאומי היא להציג לביטוח הלאומי את המצב ולקבל הכרה בו. לאחר מכן, המטרה היא לקבל אחוזי נכות שיתאמו באמת את מצבו של הנפגע אשר בהמשך יובילו לקבלת זכאות לקצבת נכות חודשית.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם