כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 77 – אלופציה אראטה אוניברסליס

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים לשנת 2021 בנוגע לסעיף 77 של ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי, הכולל צפי אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות אלופציה אראטה אוניברסליס. בנוסף ישנו הסבר מקיף כיצד מגישים את המסמכים לביטוח לאומי, מה עליי לדעת טרם הגשת המסמכים וכיצד מבצעים ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי בקשר לאחוזי הנכות שהכירו בגין אלופציה אראטה אוניברסליס.

משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

סעיף 77 בספר הנכויות של המוסד לביטוח לאומי מראה את אחוזי הנכות הצפויים על כל אחת מן הנכויות הקשורות למחלות אלופציה אראטה אוניברסליס והזכויות בגינם ניתן לקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי.

כדי שאנו נוכל לעזור לך לדעת לזהות בצורה מדויקת את הבעיות הרפואוית שיש לך, כך לדעת להעריך כמה אחוזי הנכות אפשר לקבל על פי מצבך כיום – הבאנו את המושגים המקצועיים והרלוונטיים עם הסברים קצרים, פשוטים וברורים.

זה סעיף החוק: סעיף 77 – אלופציה אראטה אוניברסליס.

סעיף 77 – אלופציה אראטה אוניברסליס.
Alopecia Universalis – 20%

מילון מושגים רלוונטי ל אלופציה אראטה אוניברסליס:

אלופציה אראטה אוניברסליס – זוהי נשירת שיער או התקרחות מלאה. למעשה זוהי נשירת כל שיער הגוף.

סעיף 77 – אלופציה אראטה אוניברסליס


סעיף 77  אלופציה אראטה אוניברסליס

הקדמה:

המוסד לביטוח לאומי קובע כמה אחוזי נכות אפשר לקבל במידה ואתה סובל מבעיה של אלופציה אוניברסליס.

תנאים להגשת התביעה:

במידה ואתה סובל ממקרים של נשירת שיער או התקרחות מלאה, אפשר לקבל בין 0% נכות ועד 20% נכות.אך שים לב! אחוזי הנכות מנופים (הם לא נספרים) בתביעות לשירותים מיוחדים.

 

זהו סעיף החוק עם הסברים ופרשנויות:

במידה ואתה סובל מבעיה של אלופציה אראטה אוניברסליס, יש אפשרות לקבל 20% נכות.

כלומר, המוסד לביטוח לאומי קובע כי בעיה של התקרחות מלאה בכל הגוף יכולה לזכות אותך ב-20% נכות. אך שים לב! אחוזי הנכות הנ”ל מנופים (הם לא נספרים) בתביעות לשירותים מיוחדים.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

מסמכים רפואיים שרצוי לצרף:

רצוי לך לצרף תיעוד רופא על המחלה – מתי אובחנה התחלתה או החלה, מהלך המחלה, האם יש הטבה, במידה ואתה נוטל תרופות או עושה טיפולים צרף אישורים מתאימים.

לפרטים נוספים אפשר לעיין באתר ביטוח לאומי ולצפות בשינויים בספר הליקויים !  

אלופציה אראטה אוניברסליס הינה מחלה אשר כל שיער הגוף נושר עד כדי התקרחות מלאה. על פי סעיף 77, נקבעו בגין מחלה זו עד 20 אחוזי נכות. למרות אחוזי הנכות שנקבעו, יש לשים לב כי הם אינם יכולים להיספר למטרות של שירותים מיוחדים. 

בדומה לתביעות רפואיות אחרות, גם בתביעה בסעיף 77 אלופציה אראטה אוניברסליס, יש להגיש את כל המסמכים הרפואיים אשר מוכיחים את קיומה של המחלה, מועד איבחונה, הטיפולים הנדרשים ומידת ההטבה, אם נצפתה. ככל שהמסמכים יהיו מפורטים יותר, כך הדיון בבקשה יהיה יעיל יותר.

במקרה של אלופציה אראטה אוניברסליס כל שיער הגוף נושר, לרבות שיער הריסים והגבות. מחלה זו הינה מסוג המחלות האוטואימוניות, כאשר מערכת החיסון נלחמת בעצמה. עם זאת המחלה אינה כוללת סימפטומים או תסמינים נוספים. ההכרה באחוזי נכות בגין המחלה נובע מההשלכות החברתיות והתעסוקתיות הטמונות בה. 

לאחר תביעה בביטוח לאומי בגין סעיף 77 בספר הליקויים, ניתן לקבוע עד 20 אחוזי נכות לחולי אלופציה אראטה אוניברסליס. זכויות אלו בביטוח לאומי עשויים להקנות לתובע את הזכות לשיקום מקצועי, וכן מימון לימודים מקצועיים ואקדמיים. בדרך כלל זכאות זו תינתן לצמיתות.    

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם