כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תאונת עבודה בכתף

תאונת עבודה בכתף עלולה לגרום לנזקים חמורים ומתמשכים, חלקם עד כדי נכות צמיתה שצפויה לפגוע בכושר העבודה וביכולת ההתפרנסות. אז מהן תאונות הכתף הנפוצות וכיצד לדרוש בגינן את כל הזכויות המתאימות? לפניכם מדריך בנושא.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

הכתף עלולה להיות מקור לפציעות רבות

מבנה מפרק הכתף הוא ייחודי ביחס ליתר מפרקי הגוף, אך נתון זה הופך אותו גם למפרק הרגיש ביותר מכל היתר. התפוח, כלומר עצם הזרוע בחלקה העליון, מחובר לעצם השכמה (מכתש) ומצופה בסחוס, דבר שמאפשר לשתי העצמות תנועה חלקה ובטווח גדול. ועם זאת, כאשר אין התאמה בתפקוד שלהן, עלולה להתרחש אי יציבות חריגה שמסתיימת לא פעם בפציעה קשה.

כך קורה בתאונות עבודה רבות, שבהן מתרחשת שחיקה לאורך זמן של הסחוס המפרקי, או טראומה (חבלה) פתאומית שמקורה בפגיעת גוף קשה. כמו כן, קיימת האפשרות שכאבים באזור הכתף יתפתחו לאורך זמן בעקבות עבודה שדרשה מאמץ יתר מהכתף, בין אם בעומסי יתר ובין אם בתנועה לקויה באופן חוזר ונשנה.

 

פגיעות כתף נפוצות בתאונות עבודה ובכלל

הסיבות המרכזיות ביותר לבעיות בכתף בקרב עובדים במשק הן קרע בגיד או דלקת מקומית, חלקן נגרמות כאמור כתוצאה מתאונות עבודה המזכות את הנפגעים בקבלת פיצויים וזכויות מסוימות. להלן סוגי פגיעות הכתפיים הנפוצות:

  • דלקת במפרק הכתף או בגיד
  • קרע מלא או חלקי של גידי הכתף
  • שחיקת מפרק הכתף
  • שבר בכתף

שאלון קרן פנסיה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

תאונת עבודה בכתף כמחלת מקצוע או מיקרוטראומה

תאונת עבודה בכתף מהווה אירוע פתאומי וחד פעמי, או פגיעה מצטברת שמובילה למחלת מקצוע. אם מדובר במחלת מקצוע, הרי שיהיה צורך להוכיח שמחלה מסוימת מרשימת מחלות המקצוע המופיעות בתקנות הביטוח הלאומי, היא זו שגרמה לכאבים קבועים בכתף ולמגבלה שמונעת את יכולת העבודה ובפרט את התפקוד הבסיסי של אותו עובד.

יש מקרים שבהם המחלה שממנה העובד סובל היא איננה מחלה שמצויה ברשימת מחלות המקצוע ולכן איננה מוכרת כתאונת עבודה, כמו למשל בקרב פועלי בניין, קלדניות או צבעים שסובלים מכאבים כרוניים בכתף. כדי שיוכלו גם הם לקבל זכויות מתאימות למצב, הורחבה ההגדרה של פגיעות מיקרוטראומה גם לכדי סיטואציות של כאבים מקומיים כרוניים ומכוחן ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי.

במצב כזה, יש לפנות לביטוח הלאומי ולהגיש תביעה להכרה בפגיעה מעבודה כמחלת מקצוע או פגיעת מיקרוטראומה. הם הפגיעה תוכר בהתאם, היא תאפשר זכאות לתבוע אחוזי נכות שייקבעו בוועדה רפואית ובהתאם לספר הליקויים של הביטוח הלאומי.

 

תחשיב הפיצויים לנפגעי תאונת עבודה בכתף

עובדים שנגרמה להם פגיעה חמורה בכתף שמגבילה את יכולת התפקוד שלהם, תוכל לקבל אחוזי נכות מתאימים לסוג והיקף הפגיעה, מכוחם יתקבלו פיצויים מתאימים מהמוסד לביטוח הלאומי. וועדה רפואית של המוסד לביטוח הלאומי היא זו שקובעת את אחוזי הנכות בסופו של דבר וזאת על פי המצב הרפואי של העומד לפניה, הניירת הרפואית שמעידה על היקף הפגיעה וחוות דעת המומחים הרפואיים המטפלים וכן בהתאם לתקופת השיקום מהפגיעה.

מענק כספי חד פעמי ניתן לנפגעים שקיבלו בין 9%-19% נכות – אחוזים המציינים פגיעה קלה עד בינונית בחומרתה. קצבה חודשית תינתן לנפגעים שקיבלו 20% נכות ומעלה בגין פציעת הכתף שלהם, כלומר שהפגיעה ממנה הם סובלים היא קשה וחמורה. אם נפגע קיבל 8% נכות ומטה בגין תאונת עבודה בכתף, הוא איננו זכאי לדבר.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

תאונת עבודה בכתף בעקבות קרע בגיד

סיטואציות של קרע בגידי הכתף אינן נולדות בבוקר בהיר אחד, אך ברגע שבו קיים חשד לקרע בגיד, על העובד לפנות מיידית לאבחון רפואי אצל אורתופד מומחה. החשש האישי צפוי להתעורר כאשר קיימת מגבלה בהנעת היד, בהישענות על הכתף, חוסר נוחות מקומית ואף כאבים שמופיעים גם במנוחה. ייתכן שיתרחשו כאבים בהנפת היד קדימה, הצידה או אחורה, חולשה וקושי בנשיאת משאות כבדים וקשיים תפקודיים נוספים.

אם אכן מתברר כי קיים קרע בגיד הכתף, חשוב להבין האם מדובר במצב שנגרם כתוצאה מנשיאת משא כבד, נפילה שגרמה ללחץ על הכתף, תאונת דרכים וכן הלאה. כמו כן, ישנו מצב של קרע ניווני שאין לו קשר לטראומה או לתאונה עצמה, אלא יותר לשחיקת גידי הכתף מפאת מחסור בתנועה או גיל.

 

הוכחת הקרע בגיד הכתף ומסלול התביעה

בהינתן הוכחה לקרע בכתף שנגרם בעקבות תאונה, חבלה או מחלת מקצוע, יהיה ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי. הוכחה זו מתקבלת כאשר הנפגע מתלונן על הפגיעה בכתף בפני גורמים רפואיים מתאימים ומוודא שהתלונות שלו נרשמות בגיליון הרפואי, שנוצר סמוך למועד הטראומה או התאונה.

קיימת כאמור חשיבות רבה לקבלת טיפול אצל אורתופד, בפרט כזה שמתמחה רפואית באזור הכתף. על האורתופד להפנות את הנפגע לסדרת בדיקות שתעיד על מצבו והנזקים שנגרמו לו. לאחר קבלת התמונה המלאה בנוגע למצב הרפואי, יהיה אפשר לספק הערכה ראשונית של סיכויי הנכות וגובה האחוזים שיינתנו מהביטוח הלאומי.

נציין כי אחוזי הנכות במקרה של בעיה בגידי הכתף מושפעים ממספר גדול של משתנים: עוצמת הקרע והיקפו (קרע מלא או חלקי), נזקים שיוריים נוספים שנגרמו (למשל קרע סחוסי), עמידה במבחנים אורתופדיים שונים, יכולת התנועה בכתף במצבים שונים ועוד.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

אחוזי הנכויות מעבודה במקרים של פגיעות כתף

ספר הליקויים של המוסד לביטוח הלאומי מכיל עשרות פרקים – כל אחד מהם מתייחס לאשכול שונה של פגיעות ובעיות רפואיות ומצביע על אחוזי הנכות שמתקבלות בכל בעיה ובהתאם לפרמטרים שונים לעניין חומרת הפגיעה, המגבלה הנוצרת ממנה ועוד. בהתאם לתקנות אלו, דרגת נכות לנפגעי עבודה בפציעות כתף עשוי להיות רחב למדי, החל מקביעת 0% נכות ועד 30% נכות רפואית צמיתה, המזכה כמובן בגמלה חודשית עד לגיל הפנסיה יחד עם זכויות אפשריות נוספות.

 

תביעת תאונת עבודה בכתף – רק באמצעות עורך דין!

אם נפגעתם בכתף כתוצאה מעבודה, אתם זכאים לתבוע זכויות מהמוסד לביטוח הלאומי ולעתים גם מגורמים נוספים כמו ביטוחים פרטיים, תביעות נזיקין כלפי מעסיקים וקרן הפנסיה במקרים חמורים מאוד של אובדן כושר עבודה.

תביעות אלו מצריכות התנהלות מושכלת, יעילה וסבלנית מאוד מול גופים בירוקרטיים מורכבים וקפדניים, שאינם "מחלקים" כספים ואחוזי נכות בקלות יתרה. לאור מורכבות הנושא ודרישות ההוכחה לפגיעות הכתף שאכן נגרמו מעבודה ומגבילות אותה, מומלץ להתייעץ תחילה עם עורך דין המתמחה בתאונות עבודה ולקבל הכוונה מתאימה לשלבי איסוף החומר הרפואי ומכוחם הגשת תביעה מתאימה.

עורך הדין יכול לתפקד כמלווה לאורך כל תהליך התביעה, ממתן הנחיות ראשוניות מיד לאחר תאונת העבודה או חשיפת מחלת המקצוע ועד להגשת תביעה מתאימה לכל גורם מפצה תוך מקסום אקטיבי של קבלת הפיצויים שהולמים את הפגיעה. נציין גם שעורך דין המתמחה בתביעות הביטוח הלאומי יוכל גם לייצג אתכם בוועדה הרפואית ובכך להגדיל את הסיכויים לקביעת נכות בהתאם.

צרו עמנו קשר ונוכל להעניק לכם ייעוץ, הכוונה והערכה ראשונית לקבלת אחוזי הנכות שנובעים מסוג וחומרת הפגיעה הקיימת.

תאונות מתרחשות מדי יום ביומו ויכולות לגרום לנזקים בכול מיני דרגות חומרה, החל מנזקים קלים ועד לכדי נזקים חמורים שיכולים לגרום לנכויות בדרגות גבוהות ואפילו למוות. תאונה אשר שקרתה לאדם במהלך עבודתו תחשב תאונת עבודה, אך גם בדרך הלוך או חזור מהעבודה.

תאונת עבודה בכתף יכולה לגרום לשברים בכתף, שחיקה של מפרקי הכתף וכן דלקת או קרע בגידי הכתף.

משום שמדובר בתאונה, ויתרה מכך, בתאונה אשר לעבודה יש אחריות עליה על פי חוק, מגיעים למי שנפגע בתאונת עבודה פיצויים. גובה הפיצוי תלוי הן בחומרת המצב (כלומר בשיעור אחוזי הנכות אשר קיבל הנפגע), אך גם יכול להיות כי יהיה מצב של אובדן כושר עבודה ובהתאם גם פיצויים נוספים.

אם חוויתם תאונת עבודה מומלץ מאוד שלא תבצעו את ההליך לבד אלא תעזרו בעורך דין. וודאו כי הוא מתמחה בתחום של תביעות וכבר ניהל תביעות מוצלחות קודמות דומות.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם