כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

אי ספיקת לב ביטוח לאומי

במאמר זה איגדנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי ביותר לגבי אי ספיקת לב וביטוח לאומי – מתיאור והגדרות המחלה עצמה ועד למתן זכויות חולי לב מול ביטוח לאומי והליך התביעה המלא. 

אי ספיקת לב: מאפיינים והגדרות

אי-ספיקת לב היא תסמונת המתפתחת על רקע ליקוי בתפקוד הלב (הפרעה סיסטולית) וחוסר יכולת למלא את תפקידו של הלב כמשאבה יעילה לאספקת דם לאיברי הגוף הן במנוחה והן במאמץ. עוד סיבה אפשרית היכולה להביא להתפתחות אי-ספיקת לב היא ליקוי ביכולת המילוי של חדר הלב השמאלי וקושי בפעולת הרפיית שריר הלב. מנגנון זה אופייני בעיקר לנשים ולחולים מבוגרים.

הגורמים הנפוצים ביותר להתפתחות אירוע לב הם מחלת לב כלילית ועומס ממושך על הלב עקב יתר לחץ דם לא מאוזן. גם למחלות אחרות הן בעלות חשיבות רבה בהתפתחות אי-ספיקת לב – דלקת שריר הלב, מחלות מסתמים, מחלות שריר הלב מלידה ועוד.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

הבעיות השכיחות ביותר אשר נלוות לאי ספיקת הלב הן:

אנמיה – אנמיה יכולה להוות ביטוי למחלה כרונית מתמשכת ובנוסף יכולה לשמש ביטוי לפגיעה בתפקוד של כליה. מחקרים מראים שהאנמיה מביאה להחמרת אי ספיקת הכליות ואי ספיקת הלב ובמידה וקיים תיקון של האנמיה, תיקון זה עשוי לשפר את מצב החולים ולהפסיק או להאט במידה כלשהי את אי ספיקת הכליות. הטיפולים אשר יעילים במיוחד לשיפור או תיקון אנמיה בחולים הם מתן תכשירי ברזל דרך הזרקה לתוך הוריד או תכשירים אריתרופוייטין למיניהם.

אי ספיקת כליות – השכיחות הקיימת של אי ספיקת כליות עומדת על כ-40%. אי ספיקת הכליות הולכת ומחמירה, כמו גם עם החמרת אי ספיקת הלב, כאשר אי ספיקת הלב מצידה תורמת להרעה בתפקוד הכליה. מצב המכונה התסמונת הקרדיו-רנלית.

אי ספיקת לב ביטוח לאומי

זכויות חולי לב מול ביטוח לאומי

אי ספיקת לב וביטוח לאומי קשורים זה בזה משום שלכל אחד מגיעות זכויות לאחר התקף לב. מכיוון שרבים מחולי הלב למעשה סובלים מנכות, הם יכולים להימצא זכאים להטבות סוציאליות, קצבאות שונות והנחות מס. לאחר אירוע לבבי האדם חווה ירידה ביכולתו לתפקד וכאשר הוא מוגבל ביכולתו לעבוד יש משמעות רבה ליכולת לקבל הכרה בנכות כללית.

אי ספיקת לב בביטוח לאומי מביא עמו את  היכולת לממש זכויות סוציאליות שונות, המתקבלות בראש ובראשונה מול ביטוח לאומי שמעניק תגמולי נכות. קצבת נכות מביטוח לאומי מתבססת על ליקויים בתפקוד המובילים לנכות רפואית. במידה ונקבעה למטופל נכות רפואית משמעותית (40%-50% ויותר), תקבע בנוסף לכך נכות תפקודית, כלומר דרגת אי כושר.

דרגות הנכות יקבעו באמצעות וועדה רפואית. יש צורך להציג מסמכים רפואיים וחוות דעת של רופא מקצועי ולעיתים גם רופא תעסוקתי. בהתאם לדרגת הנכות הקיימת יש אפשרות לתגמול חד פעמי או קצבת נכות קבועה או זמנית. ברוב המקרים אחרי אירוע לב תיקבע דרגת נכות של מאה אחוז באופן מידי לתקופה של שלושה חודשים לפחות. חלקם הגדול מהחולים יהיו פטורים מתשלום לביטוח לאומי ובנוסף לכך יקבלו הטבות מס.

חולה שימצא מתאים לפי הביטוח הלאומי יוכל לקבל שיקום מקצועי. חולה שייחשב נכה קשה עשוי לקבל קצבה מיוחדת ובמקרים מסוימים גם גמלת סיעוד. בנוסף לכך, לנכים קיימות זכויות נוספות כמו לדוגמה הנחות בארנונה, הנחות בקניית תרופות ועוד.

במידה ואתם או יקיריכם חולי לב, או בעלי אי ספיקת לב, באפשרותכם לתבוע את ביטוח לאומי. לנו במשרד עורכי דין פייפר כהן יש עורכי דין מומחים לביטוח לאומי, שמוכנים לעזור ולפשט לכם את זכויות חולי לב מביטוח לאומי אשר מגיעים לכם!

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

אי ספיקת לב וביטוח לאומי – זכויות חולי לב מביטוח לאומי ומגופים נוספים

זכויות בסיסיות

לכל חולה לב קיימת זכות בסיסית לסיוע רפואי ובאופן כללי סיוע מכל גוף רפואה ציבורי וזאת בכדי לבצע אבחון של מצבו הרפואי של החולה ויצירת תכנית טיפולית המיועדת לו. זכות בסיסית נוספת היא זכות לשיקום החולה אשר יכולה להשפיע על עתידו, ובנוסף הזכות להשתלות אשר מתבצעת ע"י המרכז הלאומי להשתלות בהתאם למצבו הרפואי של החולה.

 

קצבת נכות כללית

חולי לב עלולים לסבול מרמות שונות של ירידה בכושר התפקוד היום יומי השוטף, המשפיעה על כושר השתכרותם, אם כתוצאה מהתקף לב או מירידה בתפוקת הלב. על מנת לקבל קצבת נכות כללית מביטוח לאומי, צריך להוכיח פגיעה בכושר הפרנסה כתוצאה ממחלת הלב, וזאת בשיעור של 50% מינימום.

הקצבה תתקבל על בסיס חודשי וגובה הקצבה ייקבע בהתאם ליכולת תפקודו של החולה, הכנסותיו הכלכליות, מצבו המשפחתי, תלותו של החולה בבני משפחתו, שיעור הנכות הרפואית וכו'.

 

זכויות לנפגעים בעבודה

ישנם מקרים בהם אירוע לב קורה כתוצאה של אירוע שהתרחש בזמן שהות בעבודה, יכול להיות פיזי או אפילו נפשי.

 

שירותים מיוחדים /שירותי סיעוד

חולי לב הזקוקים לעזרה בפעולות בסיסיות, יכולים להיות זכאים לקצבת שירותים מיוחדים או לחלופין לשירותי סיעוד וזאת בהתאם לגילם. לצורך כך חייבת להיות הערכה של תלות המטופל באנשים אחרים.

 

פטור מתשלום מס הכנסה

מחלות לב עלולות להיות מלוות במחלות אחרות וביניהן יתר לחץ דם, עודף כולסטרול וסוכרת. אם קיים מצב בו הנכות הרפואית משוקללת ל-90% ומעלה וזאת כתוצר של מכלול המחלות, או לחלופין שתיקבע 100% נכות בעקבות מחלה אחת – החולה יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

חברות הביטוח וקרנות הפנסיה

לעיתים ישנן זכויות חולי לב נוספות אשר מגיעות במסגרת קרן הפנסיה – פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה, ביטוח המנהלים או כיסויים ביטוחיים שונים כמו לדוגמה אובדן כושר עבודה, גילוי מחלות קשות, קצבת סיעוד ועוד. במידה וזיהיתם אצלכם או אצל יקיריכם את אחד הקריטריונים הנוגעים לכם, יש להיוועץ בעורך דין המתמחה בביטוח לאומי.

אצלנו בפייפר כהן תוכלו למצוא את מיטב המומחים ונשמח לייעץ לכם על מנת שתוכלו לקבל את הזכויות המגיעות לכם.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

מחלות לב יוצרות מציאות חדשה

אירועי לב נחשבים אז ועדיין לגורם התמותה הראשון הנמצא בארצות המפותחות. שכיחות אי ספיקת הלב בעולם ממשיכה לעלות. בעקבות העלייה הבלתי פוסקת בתוחלת החיים וכתוצאה ממנה, ישנה עלייה מתמדת בשכיחות של מחלות כמו יתר לחץ דם או מחלה כלילית טרשתית, שהם גורמי הסיכון העיקריים לאירועי לב. למחלות לב יש השלכות רבות ומשמעותיות על תפקוד האדם ומציאות חייו בהיבטים ובמישורים שונים.

במקרים רבים הן גורמות לנכות תפקודית ומשפיעות על המצב הפיסי, הכלכלי והנפשי של הלוקה בהן. כדי להימנע מפגיעה קשה ביותר במכלול תחומי החיים לאחר האירוע הלבבי, חשוב לממש את זכויותיכם מכל גורם מפצה שבאפשרותכם לתבוע. אנו במשרד עוה"ד פייפר כהן ושות' נעמוד לרשותכם בהליך המלא ונדאג ללוות אתכם עד לקבלת התגמולים המלאים שמגיעים לכם.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: