כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 38 – בית החזה

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים לשנת 2021 בנוגע לסעיף 38 של ספר הליקויים של המוסד ביטוח לאומי, הכולל צפי אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות למחלת בית החזה. בנוסף ישנו הסבר מקיף כיצד מגישים את המסמכים לביטוח לאומי, מה עליי לדעת טרם הגשת המסמכים וכיצד מבצעים ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי בקשר לאחוזי הנכות שהכירו בגין מחלת בית החזה.

משרד עורכי הדין פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

מה אומר סעיף 38 – בית החזה?

(1) שוני בנראות הצורנית של בית החזה עקב הליך כירורגי או מצב רפואי.

א. שינוי מינורי ללא השלכות על פעולת הריאות או תפקוד הלב – 0%

ב. במקרים של שבירה או הוצאת צלע, אחוזי הנכות יושפעו מרמת הפגיעה בתפקוד הריאות:

(1) צלע שבור שהתאחה – אין נכות

(2) צלע שבורה שלא התרפאה במשך שלושה חודשים ומעלה – 0%

(3) במקרה של הוצאת אחת מהצלעות – 0%

(4) הוצאת שתי צלעות מאותו צד – 10%*

(5) הוצאת 3-4 צלעות מצד אחד – 20%

(6) הוצאת 5-6 צלעות מצד אחד – 30%

(7) הוצאה של מעל ל- 7 צלעות מצד אחד – 50%

(2) פציעות בשרירי בית החזה

א. בצורה משמעותית – 10%

ב. בצורה חמורה – 20%

סעיף 38 – בית החזה

מונחים שנוגעים לבעיה בבית החזה לפי סעיף 38

בית החזה – שם כולל לאזור בחלק הקדמי של הגוף שבין הצוואר לבטן. חלקו המוצק מורכב מ-24 הצלעות שבגוף האדם- 12 צלעות בכל צד כשבאמצע נמצאת עצם החזה. תוכנו של חלל בית החזה מכיל את הריאות, הלב, שרירי החזה והסרעפת.  

שרירי החזה הגדול – נראה כמניפה פתוחה ומחולק לשניים- החלק הבריחי והחלק הצמוד לעצם החזה והצלעות כאשר כל חלק מתפעל פעולות גפיים שונות.

שרירי החזה הקטן –צורתו משולשת ועוביו דק, ממוקם עמוק יותר משריר החזה הגדול, פועל כמייצב ולוקח חלק בתזוזת עצם השכם.

שריר המשור הקדמי – ממוקם על הצלעות העליונות, מייצב עיקרי ופועל בעת תנועה סיבובית של עצם השכם.

השריר התת-בריחי – שריר בצורת דיסק הממוקם מתחת לעצם הבריח ומעל לעצם החזה בכך פועל לאיחוד וסנכרון התנועות בין השניים.

סרעפת – שריר של מערכת הנשימה צורתו בגוףהאדם היא אליפטית והוא דומיננטי בתהליכים רבים המתרחשים בגוף.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

תביעה לביטוח הלאומי לפי סעיף 38 בית החזה 

מחלות ופגיעות בבית החזה יכולים להביא להכרה באחוזי נכות, הערכה של רמת הפיצויים אפשר לבחון בניתוח סעיף 38 בספר הנכויות של המוסד לביטוח לאומי. ביטוח לאומי מגדיר פגיעות בבית החזה באמצעות שני פרמטרים על פי סעיף 38 הקובע כמה אחוזי נכות תוכל לקבל אם אירעה לך פגיעה בבית החזה.

חלק ראשון נותן מענה למקרים בהם יש פגיעות אסתטיות ושיבוש הצורה של בית החזה עקב  הליך כירורגי או מצב רפואי. חלק שני נותן מענה לפגיעות פיזיות של השרירים בבית החזה.  בפסקה הבאה נגיש לכם פרשנות והסברים בשפה יומיות לסעיף 38 כפי שהוא מופיע בחוק בכדי שתוכלו להעריך את הסיכויים ורמת אחוזי הנכות אותם תוכלו לקבל בהגשת תביעה אל המוסד ביטוח לאומי.   

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

סעיף החוק עם ליווי הסברים ופרשנויות :

(1) במקרה של פגיעות אסתטיות ושיבוש הצורה של בית החזה עקב  הליך כירורגי או מצב רפואי.

(א) במקרה של פגיעה במבנה בית החזה שנבעה מפציה פיזית, חולי שהביא או נגרם עקב ניווניות בלתי נמנעת או הליך כירורגי שעברת וגרם לשיבוש מינורי של האסתטיקה וצורת בית החזה ובמידה ואין ליקויים בריאותיים עקב כך לא תהיה זכאי לאחוזי נכות כלל.

(ב) במקרים של הוצאת צלעות או במצב של שבר בצלע יש אפשרות להכרה באחוזי נכות בהתאם לפירוט שלהלן:

(1) שבר שהתאחה ללא תופעות נלוות לא מזכה באחוזי נכות כלל.
(2) במקרה של הוצאת צלע אחת או במקרה של שבר שלא התאחה עד שלושה חודשים לא תהיה זכאי לאחוזי נכות כלל.
(3) במקרה של הוצאת שתי צלעות בצד אחד ניתו לזכות בעד 10% נכות. אחוזי נחות אלה לא ישוכללו בעת הגשת תביעה לנכות כללית.
(4) במקרה של הוצאת 3-4 צלעות מצד אחד ניתן לזכות בעד 20% נכות.
(5) במקרה של הוצאת 5-6 צלעות מצד אחד ניתן לזכות בעד 30% נכות.
(6) במקרה של הוצאת 7 צלעות ויותר ניתו לזכות בעד 50% נכות.

(2) במקרה של פגיעה בשרירי החזה מכל סיבה שהיא

(1) במידה והפגיעה מוכרת כמשמעותית ניתן לזכות בעד 10% נכות.
(2) במידה והפגיעה מוכרת כחמורה ניתן לזכות בעד  20% נכות.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

הגשת תביעה עקב מחלה או פגיעה של שרירי בית החזה

פגיעות בבית החזה הכוללות הוצאת צלעות, סדקים ושברים, פציעות פנימיות בשרירים ושיבושים אסתטים יכולים לזכות אותך עד 50% נכות בהתאם לאופי הפגיעה, רמת הנזק שגרמה ואיכות התיעוד הרפואי שתגיש בעת התביעה.

הוצאת צלע היא תהליך שעלול לגרום לבעיות ותסבוכות, הוצאת צלעות מרובות מעלה את הסיכון לפגיעה לכן בהתאם אחוזי הנכות הניתנים יהיו רבים בהרבה ממקרים של שבר בצלע לדוגמא.סעיף 38 בודק באופן שטחי את איכות האיחוי במקרה של פגיעה בעצם, את מידת הנזק בעת פציעה של שרירי בית החזה ברמה משמעותית או חמורה, ביצוע הערכה לייתכנות מורכבות נוספת כדי לבחון זכאות לאחוזי נכות גם עקב פגיעה זו.

במקרה של תביעה עקב סעיף 38, איכות התיעוד הרפואי קריטי למיצוי זכויותיך לקבלת אחוזי נכות שכן במקרים אלה שיקולים הם טכניים ונקבעים לרוב על פי המסמכים והאישורים אותם תגיש לתביעה ללא סנטימנטים או חוות דעת. בהגשת תביעה עקב פגיעה אסתטית צורנית יש להגיש גם צילום פנימי המוכיח הוצאה של צלעות.

בהגשת תביעה עקב פגיעה בשרירי החזה יש להגיש מסמכים רפואיים המתעדים את מהלך הפגיעה הרלוונטית, בדיקות רפואיות המאשרות את הפגיעה, מסמך מהרופא המתמצת את הנסיבות והקושי וכן מפרט לגבי רמת הפגיעה, עדויות רפואיות נוספות המאשרות ליקויים וקושי תפקודי וכן פגיעה של איברים אחרים בעקבותיה יכולים לזכות בעוד אחוזי נכות.

הכרה רפואית רבה ככל האפשר בליקויים תפעוליים ותפקודיים שאתם חווים עקב הפגיעה תעלה את כמות אחוזי הנכות ואת הסיכויים למצות את מירב הזכויות המגיעות לכם עקב הפגיעה.

בנוסף, רצוי להביא עמך לפגישה עם הוועדה מסמך רפואי עדכני ככל הניתן המעיד על מצבך על מנת לתת לבוחנים אינדיקציה מעודכנת עד כמה שאפשר.קביעה של אפס אחוזי נכות משאירה פתח להכרה באחוזי נכות בהמשך הליך ההחלמה במידה ונוצרים סיבוכים או הרעה במצב וחוסכת התעסקות מחודשת בעיקר בהגשת תביעת נכות מעבודה.

פגיעה בבית החזה מפורטת בסעיף 38 – בית החזה, על מנת לקבל הכרה בנכות עקב כך וסיוע מהביטוח הלאומי, עליך להגיש תביעה לביטוח הלאומי אשר תפרט את המצב. אם אתם אכן מתכוונים לעשות זאת, מומלץ להתייעץ תחילה עם איש מקצוע על מנת לקבל הכוונה.

באופן כללי שבר בצלעות אכן נחשב תחת סעיף 38 – בית החזה וצפוי לזכות באחוזי נכות. אך, באם מדובר בשבר אשר התאחה באחת הצלעות לא תהיה זכאות לאחוזי נכות כלל.

סעיף 38 – בית החזה הוא חלק מתוך ספר הנכויות של הביטוח הלאומי. כחלק מכך, מפרט הסעיף בעבור אילו מחלות או ליקויים שקשורים לבית החזה יקבל אדם שחווה אותם אחוזי נכות ואם כן, אז באיזה שיעור?

למרות שהוצאת צלע היא הליך מסובך ולא פשוט, במידה והניתוח הסתיים באופן מוצלח, התאחות מלאה של הצלעות וכן, חזרה לתפקוד רגיל, לא תהיה זכאות לאחוזי נכות, גם אם לקחו 3 חודשים לצלע להתאחות.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם