כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תביעת נזקי גוף

במאמר זה תוכלו למצוא הסבר מקיף סביב תביעות ודיני נזיקין, לרבות תביעת נזקי גוף. משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא כיצד להגיש תביעת נזיקין

לכל הפרטים שכדאי לדעת במקרה של תביעת נזיקין ותביעת נזקי גוף

לרוע המזל, חבלות פיזיות, נפשיות או קנייניות קורות כמעט כל יום ומכורח המציאות כנראה שאין אדם אחד שלא יעבור פגיעה מסוג זה לאורך חייו. במידה והגורם הפוגע הוא ידוע ומוכר יש אפשרות לפעול על מנת למצות איתו את הדין והצדק בעזרת תביעת נזיקין שתביא לפיצוי כספי.

הצעדים הבאים שיש לעשות אם אירעה לך פגיעת נזיקין ולבחון אם יש לכם עילה לתביעה כדאי להיעזר בתובנות של עורך דין בעל ניסיון שיוכל לכוון אתכם לשלב הבא. עד אז, אנו מגישים לכם את העיקר במה שחשוב לדעת אם נעשתה לכם חבלה פיזית, פגיעה נפשית או קניינית.

תביעת נזקי גוף

תביעת נזיקין – מהי?

במקרים בהם נפגעתם וברצונכם לקבל על כך פיצוי כספי מהפוגע, תביעת נזיקין היא הדרך החוקית להשגת מטרה זו. במצבים בהם עשתה לכם חבלה פיזית, נפשית או קניינית ובמידה והנכם מגישים תביעת נזיקין במסגרת הדין האזרחי יש להוכיח את הנזק שנגרם לכם כדי לקבל הכרה לזכאות פיצויים.

הגורמים לחבלה פיזית, נפשית או קניינית יכולים להיות מגוונים ואינם מוגבלים עקב הסיבה או הנסיבות בהן נפגעתם. פגיעות פיזיות זה יכולות להתרחש בכל מקום כמו במסעדה, רכבת, רחוב, מקום העבודה או על הכביש בידי אדם פרטי, חברה גדולה או גוף ציבורי.

נסיבות של פגיעות נפשיות יכולות גם הן להתרחש במצבים שונים כולל הוצאת דיבה, ניצול יחסים או רמאות. מקרים של פגיעות חומריות של קניין חלים על כל חפץ שבבעלותך כולל בית, גינה, משרד או טוסטוס. על מנת לקבל הכרה מרבית עבור הנזקים שנגרמו לך ולפעול בצורה מיטבית למיצוי זכויותיך רצוי לקבל סיוע מקצועי של עורך דין המתמחה בהתנהלות נכונה בעת תביעות נזיקין במגוון נושאים.

התמצאות בכלל האספקטים של תביעת נזיקין תעשה בידי עו"ד לתביעות נזיקין שיפנה אל הגורמים הממונים על העברת הכספים עקב חבלה כולל הפוגע הישיר, ביטוחים אישיים או ממלכתיים וגופים נוספים בהתאם לסוג התאונה אותה עברת החל מהפרוצדורה הראשונית ועד להכרה וקבלת מענק ראוי עבור הסבל שעברת.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

קביעת פקודת הנזיקין על פי חוק

פקודת הנזיקין משתלבת באופן עקיף עם קביעות נוספות  מתוך דיני נזיקין כגון מקרים של פגיעה תחבורתית (גם כהולך רגל) או הוצאת דיבה ולמעשה מפרטת לגבי סוג החבלות המוכרות במעמד של תביעת נזיקין, תחום החובה של המעורבים בתקרית, סטנדרט תשלום עבור הנזק וכו'.

 

באילו מקרים עורך דין נזיקין יוכל להגיש תביעות נזיקין ותביעת נזקי גוף?

כל מצב של גרימת נזק למישהו בידי אינדיבידואל אחר, קביל במקרה של תביעות נזיקין. בכף המאזניים של דיני נזיקין, מקרים כגון חבלה באזור ציבורי, רשלנות רפואית או פגיעה במסגרת העבודה כוללים נתיבי תביעה עבור עורך דין נזיקין מומחה ועליהם כדאי לשים דגש על מנת למצות את מלוא זכויותיך.

 

תביעת נזיקין בגין חבלה במקום ציבורי

מפגעים במקומות ציבוריים כפי שמוגדרים בחוק הם משהו שלא ניתן להתכחש לו וחבלה באזור ציבורי עלולה להתרחש לכל אדם באשר הוא. חובת הפיצויים במקרה של תביעת נזיקין עקב חבלה באזור ציבורי היא אל מול הרשות העירונית הוא מקומית לדוגמא מועצה אזורית. אמנם, אם הפגיעה נעשתה בעקבות עבודות פרטיות שנעשו במקום יוגש כתב התביעה כנגד קבלן העבודות, חבלה בקניון תביא לתביעה כנגד הגוף לו שייך לקניון וכו'.

עורך דין נזיקין מקצועי ידע לשייך את נסיבות החבלה לתביעת נזיקין כנגד כלל הגורמים המעורבים, יהיה בקיא בכל הקשור להתנהלות במהלך התביעה וימצה את זכויותיכם אל מול הגופים השונים. בנוסף הוא ימנע ממכם לבזבז משאבים ואת זמנכם על תביעות חסרות בסיס משפטי.

 

תביעת תאונת עבודה

חבלה פיזית או נפשית שהתרחשה בדרכך לעבודה, בעת העבודה או בדרכך ממנה נכללת תחת ההגדרה של תאונת עבודה ומזכה בזכויות על הפגיעה אצל המוסד ביטוח לאומי,  המעסיק וביטוח אישי. עורכי דין נזיקין יידעו כיצד להתנהל בעת תביעת נזיקין כזאת ואילו מסמכים רלוונטים להציג בכל מקרה לעצמו.

לדוגמא, תביעת נזיקין לביטוח לאומי עקב תאונת עבודה יכולה לזכות באחוזי נכות ומענק כספי לפי סיווג הפגיעה וקריטריונים שונים, תהליך מיצוי הזכויות הוא מורכב ובא בשלבים. קודם כל תצטרכו לזכות בהכרה שהחבלה שאירעה לכם היא אכן תאונת עבודה בעקבותיה תפוצו באמצעות דמי פגיעה בעבודה ביטוח לאומי, בהמשך יוכרעו אחוזי נכות זמנית ורק לאחר התנהלות נכונה, ארוכה וממושכת ישנו סיכוי להכרה באחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה לצמיתות.

אלמנט נוסף של פיצויים הוא עבור הנזק והאובדן כושר עבודה עקב החבלה אך זה לא פשוט כלל להתנהל מול גוף כמו ביטוח לאומי אשר לא שש לתת כספים ואין לו אינטרס להקל על התהליך עבור נפגעי עבודה, לכן רצוי להשתמש  בסיוע של עורך דין נזיקין מקצועי לחבלות בזמן העבודה.

בנוסף, תאונת עבודה הנגרמת עקב חבלה בדרך למקום העבודה בכלי רכב (גם כהולך רגל) מזכה את הנפגע להכרה בפיצויים מביטוח לאומי עקב תאונת עבודה, מביטוח החובה של הרכב וגם מהביטוח האישי. המכשולים אותם מציבות חברות הביטוח בעת התביעה הן לא זרות עבור עורך דין נזיקין שיודע לתמרן ולהתנהל מול גורמים אלה ולכן כדאי להסתייע בו.

 

תביעות רשלנות רפואית

חוסר מודעות בעבר גרם לכך שנפגעים רבים עקב רשלנות רפואית לא ידעו את זכויותיהם ונאלצו לחיות ללא עזרה לאחר ליקויים בהתנהלות או בזמן שהיו מאושפזים כגון הבחנות שגויות או כשלים עקב טעויות אנוש. תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית הן נושא סבוך וכדי לצלוח אותן אל מול גוף בעל אמצעים כמו בית חולים רצוי להצטייד מוקדם ככל האפשר בעזרתו של עו"ד מומחה לתביעות בגין רשלנות רפואית כדי לקבל את מה שמגיע לך.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

מה לעשות במקרה של פגיעה – עורך דין נזיקין מומחה

כדי למקסם את האפשרות להכרה וזכיה בתביעת נזיקין עקב חבלה פיזית, מנטלית או חומרית כדאי  לבצע מספר צעדים מוקדם ככל האפשר. הנחיות בהתנהלות ראשונית לאחר פגיעה תחבורתית (גם  כהולך רגל), חבלה או פציעה מכל סוג פנו לעורך דין נזיקין מקצועי שיפעל לטובתכם.

 

תיעוד האירוע בו התבצעה החבלה

פגיעות פיזיות, עדי ראיה, דיווח רשמי מפורט ככל האפשר כולל הזמן והמיקום בו אירעה הפגיעה. תיעוד איכותי הוא המפתח לצליחת התביעה לכן חשוב לפעול לשם כך מהרגע הראשון ולא להסתמך על מישהו אחר שיעשה זאת. אסמכתאות מסוג זה בשילוב של ייצוג הולם מול הוועדות הרפואיות  יבטיחו ברמה הגבוה ביותר של סבירות שזכויותיכם ימוצו.

 

פגיעה פיזית דורשת טיפול רפואי מידי!

קודם כל, אם נפצעת או נחבלת פנה מייד לקבלת טיפול רפואי כדי לפסול או לאשר פגיעות שאינן נראות לעין או הרעה במצב עקב חוסר מתן מענה מקצועי, הזנחה של חבלות שטחיות או מינוריות עלולה להביא להידרדרות לפעמים אפילו בלי להבין את הקשר בין הדברים, בכל מצב, אל תפקירו והיו קשובים לגופכם.

דבר שני, טיפול רפואי סמוך ככל האפשר לאחר האירוע יוכל לתת אינדיקציה במקרה של הידרדרות במצב ולכן שמירה של כל אסמכתא רפואית החל ממרשמים ועד לתוצאות בדיקות יהיו רלוונטיים ויחזקו את תביעת נזיקין עקב חבלה. בכל מצב של הרעה נוספת במצבכם פנו שוב לרופא המטפל.

אספו את כל דוחות הטיפולים וההפניות שקיבלתם עקב החבלה לחבלה עלולות להיות תופעות לוואי ותוצאות שיתנו אותותיהן רק זמן מה אחרי האירוע, כמו פגיעה במשכורת בגלל הימים הרבים בהם שהית בבית עקב הפגיעה או ליקוי שלא מאפשר לך לעבוד באותו סדר גודל בו עבדת לפני האירוע.

כמו כן, גם במידה וקיבלתם טיפול רפואי מייד לאחר המקרה אין זה מבטל את האופציה שהפציעה תגרום לנזק עתידי כמו כאבים ראומטיים או כרוניים וביקורים תכופים יותר אצל הרופא, אספו כל מסמך רלוונטי החל מתיעוד המשכורות לאחר הפגיעה ועד לרשמים רפואיים מכל סוג.

 

הגשת התביעה מול הגורמים הנכונים

עו"ד נזיקין יוכל לכוון אתכם בצורה היסודית ביותר, לכל הגורמים הרלוונטיים להם יש לדווח על החבלה וידריך אתכם מהי צורת ההתייחסות הנכונה באפיקים השונים כגון הגשת תלונה לגורם מפקח,  שמאי הערכת חבלה במיטלטלין, ביטוח לאומי ועוד בהתאם לאופי הפגיעה.

 

התייעצו עם עורך דין לענייני נזיקין

כדי למנוע עוגמת נפש עקב עניינים טכניים הנובעים מחוסר ניסיון נטו של התמודדות  מול גופי הביטוח השונים או חוסר בקיאות וידע בנושא שיביא להפסד או פספוס אפשרויות למיצוי הזכויות בתביעות נזיקין , עורך דין לענייני נזיקין שיהיה לצידך בעת הגשת תביעה יכול לעשות הבדל גדול בתוצאה הסופית.

כמו כן, התייעצות בשלב מוקדם ככל האפשר עם עורכי דין נזיקין יכול לתרום לבניית תיק תביעה עמיד ויציב כדי שלא תצטרכו לעבוד קשה מדי כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

 

עורך דין מומחה לתביעות נזיקין

במקרים של חבלות פיזיות, נפשיות או חומריות לא כדאי לחכות , רצוי לדבר בהקדם האפשרי עם עורך דין מומחה לתביעות נזיקין. משרד עורכי הדין פייפר כהן ושות’ בעל ניסיון של שנים בהגשת תביעות נזיקין, תאונות עבודה, רשלנות רפואית ותאונות דרכים. כשהלקוחות שלנו מרוצים גם אנחנו מרוצים ולכן האינטרס הוא משותף והמטרה היא  למצות את זכויות הנפגע באופן מקסימלי ולצלוח את התביעה על הצד הטוב ביותר.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: