כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 45 – אצבע פטישית

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים לשנת 2021 בנוגע לסעיף 45 של ספר הליקויים של המוסד ביטוח לאומי, הכולל צפי אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות למחלת אצבע פטישית. בנוסף ישנו הסבר מקיף כיצד מגישים את המסמכים לביטוח לאומי, מה עליי לדעת טרם הגשת תביעה – מסמכים וכיצד מבצעים ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי בקשר לאחוזי הנכות שהכירו בגין מחלת אצבע פטישית.

משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

 

אצבע פטישית על פי סעיף 45 של המוסד ביטוח לאומי

אצבע פטיש היא פגיעה שעלולה להתרחש עקב קריעה בחלקו העליון של הגיד האחראי ליישור האצבע או שבר בבסיס החיבור לגיד. אחוזי נכות בהם יזוכה נפגע ממחלת אצבע פטישית מפורטות על פני סעיף 45 בספר הנכויות של המוסד ביטוח לאומי.

בכדי לקבל הערכה של גובה אחוזי הנכות להם תהיה זכאי בגין הפגיעה הרפואית ממנה אתה סובל, להלן הנוסח המקצועי של הסעיף אליו צירפנו הסבר מתומצת ופשוט כדי שלא תצטרך לשבור את הראש על מנת לקבל את מה שמגיע לך.

סעיף 45 – אצבע פטישית
סעיף 45 אצבעות פטיש כלשונו:

(1) פגיעת אגודל או באצבע המורה – 7%
(2) פגיעה ביתר האצבעות (לא כולל אצבעות המוזכרות בסעיף 1) – 5% לכל אצבע

עבור מומים מרובים הכוללים נוקשות או כאבי פרקים, קטיעות, נעילת אצבעות, הירדמויות, זרמים וכן שילוב של פגיעות שונות, אחוזי הנכות נקבעים לאחר קביעה פרטנית עבור כל מום בפני עצמו ובהתאם לסעיפי החוק 43, 44, 45.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

סעיף 45  – אצבע פטישית כל מה שחשוב לדעת טרם הגשת תביעה

סעיף 45 מפרט את רמת הפיצויים להם תהיה זכאי במקרה של פגיעה בגיד הדיסטלי וכן מצבים רפואיים שיכולים לזכות אותך באחוזי נכות מהמוסד ביטוח לאומי עקב הפגיעה הנ"ל.

סעיף 45 מתייחס באופן פרטני ובלעדי לפגיעה של קרע בגיד ומחלק חומרת הפגיעה לשני סעיפים:

– סעיף 1 מתייחס לפגע באצבעות הראשונה והשניה, האגודל והאצבע הראשונה.

– סעיף 2 מתייחס לפגיעה בשאר האצבעות. סעיף 45 במילים פשוטות

קרע בגיד דיסטלי הוא מצב לא נעים בכלל הגורם לנפיחות מלווה בכאבים שמביאים למוגבלות בתנועה.

סעיף 45 לא מבדיל בפגיעה עקב שבר בבסיס גליל הגיד או עקב קרע בגיד האצבע אך כן קובע אחוזי נכות שונים לפגיעה באצבעות השונות-

פגיעה בשתי האצבעות הראשונות (אגודל ואצבע ראשית) תוכל לזכות אותך ב7 אחוזי נכות, בפגיעה באצבעות שונות תוכל לקבל עד 5 אחוזי נכות על כל אצבע פגועה לכך תותאם גם רמת פיצויים.

 

מסמכים ואופן הגשת התביעה

אם אובחן אצלך קרע בגיד האצבע יש להגיש את כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הפגיעה והנזק שנגרם ממנה, במקרה של שבר בבסיס הגליל המרוחק יש לצרף צילום רנטגן.
במקרה של מומים נוספים, אחוזי הנכות הסופיים יקבעו לאחר שקלול של כלל הפגיעות בהתאמה.

אצבע פטישית היא פגיעה באצבע אשר יכולה לנבוע מכול מיני סיבות. מכיוון שאנו עושים שימוש רב בכול האצבעות שלנו באופן יומיומי, פגיעה בתפקוד של אחת האצבעות יכול להוות גורם מפריע לתפקוד ועל כן, מקבל התייחסות במסגרת התקנות של הביטוח הלאומי.

אצבע פטישית יכולה להתפתח בכול אחת מהאצבעות. מתוך הבנה שיש שוני בחשיבות של כול אצבע לתפקוד שלנו, הסעיף מחלק בין מקרים של אצבע פטישית המתפתחת באגודל ובאצבע מורה, לבין אצבע פטישית בשאר האצבעות. לכול ליקוי אחר, תהיה התייחסות בסעיף אחר בספר.

סעיף 45 אצבע פטישית קובע כי לאצבע פטישית, כך שהפגיעה באגודל או באצבע המורה, יינתנו 7 אחוזי נכות. בעבור פגיעה בשאר האצבעות, יינתנו 5 אחוזי נכות. כמו כן, אחוזי הנכות ניתנים לכול אצבע בנפרד, כך שאם יש פגיעה בכמה אצבעות יש גם יותר אחוזי נכות בהתאם.

אין חשיבות בסעיף 45 לסיבה שהביאה לכך שיש פגיעה של אצבע פטישית ביד. זאת יכול להיות עקב שבר שלא התאחה כראוי או עקב קרע של ממש בגיד.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם