כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

אובדן כושר עבודה בעקבות בלוטת התריס

למחלות בלוטת התריס עשויים להיות אותות קליניים מובהקים, כאלו שעלולים אף להביא לאובדן כושר עבודה בעקבות מחלת בלוטת התריס, באופן מלא או חלקי. יחד עם ההתמודדות עם המחלה, התמודדות עם אובדן הפרנסה היא קשה מנשוא, אך זה לא חייב להיות כך.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

מהו אובדן כושר עבודה בעקבות בלוטת התריס?

לפני שנפתח במדריך המלא להתמודדות עם אובדן כושר עבודה בעקבות מחלות של בלוטת התריס יש להסביר מהו בכלל המצב הזה. מצב של אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו נכות רפואית מובילה לנכות תפקודית, וממילא לקושי להתפרנס כפי שיכל בעל הלקות להתפרנס בעבר, או כפי שמתפרנס כל אדם רגיל.

אובדן כושר עבודה יכול להיווצר בעקבות מחלה פתאומית, פציעה או מום מולד, ויכול להיות חלקי או מלא, זמני או קבוע.

 

מחלות בלוטת התריס בספר המבחנים לנכות כללית ונפגעי עבודה

רבים אינם מודעים לקשר הישיר שיש בין מחלות שונות בבלוטת התריס לאובדן כושר עבודה, אך למעשה הביטוח הלאומי דווקא כן מכיר בכך, וזאת במסגרת ספר המבחנים לנכות כללית ונפגעי עבודה. ספר זה משמש את הביטוח הלאומי, על כל וועדותיו ופקידיו, לצורך קביעת אחוזי נכות, רפואית ותפקודית, למבוטחים.

במסגרת המחלות המובאות שם ניתן למצוא גם את "מחלת הבלוטות להפרשה פנימית", הכוללת בין השאר מחלות של בלוטת התריס, שהן: עודף פעילות של הבלוטה, תת פעילות הבלוטה או אי קביעות בפעילות הבלוטה.

לאחר מכן מפורטות בספר שבע רמות שונות של חומרת המחלה, כאשר בצידה של כל רמה כזאת מזכה את הסובל ממנה בשיעור שונה של אחוזי נכות רפואית, מ-0% אחוזי נכות ועד ל-100% נכות, שממילא משפיעים גם על קביעת שיעור הנכות התפקודית.

אובדן כושר עבודה בעקבות בלוטת התריס

מה ניתן לעשות?

מחלות בלוטת התריס עלולות להשפיע השפעה שלילית רבה על חייו של אדם, החל מתופעות של יתר לחץ דם, דרך הפרעות בשינה, עייפות, רעידות והקאות, וכלה בעלייה דרמטית במשקל ודכאון. כל אלו עשויים, כפי שראינו, במופעם הקיצוני, להביא אף לאובדן כושר עבודה, מלא או חלקי, וכך להקשות עוד יותר על הסובל מהם להקדיש את כל כוחו ומרצו להתמודדות איתם.

אך למעשה יש מה לעשות על מנת למזער את הפגיעה בפרנסה בעקבות מחלות בלוטת התריס. הנה לפניכם המדריך המלא:

 

שלב ראשון: פנייה לייעוץ משפטי

בשלב הראשון יש לפנות קודם כול לייעוץ משפטי. כאן וודאי חלק מן הקוראים יתמהו, הרי מדובר בסופו של דבר בעניין רפואי. אז האמת היא שאין זה מדויק. מחלות בלוטת התריס הן אולי עניין רפואי, אך אובדן כושר העבודה והמאבק להשיג את הקצבאות המגיעות לאדם שנמצא במצב כזה הוא משפטי לחלוטין.

פנייה לייעוץ משפטי כבר בשלב ראשוני עשויה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של ההליך, שכן לעיתים פנייה לא נכונה בתחילת הדרך יכולה להכשיל את הצעדים הגדולים שלאחריה.

את הייעוץ המשפטי יש לבחור בקפידה, כך שתוכלו לדעת בוודאות כי מדובר בעורך דין בעל ניסיון וידע מוכחים בתביעות אובדן כושר עבודה, הדורשת מומחיות ספציפית והיכרות טובה עם התחום.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

שלב שני: איסוף חומר רפואי

החל מהשלב השני עורך הדין שלכם ידריך אתכם בכל צעד וצעד, אך אנחנו בכל זאת נציג בפניכם בקיצור את המשך התהליך. לאחר הפנייה לייעוץ משפטי יש להתחיל ולאסוף ראיות, ובמקרה הזה – כל חומר רפואי שיכול להעיד על הבעיה ממנה אתם סובלים, ושהביאה לפגיעה בכושר העבודה שלכם.

מדובר בשלב קריטי במיוחד, שכן ככל שיהיו בידיכם יותר ראיות משכנעות לפגיעה באיכות חייכם וביכולת ההשתכרות שלכם, כך יותר סביר שהתביעות שתגישו בהמשך יתקבלו.

 

שלב שלישי: הגשת תביעה לביטוח הלאומי

בשלב השלישי יש לפנות בהגשת תביעה לביטוח הלאומי. התביעות האפשריות במקרה כזה הן שתיים: תביעה לקצבת נכות מעבודה ותביעה לקצבת נכות כללית.

ההחלטה באיזו מין התביעות לבחור תלויה בשאלת הגורם למחלה בבלוטת התריס, האם ניתן לקשור אותה לתנאי העבודה שלכם או לא, כמו כן לראיות שיש בידיכם כדי להוכיח את טענתכם. את ההמלצה בדבר התביעה הנכונה לנסיבות ימליץ כמובן עורך הדין ששכרתם בשלב הראשוני.

עורך הדין אף ילווה אתכם בוועדה הרפואית שתדרשו לעבור בביטוח הלאומי, ושמטרתה לקבוע את אחוזי הנכות שלכם על פי ההדרכה שבספר המבחנים, ובמידת הצורך אף יערער על החלטות הוועדה או על החלטות פקיד התביעות שלאחריה.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

שלב רביעי: הגשת תביעה לחברת הביטוח

נוסף לביטוח אובדן כושר העבודה שמציע הביטוח הלאומי, כמעט כל ישראלי בוגר מבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה בחברת ביטוח פרטית. ביטוח זה ייתכן שרכש אותו האדם בעצמו, שהוא חלק מעסקת החבילה שמציעה קרן הפנסיה שלו.

גם במקרה של חברות הביטוח, על מנת לממש את הזכויות המגיעות למובטח על פי הפוליסה יש להגיש אליהן תביעה מסודרת, מלווה ומוגבה בכמה שיותר הוכחות רפואיות.

את ההחלטה האם לתת למבוטח קצבה או לא מקבלת חברת הביטוח על בסיס וועדה רפואית פרטית שלה, כך שהחלטותיו של הביטוח הלאומי, על ועדותיו ופקידיו, אינן מחייבות אותה. עם זאת, ייתכן בהחלט שהחלטה של הביטוח הלאומי יכולה להוות ראיה לחיזוק התקיימותו של אובדן כושר עבודה כפי שטוען המבוטח.

התביעה מול חברות הביטוח פעמים רבות איננה פשוטה, שכן אחרי הכול מדובר בגופים שעובדים למטרות רווח ומעוניינים להוציא כמה שפחות כסף, ועל כן סיוע של עורך דין בשלב הזה עשוי להתברר כחשוב במיוחד.

עורך דין המתמחה בתביעות כאלו ידע היכן נקודות התורפה של התביעה וידאג לחזקן, ייצג את לקוחו בנחישות מול הגורמים השונים בחברת הביטוח, ובמידת הצורך אף יפנה לערעור בבית משפט על החלטותיה של הוועדה.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

סיכום

את דרך ההתמודדות עם אובדן כושר העבודה בעקבות בלוטת התריס, ובכלל, ניתן לחלק לשתיים: לכתחילה ובדיעבד. לכתחילה חשוב לוודא שאתם אכן מבוטחים מפני כל מצב כזה של אובדן כושר עבודה, מכל סיבה שהיא. אם אתם לא בטוחים מה ביטוח כזה צריך לכלול תתייעצו עם אנשי מקצוע, כדוגמת עורכי דין או סוכני ביטוח בלתי תלויים.

כך למשל חשוב לוודא שהביטוח מכסה גם אובדן כושר עבודה חלקי, ולא רק מלא, שאופן הגדרת אובדן כושר העבודה בו איננו כולל רק מצב בו המבוטח אינו מסוגל לעבוד עוד בכל עבודה אחרת, ושהוא לא קובע קיזוז עם כספי הביטוח הלאומי שיקבל המבוטח.

דרך ההתמודדות בדיעבד כוללת כבר את הגשת התביעות עצמן, כאשר בה ניתן לשחק אך ורק עם הקלפים שכבר נמצאים על השולחן, לטוב ולמוטב. בשלב כזה לא ניתן לערוך שינויים בכיסוי הביטוחי, ולכן כל שנותר לעשות הוא להצטייד באנשי המקצוע המתאימים, אלו שיצליחו להוציא את המיטב מהקיים.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: