כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק הוא אינו מצב מפתיע במיוחד: עובדים רבים סובלים לאורך עבודתם מבעיות גב שונות, שעלולות להחמיר לכדי פריצת דיסק ומכאן הדרך לאובדן כושר עבודתם קצרה למדי. בחלק מהמקרים הללו מדובר בפציעה ממושכת ולפיכך הם דורשים מיצוי של כל הזכויות שמגיעות לכם מהמוסד לביטוח הלאומי, קרן הפנסיה וחברות הביטוח הפרטיות.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

פריצת דיסק – השותפה השקטה שלכם בעבודה

הדיסקים שנמצאים בגב בנויים כמעין טבעות מסחוסים גמישים, המפרידים בין חוליות הגב באופן שמאפשר תזוזה תקינה. לחץ מאסיבי על הדיסק, בין אם בעקבות מאמץ מתמשך ובין אם לאחר תאונה או טראומה פיזית בגב, עשוי לגרום לתזוזת הדיסק ממקומו, כך שהנוזל שבתוכו יפרוץ החוצה ויצור לחץ על העצבים המקומיים.

פריצת הדיסק מלווה בכאבים עזים, חולשת שרירים, נימול, הגבלות בתנועה ועוד סימפטומים רבים. היא נחשבת כסיכון בריאותי נפוץ שעשוי להתרחש במגוון מקומות ונסיבות ולכן אין זה מפתיע שהיא שותפה למגוון רחב של סיטואציות במקום העבודה.

 

עובדים בסיכון לפריצת דיסק

אז מי עלול לסבול מפריצת דיסק בעקבות עבודתו? לרוב אלו עובדים העוסקים בעבודות פיזיות כמו סבלים, נהגים בכלים תפעוליים וכלי רכב כבדים, עובדים בישיבה ממושכת, מחסנאים, מוכרים בחנויות הנדרשים לסחיבה שוטפת של ארגזי סחורה ועוד. אם פריצת הדיסק התרחשה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של העובד, היא תוכל להיות מוגדרת כתאונת עבודה ולאפשר לעובד לקבל זכויות רפואיות שונות.

חשוב להבהיר שתאונת העבודה כוללת לא רק מצבים של פציעה חד פעמית ופתאומית, אלא גם תרחישי מיקרו טראומה – פגיעות זעירות החוזרות על עצמן שוב ושוב, עד כדי מצב של הצטברות לאחר שנים לכדי נזק ממשי חמור.

לפיכך ניתן להכיר בפריצות הדיסק כתאונות עבודה כאשר מדובר בתאונה או אירוע נקודתי כמו הרמת משא חריג, תאונת דרכים שהתרחשה במסגרת העבודה וגרמה לפגיעת גב קשה ואפילו מיקרו טראומה שנגרמה לרקדנית או עובד בחברת הובלה.

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

אובדן כושר מפריצת דיסק עקב תאונת עבודה

עובדים שלקו בפריצת דיסק והוכרו כנפגעי עבודה, יוכלו לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי כדי לקבל דמי פגיעה ואחריהם במידת הצורך קצבת נכות מעבודה וכן את המעסיק, אם הוא הפר את חובת הזהירות שלו כלפי העובד וכתוצאה ממנה נגרמה הפגיעה. מרבית האנשים מאמינים שפריצת הדיסק מזכה אותם אוטומטית באובדן כושר עבודה, אך חשוב להבין שאובדן כושר עבודה כשלעצמו תלוי בסוג הפוליסה הנתבעת ותנאיה.

 

אובדן כושר עבודה מתקיים במסגרת כמה מצבים אפשריים

המצב הראשון

האחד הוא בקביעת הביטוח הלאומי את הנכות התפקודית, מה שמזכה בקבלת מענק כספי או קצבת נכות מעבודה עקב נכות זמנית או צמיתה.

 

המצב השני

המצב השני הוא בתביעת אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה (פנסיית נכות) המגדירה אובדן כושר כמצב שבו העובד איננו מסוגל לעבודתו ולא לשום עבודה סבירה אחרת.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

המצב השלישי

המצב השלישי הוא בתביעת אובדן כושר עבודה מביטוח המנהלים, המגדיר את אובדן הכושר כמצב שבו העובד לא מסוגל לעבודתו בעיסוק הספציפי שבו הוא עוסק.

 

המצב הרביעי

אפשרות רביעית היא שקיים לנפגע ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי, המכיל בתנאיו פיצויים על בסיס אחת משלוש אפשרויות אלו וכמובן הרחבות או התאמות מיוחדות בהתאם לבחירתו.

 

אובדן כושר בפריצות דיסק כמחלת מקצוע או מיקרוטראומה

כאמור, ישנם מקרים שבהם פריצת הדיסק הלכה והתגבשה לאורך שנים כתוצאה מסוג מסוים של עבודה או טיב הביצוע של אותה העבודה. ייתכן שלאורך שנים העובד חש שמצבו הבריאותי טוב ורק בתקופה האחרונה מצבו החמיר והידרדר עד כדי פריצת דיסק. במקרה אחר, ייתכן שכאבי גב או בלטים כבר היו חלק מעולמו של העובד, אך רק לאחר פריצת הדיסק הוא גילה שהדבר נגרם לו כתוצאה מהעיסוק או העבודה שלו.

על מנת שתוכלו לאפיין במדויק את הפגיעה ולמפות את הנסיבות שהובילו להתרחשותה, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי לאובדן כושר עבודה כדי שילווה אתכם, יעריך את הזכויות שמגיעות לכם ויפעל למענן בזמן קצר ככל האפשר, ללא כניסה לעלויות גבוהות או סחבת משפטית.

 

הליכי תאונות עבודה בביטוח הלאומי

על מנת להכיר בכם כנפגעי עבודה ובפריצת הדיסק עצמה כתאונת עבודה, יש להגיש למוסד לביטוח הלאומי טופס תביעה המלווה במסמכים רבים המתעדים את הפגיעה, אבחוניה ובדיקותיה במישור הרפואי, תלושים ממקום העבודה ובמיוחד תלושי השכר האחרונים וכמובן את ה"תעודה רפואית ראשונית לנפגע עבודה" שהתקבלה במעמד הבדיקה הרפואית מיד לאחר המקרה (התאונה שהתרחשה או האבחנה הרשמית כי מדובר בפריצת דיסק).

כאשר הביטוח הלאומי מאשרים את התביעה, מתקבלים דמי פגיעה ששיעורם הוא 75% מהשכר הממוצע שהעובד קיבל במהלך שלושת החודשים שקדמו לחודש הפגיעה. דמי הפגיעה משולמים למשך 91 ימים ולכן אדם שנותרה לו נכות או פגיעה ממושכת שאיננה מאפשרת לו להמשיך לעבוד, יצטרך לתבוע קצבת נכות מעבודה ובמסגרתה יתבקש לעבור וועדה רפואית שתעריך את אובדן כושר העבודה ואת שיעור הנכות המתאים לפגיעה.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

הליכי אובדן כושר עבודה בחברת הביטוח

אדם שברשותו פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה (פרטית או קבוצתית), או שמעוניין לתבוע את הפוליסה מקרן הפנסיה ו/או ביטוח המנהלים יוכל למלא את טופס התביעה הרלוונטי לאותה חברת ביטוח ולצרף לתביעתו את כל הניירת הרפואית הרלוונטית, לרבות זו שמכירה בנכותו או באובדן כושר העבודה מצד הביטוח הלאומי.

חשוב להבהיר שבתביעות הביטוח, ייתכן שיחול קיזוז בין הסכומים שניתנו מהביטוח הלאומי לבין הפיצויים מחברת הביטוח ולכן רצוי להתייעץ מראש עם עורך דין בנושא. ולהבין כיצד בדיוק עדיף לפעול.

 

תביעת המעסיק בעקבות פריצת דיסק

המעסיק שמחויב לנקוט על פי חוק בכל אמצעי ופעולה כדי להבטיח את שלומם של העובדים ולהגן עליהם מסיכונים שונים, חשוף לתביעות מצד העובדים אם נגרם להם נזק כתוצאה מחוסר ביצוע פעולות שכאלו. עובדים בעלי אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק יכולים לטעון בתביעתם למשל שלא ניתנו להם רתמות עבודה מיוחדות או עגלות לנשיאת משקלים גבוהים, או שרשלנות המעסיק גרמה להם ליפול או להחליק באופן שפצע את גבם.

אם במסגרת התביעה יוכח כי המעסיק אכן התרשל וגרם לפגיעה, הוא יישא בעלויות הפיצויים שייפסקו לתובע. אך אם יתברר כי לתובע הייתה "אשמה תורמת" ושחלק מפעולותיו האישיות גרמו לנזק, הפיצוי שלו יופחת באופן יחסי.

 

ליווי משפטי בדרך לאובדן כושר עבודה

אנשים שמעוניינים לתבוע אובדן כושר עבודה או לבדוק את זכויותיהם לאובדן כושר בעקבות פריצת דיסק, מאמינים שמצבם הראייתי המוצק שבלתי ניתן לערער עליו יאפשר להם לפעול גם לבדם. אלא שישנם מקרים רבים שבהם גם חברת הביטוח, גם הביטוח הלאומי וגם המבטחת של המעסיק עשויים לגרום לדחיית התביעה במגוון נימוקים, חלקם אפילו נוגדים את החוק או הפסיקה.

ולכן את הנטל הבירוקרטי וההבנה המלאה של התנהלות מול גורמים אלו יכול לקחת על עצמו רק עורך הדין. אין מניעה להתייעץ משפטית לפני נקיטה בהליכים ומבחינה מקצועית, רצוי לפנות לייעוץ כזה כמה שיותר סמוך לאירוע הפגיעה. אין סיבה שתתפשרו על פחות ממה שעל פי החוק מגיע לכם וזוהי הדרך הבטוחה ביותר להבטחת מלוא זכויותיכם ומבלי להמתין תקופה ארוכה.

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק הוא מצב בו אדם חווה פריצת דיסק אשר פוגעת באופן משמעותי בתפקוד היומיומי שלו, עד כדי כך שהוא אינו יכול להמשיך לעבוד באופן מלא, או לפחות לא יכול להמשיך לעבוד כמו שעבד קודם ובהתאם להמשיך להשתכר.

פריצת דיסק נגרמת פעמים רבות במסגרת העבודה בעבודות אשר דורשות מאמץ פיזי משמעותי כמו תפעול של כלים כבדים או לחילופים עבודות אשר כוללות ישיבה ממושכת. כל אלו פוגעות בגב ועשויות להביא אפילו לכדי התפתחות של פריצת דיסק.

אובדן כושר עבודה כתוצאה מפריצת דיסק אשר נגרמה כתוצאה מהעבודה, מוסיפה פן נוסף והוא התייחסות לכך שלמעסיק יש אחריות על הפגיעה של העובד ולכן יש לפצות אותו על כך שהוא נפגע במהלך עבודתו.

פריצת דיסק עשויה להתפתח כתוצאה מעבודה שגרתית וממושכת אשר מאמצת את הגב ופוגעת בו. במקרים מסוימים ניתן להכיר בפריצת הדיסק כמחלת מקצוע מה שמזכה בהתייחסות מיוחדת מהביטוח הלאומי מבחינת הסיוע שתקבלו.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: