כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תביעה נגד חברת הביטוח

במאמר זה תוכלו למצוא הסבר מקיף סביב תביעות נגד חברות הביטוח. משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא כיצד להגיש תביעה נגד חברת ביטוח.

תביעה נגד חברת הביטוח

מה טומנת בחובה תביעה נגד חברת הביטוח ומה הזכויות בגינן אפשר להגיש תביעה נגד חברת ביטוח? כדי להיות זכאי לתבוע את חברת הביטוח צריך שיהיו לך פוליסות ביטוח בחברת ביטוח עצמה הרלוונטיות לכתב התביעה אותו אתה מעוניין להגיש. אין הנאמר מתייחס לדרישות פיצויים ממוסדות כמו ביטוח לאומי או ביטוחי חובה.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

בגין אילו נזקים או חבלות אני רשאי להגיש תביעת ביטוח?

בכל מקרה של חבלה פיזית או ליקוי בריאותי ובמידה שפוליסת הביטוח מכסה את הפגיעה, הנפוצות ביותר הן תביעות של פגע בכביש. תביעת ביטוח עקב פגע בכביש, לדוגמא, עקב נזק שנגרם בתאונת דרכים, מאפשרת גם תביעת ביטוח עקב אובדן כושר עבודה, ותביעת ביטוח בגין נזקי גוף (פגיעה בתפקוד, קשיים פיזיים וכו')

 

כמה פיצויים אפשר לקבל בתביעות ביטוח? עורך דין תאונות דרכים, תביעות תאונות דרכים

הסיבה העיקרית שמובילה כל אדם להרים את הכפפה ולקום להתמודד מול חברות הביטוח כדי לדרוש את מה שמגיע לו היא הסכום אותו ניתן לקבל בתביעת הביטוח כמו מענק עקב חבלה בזמן העבודה או פיצויים כספיים בעקבות תאונת דרכים. 

לחם פרנסה וממון הם בראש מעייניו של כל אדם ובעיקר של מי שהגיש תביעה נגד חברת הביטוח. זהו תהליך מורכב שתוצאתו יכולה לזכות את הנפגע במאות אלפי שקלים ולעיתים הסכומים נמדדים גם במיליונים. זה אמנם לא קובע באופן חד משמעי שזה הסכום שתקבלו, אבל נימוק מספיק טוב כדי להתייחס לתביעות מסוג זו ברצינות הנדרשת.

מתוך ניסיוננו נוכל להגיד שתביעות בגין פגיעה בכבישים מזכות במענק נמוך יחסית ואילו תביעות בגין רשלנות רפואית מזכות במענק משמעותי מאוד.

תביעה נגד חברת הביטוח

מה יוצא לי משימוש בשירותיו של עורך דין לתביעות ביטוח?

לחברות הביטוח יש ניסיון ומשאבים רבים, בדגש על התמודדות שגרתית עם תביעות ביטוח על בסיס יומי – לרוב מול לקוחות חסרי ניסיון או ידע לגבי התנהלות במעמד התביעה. כמו כן, פעמים רבות חברות הביטוח לא מעוניינות לשחרר סכומי כסף גדולים ולכן מנסות להתיש את הלקוח הנפגע בדרכים בירוקרטיות או משפטיות שלרוב מביאות למצב של חוסר מימוש או מימוש חלקי של הפיצויים המגיעים לתובע. 

בנוסף , בעקבות הגשת התביעה חברות הביטוח מבצעות בדיקה מעמיקה במטרה לוודא שאין בה רמאות. ברוב המקרים בהן חברות הביטוח לא מאשרות את דרישת הלקוח לפיצויים היא באמתלה של הסתרת מידע בידי המבוטח בעת רכישת הביטוח מה שמבטל את הסכם הפוליסה בין שני הצדדים.

אולם, מי שאינו עורך דין נזיקין בעל ניסיון כנראה לא ידע לבחון את טענת חברת הביטוח במקרה של אי-גילוי והסתרת מידע כאשר נדרש קשר מסוים בין נסיבות התביעה הנוכחית למידע שלא שותף, לדוגמא, אם נפגעת ברגל וחברת הביטוח דוחה את הבקשה כי שכחת להצהיר שהייתה לך אסטמה עד גיל 6. 

עורך דין לתביעות נזיקין מקצועי ומיומן ידע לענות לחברת הביטוח, לשמור על האינטרסים שלך ולהיות שווה בין שווים בידיעת כל סעיף, תקנה או פסיקה בחוק וכך להעלות את הסיכויים לקבלת הפיצויים המגיעים לך.

 

מהן הסיבות לדחיית תביעות ביטוח?

1.אמתלה של הסתרת מידע – כמו שנאמר בפסקה קודמת, אי גילוי מידע בעת רכישת הפוליסה הוא הטענה הנפוצה ביותר של חברות הביטוח לסירוב התביעה.

2. מגבלת זמן – ניתן להגיש תביעת נזיקין לביטוח עד 3 שנים לאחר המקרה לפי חוק חוזה הביטוח, תשמ”א-1981, על כן, לא כדאי להתמהמה ולהתחיל את התהליך.

3. מקרה שאינו תואם לקריטריונים  –  פירוט המצבים המזכים בפיצויים מחברת הביטוח מוגדרים מראש בפוליסה, סירוב לתביעה יכול להגיע באמתלה שהפגיעה בך אינה עומדת בתנאי הסף.  כמובן, רצוי לבחון זאת בעין משפטית נוספת שרוצה בטובתך.

4. תנאי זכאות לא עומדים בסעיפי הפוליסה- לכל פוליסה ישנם סעיפים המפרטים לגבי סוגי הפגיעות בגינן תקבלו פיצויים, לא כל פוליסת בריאות מכסה את כל המחלות או החבלות ולפעמים לא תמיד שמים לב לאותיות הקטנות שבהסכם עם החברת ביטוח.

עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח עשוי להטות את הקביעה לטובת המבוטח. כבר ישנם תקדימים משפטיים בהם בית הדין קבע לטובת המבוטח אף על פי סעיף החרגה וזאת בעקבות האפשרות לפרשנות שנויה במחלוקת בפענוח הסעיף.

 

אילו קטגוריות נכנסות תחת פוליסות ביטוח בגינם אני זכאי להגיש תביעה?

בהתאם לפוליסה, ישנם מגוון תחומים כגון תביעת ביטוח חיים, תביעת ביטוח תאונות אישיות, תביעת ביטוח מחלות קשות, תביעת ביטוח רכוש, תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה, תביעת ביטוח בריאות, תביעת ביטוח נכות או מוות מתאונה, תביעת ביטוח סיעוד, תביעת ביטוח דירה, תביעת ביטוח נסיעות לחו”ל ועוד.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

פסלו את תביעתי בחברת הביטוח, מה אני יכול לעשות?

דבר ראשון, מומלץ שלא ליצור קשר נוסף עם חברת הביטוח ללא תדריך משפטי מקצועי, מפני שכל מה שתאמר עלול לשמש אותם בעת הגשת דוח הפירוט לסירוב. ייעוץ משפטי וכן ייצוג משפטי בידי עורך דין בנושאי ביטוח דע להכווין אותך ולטפל בעניינך מול חברות הביטוח במיומנות ומקצועיות שתביא לתוצאות.

לדוגמא, חברת ביטוח סרבה לזכות אותך בפיצויים בתביעה עקב אובדן כושר עבודה באמתלה של הסתרת עובדה כלשהי. על פי פסק הדין בפרשת אסולין, חברת הביטוח לא יכולה להוסיף אמתלה לסירוב לאחר הגשת דוח הדחיה אלא אם כן תגיש ערעור לחברת הביטוח לדוגמה וזה יאפשר לה להרחיב את הסיבות לדחייה מה שעלול להקשות על זכיה במעמד בית הדין.

בהתאם לכך, במידה וחברת הביטוח סירבה לבקשתכם לתביעת פיצויים פנו לעורך דין מומחה לתביעות ביטוח.

 

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים:

ביטוח תאונות אישיות חל על כל תלמיד של מערכת החינוך מגיל הגן ועד סיום בית ספר, הביטוח נעשה על ידי הרשות המקומית בה לומד הילד והוא תקף לכל שעות היום ולכל מקום בו יהיה, גם מחוץ לשעות המערכת החינוכית.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים הוא ביטוח מקיף ואיכותי המעניק פיצויים במקרים של פגיעות פיזיות, נפשיות או מוות חלילה. מצב המוחרגים מביטוח התלמידים הם אירועים של תאונת דרכים, פיגועים או תאונות עבודה. כמו כן, הורה או בעל קרבת דם לתלמיד שהצטרף כמלווה חד פעמי במסגרת החינוכית (כמו טיול שנתי לדוגמא) יהיה כלול בביטוח ומכוסה במקרה של פציעות וחבלות כל זאת במידה שאותו מקורב הצטרף לעשיה ללא בקשת תמורה.

 

תביעה של חברת ביטוח – נקודות נוספות שצריך לדעת

  • חוב עקב עיכוב בפירעון הפרמיה לא מעיד בהכרח על כך שהביטוח שלכם לא פעיל!
  • הכיסוי של הביטוח מבוטל רק לאחר ביצוע הפרוצדורה כפי שמופיעה בחוק חוזה הביטוח, תשמ”א-1981 בידי חברת הביטוח.
  • חבלה שנגרמה לתלמיד לא בהכרח תראה את אותות הנזקים לה היא גרמה בצורה מיידית וליקויים בעקבותיה עשויים להופיע גם שנים אחר כך. גם אם לא הגשתם תביעה בעקבות החבלה באופן מידי, ביטוח תאונות תלמידים מאפשר להגיש תביעה על הפגיעה עד לגיל 21 וללא קשר לזמן בו אירעה החבלה.
  • יותר מכל ובכל תביעת ביטוח החלק החשוב ביותר להחזיק בתיעוד של כל צעד ושעל מרגע הגשת התביעה, כל אסמכתא או דוח שהוגשו לכם מחברת הביטוח יש לשמור למעמד בית  הדין, ללא מסמכים אלה זכויותיכם עלולות להיפגע עקב סיבות טכניות בלבד, וחבל.
  • אם יש לכם פוליסה אצל חברת הביטוח והיא דחתה את תביעתכם, עליה לנמק ולהמחיש את הסיבה בגינה לא יינתנו הפיצויים. כל אמתלה של חברה הביטוח ניתן למסמס בעזרת הבנה מקצועית של הסיטואציה והמיומנת הנדרשת הקיימת אצל עורך דין לתביעות חברות ביטוח.

סביר כי אתם מבוטחים בחברת ביטוח אחת לפחות מפני כול מיני אירועים וסיכונים אפשריים. באם אחד מהם באמת התממש וחוויתם נזק או ליקוי בבריאות ובגוף שלכם, אם יש לכם פוליסה שמכסה את הנזק או את הסיבה לנזק, הגיע הזמן לתבוע ולקבל כסף בחזרה.

תביעה נגד חברת הביטוח מוגשת על מנת לבקש מחברת הביטוח סיוע בהתמודדות עם נזק כלשהוא שקרה בהתאם לכך שהנפגע שילם במשך תקופה מספקת כסף לביטוח. על כן, לאחר הגשת תביעה, באם היא תתקבל, הביטוח ישלם פיצוי כספי כתלות בתנאי הפוליסה.

תביעה לביטוח יכולה לגרור בירוקרטיות מסובכות ומורכבות וכן, לא תמיד להוליד את התוצאה שהייתם רוצים. על כן, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח אשר מחזיק בידע ובניסיון בתחום ויוכל לעשות הבדל משמעותי בתביעה שלכם.

לא כל תביעה מזכה בפיצוי, ישנן תביעות ביטוח אשר נדחות על ידי חברת הביטוח ואינן מזכות בפיצוי למגיש התביעה. במקרים כאלו, מומלץ להתייעץ מיד עם איש מקצוע ולבדוק אפשרויות של ערעור או בדיקת דרך אחרת לקבל פיצוי.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: