כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

עורך דין תביעות ביטוח לאומי

סיוע משפטי מעורך דין תביעות ביטוח לאומי דרוש במקרים רבים לשם מימוש זכויות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי. בשורות הבאות נבחן את המקרים שבהם עולה הצורך בשירותיו של עו"ד תביעות ביטוח לאומי, אוכלוסיית היעד וסוגי התביעות שאפשר להגיש בעזרת עורך דין תביעות ביטוח לאומי. קריאה חשובה לכל אדם בישראל.

מי זקוק לעורך דין תביעות ביטוח לאומי?

כל אזרח בגיר במדינת ישראל, חייב בתשלום של דמי ביטוח לאומי – בין אם באמצעות תלוש השכר שלו ובין אם דרך תשלום מקדמות עצמאי. תשלום זה נועד להקנות לאזרחי המדינה זכויות ביטוחיות שונות וסיוע מהמדינה במגוון תרחישים. אלא שבמקרים לא מעטים, בקרות אירוע ביטוחי נתקלים מבוטחים בקשיים בבואם לממש את זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי. כל אדם שנתקל בקושי כזה, אם כן, עשוי להפיק תועלת רבה מהתייעצות של עורך דין לתביעות ביטוח לאומי. 

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

המקרים שבהם עולה הצורך בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח לאומי

הרציונל העומד בבסיס החובה לשלם למוסד לביטוח לאומי, הוא אלמנטרי למדי: כל אדם החי במדינת ישראל וזקוק בשלב כזה או אחר לעזרה כלכלית ו/או סעדים רפואיים, רשאי להסתייע במוסד לביטוח לאומי לשם כך, בתנאי ששילם את דמי הביטוח הלאומי כנדרש. הביטוח הלאומי מציע סיוע שהוא לעיתים זמני, כדוגמת דמי אבטלה, ולעיתים מתמשך, כדוגמת המקרה של גמלת נכות קבועה המשולמת למבוטחים שהוכרו בתור בעלי דאגת נכות מעבודה שהיא קבועה. מימוש זכויות מול הביטוח הלאומי מתבצע בדרך של הגשת טופס תביעה רלוונטי. עם זאת, לא נדיר לשמוע על מקרים שבהם המוסד לביטוח לאומי דוחה תביעות שהוגשו לו על הסף ולא תמיד בנסיבות המצדיקות זאת, בהכרח. לעיתים הדבר נובע ממילוי שגוי של טפסים או אי צירוף של האישורים הרלוונטיים לתביעה. אך לא אחת, תביעות נדחות מטעמים שאינם בהכרח לגיטימיים. כך או כך, הסיוע מעורך דין תביעות ביטוח לאומי מתברר כנחוץ ומבורך.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

עורך דין תביעות ביטוח לאומי כאמצעי לקיצור תהליכים

עורך דין תביעות ביטוח לאומי הוא איש מקצוע הבקיא באופן ההתנהלות מול הביטוח הלאומי, בהוראות בחוק הביטוח הלאומי ובתהליך להגשת תביעות למוסד לביטוח לאומי. לעורך דין תביעות ביטוח לאומי מנוסה, יש בדרך כלל גם היכרות אישית עם גורמי המפתח במערכת, מה שבמקרים רבים תורם מאוד לקיצור תהליכים בירוקרטיים מייגעים ומתמשכים, הנוגעים לטיפול בתביעות שונות מול המוסד לביטוח לאומי. בסיכומו של העניין ההסתייעות בשירותיו של עו"ד תביעות ביטוח לאומי, תורמת במרבית המקרים למימוש זכויותיו של המבוטח באופן מיטבי ובלא עיכובים מיותרים. 

 

עורך דין תביעות ביטוח לאומי - פיצויים

סוגי התביעות שאפשר להגיש בעזרת עורך דין תביעות ביטוח לאומי

ישנו מגוון רחב של סוגי תביעות שאפשר להגישן באופן עצמאי, אך מטופלות באופן יעיל יותר באמצעות עורך דין לתביעות ביטוח לאומי:

  1. תביעה לקבלת קצבת נכות: כל מבוטח שסובל ממגבלה פיזית / נפשית, שיש בה כדי לפגוע ביכולתו לעבוד למחייתו כראוי, זכאי בכפוף לעמידה בתנאים הקבועים בחוק הביטוח הלאומי וקבלת אישור מהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, לקבלת קצבת נכות כללית. זאת, בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו במוסד לביטוח לאומי. היות ומדובר על תהליך מורכב יחסית שעשוי לארוך זמן לא מבוטל, ליווי משפטי מקצועי בהגשת התביעה, מטעם עו"ד תביעות ביטוח לאומי, הוא חיוני מאין כמוהו. למותר לציין שהמבוטח שהוכר בתור נכה מעבודה בביטוח הלאומי, אינו מנוע מלעבוד למחייתו אף שהוא מקבל קצבת נכות. כיום, גם נכים בעלי דרגת נכות  של 100% הזכאים לקבלת קצבת נכות, רשאים על פי חוק לעבוד ולקבל שכר עד לתקרה של 5300 ש"ח, מבלי שזכויותיהם לקבלת קצבת נכות תפגענה.
    יחד עם זאת, במידה ולנכה יש הכנסות שלא מעבודה או משלח יד, הן לא אמורות לפגוע בזכאותו לקצבת נכות כלל ועיקר. גם מבוטח המוגדר בתור נכה מעבודה בביטוח הלאומי אשר משולמות לו גמלאות שונות במקביל להכנסותיו האחרות שאינן מעבודה, אינו אמור לחשוש מפני פגיעה בזכויותיו במוסד לביטוח לאומי. אולם במידה ובכל זאת מתעורר קושי בתרחיש כזה, הפנייה להתייעצות מול עורך דין תביעות ביטוח לאומי היא חיונית.
  2. תביעה לקבלת קצבת ניידות: גמלת ניידות היא תשלום לו זכאים אנשים שמפאת מוגבלתם הגופנית ולעיתים גם פגיעה נפשית שהם סובלים ממנה, אינם יכולים להתנייד בכוחות עצמם ללא סיוע או עזרים מסוימים. קצבת הניידות נועדה לאפשר לאוכלוסיית הזכאים המתמודדים עם נכות, עיוורון או ליקויים מסוגים אחרים, רכישה של רכב עם הנחה משמעותית, הנובעת מפטור מתשלום מס, המוענק לזכאים להטבה.
  3. תביעה למימוש זכויות נוספות של בעלי מוגבלויות: לרשותם של מבוטחים המוכרים כנכים בביטוח הלאומי, אמורים לעמוד סעדים נוספים ובכללם, הנחה משמעותית ברכישה של מוצרים מסוימים למשק הבית ולבני המשפחה, עזרים, ומכשור מסוגים שונים. 
  4. תביעה לקבלת קצבת זקנה: הזכות לקבלת קצבת זקנה שמורה לכל אזרח בישראל ששילם דמי ביטוח לאומי כחוק לאורך השנים. החריגים לעניין זה הם ציבור העולים החדשים שהגיעו לארץ לאחר שהגיעו לגיל הפרישה מעבודה או בסמיכות אליו, ולכן זכאים לקבלת קצבת זקנה אף שלא שילמו דמי ביטוח לאומי בארץ לפני כן. למקבלי קצבת זקנה שמורה הזכות להמשיך ולעבוד לשם הגדלת רמת הכנסתם. עם זאת, חשוב לדעת שעד לגיל 70, הכנסות מעבודה מעל התקרה הקבועה בחוק עשויות לפגוע באופן חלקי בזכאות לסכום הקצבה המלא. בכל קושי במיצוי הזכות לקבלת קצבת זקנה בנסיבות כאלו או אחרות – עורך דין תביעת ביטוח לאומי הוא הכתובת.
  5. תביעה לדמי אבטלה: דמי אבטלה הם הגמלה שבה נתמכים מאות אלפי אנשים בישראל שאיבדו את מקום עבודתם בנסיבות של פיטורין, ובתנאים מסוימים – גם בהתפטרות. התנאים למימוש הזכאות לדמי אבטלה הם לרוב ברורים וידועים מראש וחריגה מהם מונעת מהמבוטח את קבלת הכספים. אולם חלק מהתנאים לקבלת קצבת אבטלה השתנו בהקשר של משבר הקורונה, ולא אחת כדי לממש את הזכות בנסיבות הללו, דרושה הכוונה מעורך דין תביעת ביטוח לאומי. בפרט כאשר מימוש הזכות לדמי אבטלה מוביל לפגיעה בזכויות אחרות של המבוטח.
  6. תביעה לגמלת הבטחת הכנסה: רשאים להגישה מבוטחים שאינם עומדים בתנאי הזכאות שקבע המוסד לביטוח לאומי בהקשר לקבלת דמי אבטלה, אולם אין להם עבודה והם עומדים בתנאי הסף לקבלה של סיוע כלכלי בדמות הבטחת הכנסה. אולם יש לציין כי לצורך קבלת הקצבה, נלקחת בחשבון ההכנסה המשפחתית הכוללת, ולא רק הכנסתו של המבוטח המובטל. באופן זה, למשל, אדם שפוטר מעבודתו כשכיר וסיים לקבל דמי אבטלה, יוכל לקבל  גמלת הבטחת הכנסה רק במידה והוא רווק, או שגם בת או בן זוגו מובטלים באותה העת.
ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

בשורה התחתונה

בשורות לעיל סקרנו את סוגי התביעות השכיחות שניתן להסתייע בעו"ד תביעות ביטוח לאומי בעת הגשתן או בערעור על דחייתן בביטוח הלאומי. לא אחת, אין די בהגשת טפסי התביעה לבדם, אלא נדרשת היערכות להתמודדות עם מנגנונים שונים שהמבוטח נדרש לבוא עמם במגע לשם מימוש זכויותיו מול המדינה. למשל, הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, האמונה על אישור אחוזי נכות לנפגעי עבודה שהגישו תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה. הסיוע מעורך דין תביעת ביטוח לאומי הוא חיוני מאוד לכל מי שמעוניין לממש את זכויותיו הרפואיות באופן מקסימלי ובמינימום זמן, וכן למי שנתקל בקושי במימושן לאחר שכבר הוגשה תביעתו.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם