כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 46 – פגיעה באגן

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים לשנת 2021 בנוגע לסעיף 46 – האגן של ספר הליקויים של המוסד ביטוח לאומי, הכולל צפי אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות לפגיעה באגן. בנוסף ישנו הסבר מקיף כיצד מגישים את המסמכים לביטוח לאומי, מה עליי לדעת טרם הגשת המסמכים וכיצד מבצעים ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי בקשר לאחוזי הנכות שהכירו בגין פגיעת האגן. משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

 

סעיף 46 – האגן – שינוי צורת האגן:

על מנת להקל עליכם לחשב את גובה הפיצויים המגיעים לך בעקבות אחוזי נכות עקב פגיעה באגן אנו מציגים את נוסח הסעיף כלשונו בצירוף פרשנות בשפה קלה וברורה כך שלא תצטרך איש מקצוע כדי להבין מה בדיוק מגיע לך.

(1) במידה ואין פגיעה או השפעה על האברים הפנימיים באזור האגן וכן אין הגבלה בתנועות – לא זכאי לאחוזי נכות כלל.

(2) אם ישנה פגיעה בתפקוד האיברים הפנימיים שבאגן וכן ישנה השפעה המגבילה תנועה – קביעת רמת הנכות תושפע ישירות ממגבלת התנועה בהתאם לתקנה 12 בסעיף זה ותשוכלל עם אחוזי נכות עקב פגיעה באיברים הפנימיים של האגן.  

(3) תזוזת מחצית האגן, סימפיזיוליזיס בתוספת נזק למפרק הסקרוליאק כולל פגיעות סטטיות או מגבלה בהליכה – 25%

סעיף 46 – פגיעה באגן

פרשנות סעיף 46 עבור פגיעת אגן

סעיף 46 קובע שבמידה ושינוי צורת האגן אינו פוגע בתפקוד האיברים הפנימיים ואינו גורם למגבלת תנועה הינך תהיה זכאי ל-0 אחוזי נכות. 

חישוב אחוזי נכות יקבעו בהתאם לפגיעה ועל פי סעיפים שונים במידה וקיימת מגבלת תנועה ו/או ישנה השפעה על איבר אחד או יותר בעקבות שינוי צורת האגן. 

  • סעיף 23 מפרט את קביעת אחוזי הנכות הניתנים בעקבות רמת חומרת הפגיעה באיבר הפנימי.

  • תקנה 12 קובעת את רמת  אחוזי הנכות בהתאם לרמת מגבלת התנועה.

  • על פי סעיף 46 ניתן לקבל 25% אחוזי נכות נוספים במקרה של תזוזת מחצית האגן, סימפיזיוליזיס בתוספת נזק למפרק הסקרוליאק כולל פגיעות סטטיות או מגבלה בהליכה.

 

סיכום של כלל אחוזי הנכות המגיעים לך ייקבעו לאחר שיקלול כל הסעיפים הנ"ל.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

מונחים רלוונטיים לפגיעת אגן

אגן – מחבר בין עמוד השדרה לבין הגפיים התחתונות דרך עצם ה'עצה' שנמצאת בבסיס עמוד השדרה ועד למבנה ה'מרחשת' אליו חוברים מפרקי הירך הכדוריים.  

אברים פנימיים באגן הירכיים – אצל שני המינים: שלפוחית השתן, מעי גס, חלחולת, השופכה ופי הטבעת. אצל נשים בלבד איברים נוספים: רחם, חצוצרות, שחלות ופתח הנרתיק. 

SYMPHYSIOLYSIS – תופעה בה מתקיים רפיון במפרקי האגן או התרחקות חלקים מחוברים באגן הגורמת לבעיות תפקוד שונות.

SACROILIACA – מפרק חזק המאפשר תנועה מועטה, ממוקם בחלקו האחורי של החיבור בין האגן לעמוד השדרה ותפקידו להכיל את הלחץ עקב המשקל.

פגיעות ומחלות אגן היכולות לזכות באחוזי נכות מפורטות תחת סעיף 46 בספר הנכויות של המוסד ביטוח לאומי.

פגיעה באגן הירכיים עלולה לגרום לכאבים בתפקוד בסיסי יומיומי שכן היא משפיעה ישירות על היציבה, ההליכה והתזוזה של הגוף כולו.

בעיות באגן הירכיים יזכו אותך באחוזי נכות בהתאם לקביעת ביטוח לאומי לגבי סוג הפגיעה וגובה הפיצויים. 

סעיף 46 פורס ומפרט על כל פגיעה אפשרית החל מהשפעות על איברים פנימיים, עיוותים בנראות וההליכה וכן מגבלות תנועה.

פירוט – במקרה של שינוי פיזי וויזואלי בצורת אגן:
• סעיף 1 מפרט על כאבים הנגרמים עקב שינוי צורני של האגן.
• סעיפים 2 ו-3 מפרטים על מקרים בהם הכאב והמגבלות נובעים מפגיעה של איברים פנימיים באזור האגן.  

 

אופן הגשת התביעה עקב פגיעה באגן

פגיעה באגן כולל מגבלות של רצפת האגן ובמידה ויש השפעה מוכחת על תפקוד קלוקל של איברים פנימיים בעקבותיה יכולה לזכות אותך עד ל25 אחוזי נכות ממוסד ביטוח לאומי.

על מנת לצלוח ולמצות את המירב מהתביעה מומלץ לצרף בזמן הגשת התביעה מסמכים רפואיים הממחישים ככל הניתן את הנכות כגון:

– אסמכתאות ומסמכים שניתנו לך לאחר טיפולים עם תוצאות בדיקות והמלצות הרופא.

– צילומים ותיעוד רפואי המעיד על המגבלה.

– תיעוד רפואי מכל סוג כולל צילומי רנטגן או אולטרסאונד המעידים על הנזק הפנימי בצירוף חוות דעת רפואית.

במקרה של שינוי בצורת האגן ובהתקיים פגיעה באיברים הפנימיים או מגבלות תנועה באשר הן יש להציג בוועדות הרפואיות מסמכים המאשרים ומתעדים את הפגיעה או המגבלה כגון סיכומי בדיקות, צילומים פנימיים ואישורים רפואיים.

סעיף 46 פגיעה באגן מגדיר את המצבים בגינם ישנה זכאות לאחוזי נכות, על פי דרגת החומרה של תזוזת האיברים באגן והנזק שנגרם לתנועה והליכה, במקרה בו לא התרחשה תזוזת איברים ייקבעו 0% ובמקרה של תזוזה משמעותית, סימפליוזיס או נזק למפרק הסקרואיליאק ייקבעו עד 25%. 

במקרה של פגיעה באגן, עלולות להתרחש פגיעות באיברים הקיימים בו, לרבות חלחולת, המעי הגס, שלפוחית השתן, שופכה, פי הטבעת, רחם, חצוצרות ונרתיק אצל נשים. כמו כן עלולה להתרחש  פגיעה בתפקוד התנועתי והפונקציונאלי כמו בסימפליוזיס שהינו מצב של רפיון האגן או פגיעה במפרק הסקרואיליאק.

בדומה לכל תביעה שיש להגיש בביטוח לאומי, גם בתביעה בסעיף 46 פגיעה באגן, יש לצרף את כלל המסמכים הרפואיים שמוכיחים כי הנזק ממנו אתם סובלים נגרם מתזוזת האיברים או מנזק ישיר לאגן, לרבות דוחות רפואיים, צילומי רנטגן, תוצאות בדיקות וכל תיעוד רפואי רלבנטי אחר. 

פגיעות באגן עלולות לגרום לכאבים משמעותיים וכרוניים עקב דפורמציה של האגן ועיוות המבנה של המפרק החשוב וכן לבעיות תפקודיות ומגבלות שונות עקב פגיעה באחד האיברים הפנימיים הקיימים בו. כמו כן, הפגיעה יכולה להשפיע על איברי רצפת האגן, ולגרור בעיות קשות, לגרום לקושי ביציבה ואף להליכה.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם