כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 20 – פציעות ובקעים של קיר הבטן

כיצד תובעים על פי סעיף 20 – פציעות ובקעים של קיר הבטן? במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים בנוגע לסעיף 20 של ספר הליקויים – נכויות של המוסד ביטוח לאומי, הכולל צפי אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות לפציעות ובקעים של קיר הבטן ואת אופן הגשת התביעה בנושא. 

משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

סעיף 20 – פציעות ובקעים של קיר הבטן

סעיף זה לספר הנכויות של הביטוח לאומי משקף את אחוזי הנכות שניתן לקבל על כל אחת מהבעיות הקשורות לפציעות ובקעים של קיר הבטן.

כדי שנוכל לעזור לך לדעת באופן מדויק את הבעיה הרפואית שלך, ובכך לדעת להעריך את גובה אחוזי הנכות שאפשר לקבל על כל בעיה – הבאנו מושגים מקצועיים עם הסברים קצרים, פשוטים וברורים. להלן סעיף 20 לחוק:

(א) במידה ואחרי פציעה או ניתוח בטן עם Eventratio גדלה – יש אפשרות לקבל 40% נכות

(ב) במידה ואחרי פציעה או ניתוח בבטן, בנוסף יש התרופפות ניכרת של דופן הבטן; ישנן חוסר שרירים או בקע גדול המאלצת אותך להשתמש  בחגורה אורטופדית – יש אפשרות לקבל 20% נכות.

(ג) במידה ואחרי פציעה או ניתוח בטן, המלווה בהתרופפות קיר הבטן, ואילוץ לשימוש חגורה אורטופדית – יש אפשרות לקבל 10% נכות.

(ד) במקרה וה-. Hernia lineaealbaeאו ה- Hernia umbilicalisיותר גדולות או בקע בצלקת של קיר הבטן, עם הפרעות בלתי–ניכרות – יש אפשרות לקבל 10% נכות.

(ה) במקרה וה-. Hernia Iineaealbaeאו ה- Hernia umbilicalisקטנות וללא הפרעות –  תקבל רק 0% נכות

(ו) במידה ואחרי פציעה או ניתוח בבטן, בלי בקע וללא התרופפות קיר הבטן – תוכל קבל רק 0% נכות.

סעיף 20 – פציעות ובקעים של קיר הבטן

מילון מושגים רלוונטיים לפציעות ובקעים בקיר הבטן:

קיר הבטן – הקדמי בנוי מ-4 שרירים – האלכסוני החיצוני, האלכסוני הפנימי  הישר הבטני והרחב הבטני.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

מה חשוב לדעת לפני הגשת התביעה?

המוסד לביטוח לביטוח לאומי קובע כמה אחוזי נכות אפשר לקבל במידה ואתה לאחר פציעה, ניתוח או שיש לך בקע בקיר הבטן. סעיף 20 קובע 6 מצבים בהם יש אפשרות לקבל אחוזי נכות . אך שים לב! בשלושה סעיפים – (ב), (ג), (ו) אחוזי הנכות יהיו מנופים (הם לא ייספרו). 

  • במידה ואתה לאחר פציעה, ניתוח או בקע בקיר הבטן, רצוי לך לגשת לסעיף 20 ולבדוק מה מבין 6 המצבים שנקבעו מתאים למצבך.
  • במידה ואתה סובל מפציעות בקיר הבטן או בקע בקיר הבטן תוכל לקבל בין 0% נכות ועד 40% נכות, בהתאם לבעיה, חומרתה והמסמכים הנלווים:

 

זה סעיף החוק עם הסברים ופרשנויות:

(1) אם נוצרה בעיה בסגירת דופן הבטן במצב שבו איברים עלולים לבלוט מחוץ לחלל הבטן, יש אפשרות לקבל 40% נכות.

(2) במידה ואתה סובל מהתרופפות ניכרת של דופן הבטן, אתה במצב בו יש לך מחסור בשרירים או בקע גדול ואתה זקוק לחגורה אורתופדית, יש אפשרות לקבל 20% נכות. אך שים לב! אחוזי נכות בסעיף זה מנופים (הם לא נספרים) בתביעות אחוזי נכות לשירותים מיוחדים.

(3) במידה ואתה סובל מבקע טבורי או ברום הבטן גדולים או שנשאר בקע בצלקת קייר הבטן, ואתה סובל מהפרעות מעטות בלתי ניכרות, תוכל לקבל 10% נכות. אך שים לב ! אחוזי נכות בסעיף זה מנופים (הם לא נספרים) בתביעות אחוזי נכות כללית ולשירותים מיוחדים.

(4) במידה וקיר הבטן שלך התרופף ואתה נאלץ עקב כך לשים חגורה אורתופדית, יש אפשרות לקבל 10% נכות .  אך שים לב! אחוזי נכות בסעיף זה מנופים (הם לא נספרים) בתביעות לשירותים מיוחדים.

(5) במידה ואתה סובל מבקע טבורי או בקע ברום הבטן (מעל לטבור) קטנים ואינך סובל מהפרעות כמו: אי נוחות, אודם מקומי, כאבים, גרד, תוכל לקבל רק – 0% נכות.

(6)  במידה ואתה לאחר פציעה או הניתוח בבטן וקיר הבטן לא התרופף ולא נוצר בקע, יש אפשרות לקבל 0% נכות.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מסמכים רפואיים שרצוי לצרף לתביעה:

•  תיעוד רפואי התעד פציעה בבטן בנוסף פציעות ממהלך הטיפול ומצב ודרגת הפציעה.

•  תיעוד רפואי על ניתוח בבטן כולל דוח ניתוח.

•  תיעוד תלונות על הפרעות שלאחר פציעה או ניתוח.

•  המלצות רופא ללבישת חגורה אורטופדית ואישור על לבישתה.

•  במידה וקיימת בעיה בסגירת דופן הבטן צרף תיעוד רפואי על הבעיה שנוצרה ודרגת חומרתה.

•  במידה ואתה סובל מבקע צרף תיעוד רפואי.

כיצד מתרחש תהליך התביעה מול המוסד לביטוח הלאומי?

עליכם לשלוח את כל הניירת הרפואית לביטוח הלאומי בצירוף טופס התביעה מלא וחתום (ניתן להוריד את הטופס מאתר הביטוח הלאומי או לקבלו בסניפים) ולצרף אליו מספר מסמכים נוספים כמו טופס ויתור סודיות רפואית, צילום תעודת זהות ועוד. 

לאחר שליחת התביעה, ייקבע לכם דיון בוועדה רפואית שתדון במצבכם ותקבע את אחוזי הנכות המתאימים למקרה. לוועדה זו חשוב לקבל הכנה מקדימה מעורך דין ולהבין כיצד להתנהל במסגרתה ולהשיב לשאלות הרופא המומחה, איך להציג את מצבכם בצורה משכנעת ומה להגיש מתוך הניירת הרפואית בנוסף למסמכים שצורפו לתביעה עצמה. 

התשובה מהוועדה תינתן בתוך כחודשיים מהמועד. אם היא אינה מספקת, תוכלו לפנות לוועדה לעררים ולנסות להגדיל את אחוזי הנכות. בפועל, הוועדה לעררים תוכל לקבל החלטה לכאן או לכאן (משמע גם להפחית מאחוזי הנכות שהתקבלו) ולכן יש לקבל ייצוג משפטי מתאים להגשת תביעה, במטרה לשפר את ההחלטה לגביכם.

אם אתם מעוניינים לקבל ליווי מקצועי, הכוונה וייעוץ לתהליך התביעה, לרבות קבלת ייצוג לוועדה עצמה ועד לקבלת הקצבה המלאה, צרו קשר עם משרד עוה"ד פייפר כהן ואנו נסייע בשמחה. 

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם