כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 26 – שחפת אורוגניטלית

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים בנוגע לסעיף 26 של ספר הליקויים של המוסד ביטוח לאומי, הכולל את אחוזי נכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות למחלת שחפת אורוגניטלית. בנוסף תמצאו כאן הסבר מקיף לגבי המסמכים הנדרשים לביטוח לאומי, פרטים לגבי מה שכדאי לדעת טרם הגשת המסמכים ומידע חשוב נוסף. 

משרדנו – פייפר כהן ובראשו עורך דין תביעות ביטוח לאומי אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

כיצד לתבוע את הביטוח הלאומי לפי סעיף 26 – שחפת אורוגניטלית?

א. בתקופה החריפה והפעילה – 100%  נכות
ב. שחפת כרונית, עם שינויים נראים בבירור ברנטגן, הפרשות של המתגי–קוך לסרוגין – 60% נכות
ג. שחפת במצב בלתי–פעיל, תוך שנתיים לאחר הפסקת הפעילות – 30% נכות
ד. שחפת בלתי–פעילה בסיום תקופה של שנתיים לאחר הפסקת הפעילות – 10% נכות

המוסד לביטוח לאומי יכול לקבוע כמה אחוזי נכות יש באפשרותך לקבל, במצב בו אתה סובל ממחלת משחפת במערכת האורו-גניטלית. המוסד לביטוח לאומי אמור לערוך הבחנה בין שלושה מצבים:

(1) שחפת כרונית. 

(2) שחפת במצב פעיל.

(3) שחפת במצב לא פעיל.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

להלן סעיף החוק עם הסברים ופרשנויות:

(א) במקרה ויש לך את מחלת שחפת אורוגניטלית פעילה (בשלב מתקדם), יש אפשרות לקבל 100% נכות.

(ב)  במקרה ויש לך שחפת כרונית שיצרה מומים באיברים פנימיים, יש לעיתים הפרשות של חיידק המתג, יש אפשרות לקבל 60% נכות.

(ג) במקרה מצב השחפת אינה פעילה, עד שנתיים מהמועד בו הפכה להיות לא פעילה, יש אפשרות לקבל 30% נכות.

(ד)  אם השחפת במצב לא פעיל וחלפו שנתיים לאחר הפסקת פעילות, יש אפשרות לקבל 10% נכות.  אך שים לב! אחוזי הנכות בסעיף זה מנופים (הם אינם נספרים) בהגשת תביעות לנכות כללית.

סעיף 26 – שחפת אורוגניטלית

תנאים להגשת התביעה:

אם אתה סובל שחפת ברצפת האגן בשלב הפעיל יש אפשרות לקבל בין 0% נכות ועד 100% נכות.

 

מסמכים רפואיים שרצוי לצרף:

•  אבחון רפואי על הבחנה של שחפת אורוגניטלית.
•  תיעוד רפואי על מצב התפתחות של המחלת שחפת אורוגניטלית – פעיל חריף, כרוני, לא פעיל.
•  אם ומדובר על הבחנה של שחפת פעילה אישור רפואי על תרופות הנצרכות.
•  אם ומדובר על מצב של שחפת כרונית, רצוי צרף תיעוד רפואי המעיד כי מדובר על מצב כרוני.
•  אם מדובר על מצב של שחפת לא פעילה, יש צרף אישור רפואי המראה מתי מצב השחפת אינה פעילה.

 

חשוב לדעת:

להבדיל ממחלת השחפת כשלעצמה, הנחשבת למדבקת במיוחד, שחפת אורוגנטלית אינה מדבקת, כלומר שלא ניתן להדביק בשחפת אחרים בעת מגע המיני. בפועל רק שחפת שנמצאת באיברים חיצוניים כמו ריאות, גרון ומיתרי הקול יכולה להיות מדבקת.

 

המלצה:

אם בזמן הגשת תביעת הנכות, אתה סובל משחפת במצב שהוא לא פעיל ושחפת זו הייתה פעילה בתוך השנה שקדמה להגשת התביעת הנכות, רצוי לצרף מסמכים רפואיים על התקופה הפעילה כדי לעורר אפשרות לקבלת אחוזי נכות זמניים גם על תקופה זו.

 

מידע חיוני על שחפת

שחפת (Tuberculosis) היא מחלה זיהומית הנגרמת מחיידקים וצפויה לפגוע בריאות בעיקר, אך פוגעת גם באיברים אחרים לרבות איברי המין ודרכי השתן. מחלה זו נחשבת יחסית לנדירה בישראל – רק כמה מאות חולים בשנה, מרביתם אינם ילידי הארץ. 

ועם זאת, אי אפשר להיות שאננים כשמדובר בשחפת: 25% מהאנשים ברחבי העולם מוערכים כנשאי שחפת והיא נמנית עם 20 סיבות המוות המובילות בעולם. לשמחתנו, כיום אפשר לטפל בהצלחה יתרה ב-95% ממקרי השחפת, הודות להתפתחות הרפואית שבעבר, טרם עידן הפניצילין, גבתה את חייהם של רוב החולים. למרבה הצער, 5% הנותרים סובלים משחפת שפיתחה עמידות מסוימת לטיפול הרפואי והם נמצאים בסיכון מוגבר עם חשש לחייהם.

 

תסמינים מרכזיים 

תסמיני השחפת המרכזיים הם חום, כיח דמי, קור והזעות ליליות, חיוורון, חוסר תיאבון, עייפות מוגברת, כאבי ראש, שיעול ממושך. רבע מהחולים יסבלו מזיהום בבית החזה או חוליות עמוד השדרה, התנפחות בלוטות הלימפה או דלקת קרום המוח. 

 

אופן ההדבקה בשחפת

ההדבקה במחלה היא טיפתית, כלומר במגע טיפות רוק שניתזות בעיטוש או בשיעול, מחולה פעיל. העומס החיידקי של החולה הוא זה שמכריע האם המחלה תדביק אחרים בפועל, כאשר פקטורים נוספים יהיו אגרסיביות החיידק וטיבה של מערכת החיסון של החולה. ככל שבגופו מצויים יותר חיידקים והם נמצאים שם במשך זמן רב יותר – הסיכון להידבק מאותו אדם עולה בחדות. 

החיידק חודר אל הריאות ומתמקם בתחתיתן, שם הוא יוצר לעצמו מעין מוקד הגנתי. משם הוא ימשיך אל קשרי הלימפה של הריאות והלאה אל יתר הגוף. כאשר המחלה הופכת גלויה, היא כבר מהווה "שחפת ראשונית מתקדמת" שתתבטא באיברים שונים, לרבות הגניטליים.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

לסיכום

למחלת השחפת מספר מופעים שונים, חלקם עלולים להתבטא גם במערכות הרבייה והשתן בקרב נשים וגברים כאחד. מאמר זה מהווה מבוא טרם הגשת תביעה לפי סעיף 26 – שחפת אורוגניטלית על כל הנקודות, המסמכים והפרטים החשובים.

יחד עם זאת, המידע המוצג כאן איננו מכיל את הנחיות העמידה בפני הוועדה הרפואית שתקבע את אחוזי הנכות בפועל ולשם כך חשוב מאוד להיעזר בליווי והכוונה מאת עורך דין מתאים, על מנת למקסם את זכויותיכם ולקבל את תגמולי הנכות להם אתם זכאים. להתייעצות בנושא ולהכנה לוועדה הרפואית תוכלו לפנות בכל עת למשרד עורכי הדין פייפר כהן. 

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם