כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

מיצוי ומימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

במאמר זה, אנו במשרד עורכי דין פייפר כהן איגדנו עבורכם את כל המידע לגבי מיצוי ומימוש זכויות רפואיות. ישנם המון מקרים בהם אנו לא מודעים לזכויות שלנו, ואנו כאן כדי לפרט על זכויות חולי לב מביטוח לאומי, זכויות חולי סכרת ביטוח לאומי, זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי, זכויות נכות כללית, וזכויות חולי פרקינסון.

מיצוי ומימוש זכויות רפואיות – זכויות חולי לב מביטוח לאומי

  • זכויות בסיסיות – לחולי לב ישנה הזכות הבסיסית לקבל סיוע מרופא המשפחה ומכלל גופי הרפואה הציבוריים האפשריים, זאת לצורך אבחון המצב הרפואי והתוויית התכנית הטיפולית עבורו. זכות נוספת היא הזכות לשיקום אשר משפיעה על עתיד החולה, והזכות להשתלות הנקבעת ע"י המרכז הלאומי להשתלות בהתאם למצב החולה.
  • קצבת נכות כללית – חולה לב עלול לסבול מרמות שונות של ירידה בכושר התפקוד השוטף, המשפיעה על כושר ההשתכרות של החולה, אם כתוצאה מהתקף לב או מירידה בתפוקת הלב. כדי שאדם יוכל לקבל קצבת נכות כללית ביטוח לאומי, הוא צריך לבוא ולהוכיח שקיימת באופן חד משמעי פגיעה בכושר הפרנסה ויכולתו לעבוד וזאת כתוצאה ממחלת הלב כמו דלקת קרום הלב. קצבת נכות כללית היא קצבה אשר משולמת כל חודש בחודשו ושיעורה משתנה בהתאם למשתנים שונים כמו יכול תפקוד, מצב בו ישנם אנשים התלויים בחולה, והכנסותיו.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

זכויות נפגעי עבודה – אירוע לב בחלק מהפעמים מגיע כתוצאה ממקרה או אירוע חריג שהתרחש במהלך השהות בעבודה (לדוגמה מאמץ פיזי שהוא חריג מהרגיל או מצב סטרס חריג). חוות דעת רפואית בנושא זה עשויה לסייע משמעותית בהוכחת הקשר הסיבתי הרפואי בין אירוע הלב לעבודה. הזכויות לנפגעי עבודה הם:

 

  • שירותים מיוחדים /שירותי סיעוד – חולי לב שזקוקים לסיוע בפעולות הבסיסיות ביום יום, עשויים להיות זכאים לקצבת שירותים מיוחדים או שירותי סיעוד בהתאם לגילם. לצורך כך נדרשת הערכת תלות אשר מתארת את המגבלות התפקודיות של החולה ואת תלותו בזולת.
  • פטור ממס הכנסה – מחלות לב יכולות להיות מלוות במחלות או לקויות נוספות כמו סוכרת, כולסטרול או לחץ דם. האם שיעור אחוזי הנכות הרפואית תשוקלל ל-90% ומעלה כתוצאה מכל המחלות מהן סובל המטופל, או שתיקבע 100% נכות כתוצאה ממחלה אחת בלבד – החולה נמצא זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה.
  • קרנות הפנסיה וחברות הביטוח– בחלק מהמקרים, זכויות חולי לב נוספות מגיעות במסגרת  קרן הפנסיה, ביטוח המנהלים או כיסויים ביטוחיים שונים שנרכשו במהלך השנים, כגון אובדן כושר עבודה, גילוי מחלות קשות, קצבת סיעוד ועוד.

 

גם אתם מרגישים שמגיע לכם פיצוי, או זכויות לא ממומשות? הצטיידו בעורך דין המתמחה בביטוח לאומי ואנו נשיג עבורכם מיצוי ומימוש זכויות רפואיות המגיעות לכם.

 

מיצוי ומימוש זכויות רפואיות – זכויות חולי סכרת ביטוח לאומי

באשר למיצוי ומימוש זכויות רפואיות הקשור בחולי סוכרת, מבחינת ביטוח לאומי מחלת הסוכרת מופיעה בתקנות עבור קביעת אחוזי נכות מ-0% ועד 100%.

מספר הליקויים של ביטוח לאומי אפשר להסיק שאדם אשר לא מטופל באינסולין אלא מטופל בכדורים– ייקבעו בדרך כלל 10% נכות. לעומת זאת,  מי שמטופל באינסולין בדרך כלל יקבל 20%, ובמקרים אחרים כמו חוסר תחושה ברגליים, האחוזים יכולים להגיע אפילו ל-65%.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

זכויות נוספות

זכויות חולי סוכרת במס הכנסה – חולי סכרת זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה במידה ודרגת נכותם הינה מעל 90%. שיעור אחוזי הנכות ייקבע בחלקו כתוצאה מהסיבוכים שהסוכרת יכולה להביא איתה. הפטור שיכול להינתן מתשלום המס יהיה בהלימה לתקרה אשר נקבעה לפי החוק. במקרים כאלה, המטופל יצטרך למלא טפסים עבור מס הכנסה, לשלם דמי אגרה ולהגיש את התביעה מול ביטוח לאומי.

קרן פנסיה – המתמודדים עם מחלת הסוכרת זכאים לפנסיית נכות – אובדן כושר עבודה מלא או חלקי לאחר שסיימו למצות את ימי המחלה שנצברו להם במקום עבודתם. פנסיית נכות מגיעה לסובלים מנכות אשר עדיין לא הגיעו לגיל הפרישה.

חברת ביטוח – לחולי סכרת ישנן זכויות אשר מעוגנות בפוליסות חברות הביטוח, והן כוללות גם כן כיסוי במקרה של אובדן כושר עבודה. במקרה כזה, במידה וכושר עבודתו של האזרח נפגע כתוצאה מחלת הסוכרת, הוא יוכל לקבל קצבה חודשית בגובה הסכום הנקבע בפוליסה וסכום זה הוא כזה שלא יכול לעלות על 75% משכרו הממוצע.

סיבוכי מחלה קשים – בחלק מהמקרים במצבים כאלה ניתן לממש זכאויות נוספות כמו לדוגמה גמלת שירותים מיוחדים ו/או גמלת סיעוד. זכויותיהם של חולי סוכרת נעורים – הורים לילדים החולים במחלת סוכרת נעורים יכולים להיות זכאים לקבל גמלה עבור ילד נכה, זאת במידה ומדובר בזמן אשר סמוך לגילוי המחלה ולתחילת הטיפול במחלה.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מיצוי ומימוש זכויות רפואיות – זכויות תאונת עבודה

מי שהוכר על ידי הביטוח הלאומי כנפגע תאונת עבודה, עשוי להיות זכאי לאחת מן הזכויות הבאות: ריפוי ושיקום מקצועי או רפואי, פיצוי על הפגיעה (דמי פגיעה) ומענק או קצבת נכות.

 

דמי פגיעה

דמי פגיעה משולמים בעקבות פגיעה בעבודה או בעקבות אירוע שניתן להגדירו כתאונת עבודה. הפיצוי הכספי אשר ניתן בעקבות היעדרות מהעבודה עקב התאונה או מחלת המקצוע לא יכול לעלות על 91 ימים, אשר ימים אלו נספרים החל מיום למחרת אירוע הפגיעה.

במידה ונשארה נכות רפואית לאחר 91 ימים, הנפגע יקבל פיצוי חד פעמי או לחלופין קצבה חודשית. הקצבה או הגמלה שמקבל עובד שכיר תקבע בעקבות הגשת השכר הממוצע בשלושת החודשים שלפני לתאריך הפגיעה, וכשמדובר בעובד עצמאי, גמלתו תיקבע בהתאם למקדמות שהמבוטח שילם לביטוח לאומי בשלושת החודשים שלפני אירוע הפגיעה שהתרחש בעבודה.

שאלון קרן פנסיה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

נכה נזקק עקב תאונת עבודה / פגיעה בעבודה

אדם אשר עדיין נמצא באובדן כושר עבודה מוחלט כתוצאה מתאונת עבודה לאחר 91 ימים בהם קיבל דמי פגיעה, ואותו אדם מעוניין לבצע מיצוי ומימוש זכויות רפואיות- הוא יוכל לקבל גמלה בשיעור של 75% מהשכר הממוצע בשלושה החודשים שלפני לפגיעה – בתנאי שלאותו אדם לא קיימת הכנסה ממקור אחר.

 

פיצוי חד פעמי לנפגעי עבודה

לאחר שהחולה מגיע לוועדה הרפואית והוועדה קבעה לו אחוזי נכות מסוימים, לפעמים ישנם מצבים בהם הנפגע זכאי לפיצוי חד פעמי אשר מגיע לנפגעי עבודה. דוגמה לכך היא אדם אשר נפגע בעבודה, הרוויח משכורת ממוצעת של 10,000 ₪ בחודש ונקבעו לו עשרה אחוזי נכות, יקבל פיצוי חד פעמי לפי החישוב הבא  7,500 ₪ * 10% * 43 קצבאות = 32,250 ₪.

 

מיצוי ומימוש זכויות רפואיות – זכויות חולי פרקינסון

נכות כללית- מחלת הפרקינסון יכולה באופן חד משמעי לפגוע ביכולתו של אדם לעבוד ולהתפרנס בעקבות תופעות הלוואי האופייניות למחלה. כדי שחולה פרקינסון יוכל לקבל קצבת נכות כללית – הוא חייב לעמוד במספר קריטריונים.

פטור ממס הכנסה- במידה ואחוז הנכות הרפואית המשקולל מגיע עד ל- 90%  ויותר, המטופל יכול לקבל פטור מתשלום מס הכנסה גם כשמדובר על הכנסה מעבודה או לחלופין הכנסה מפנסיה.

 

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: