כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

אנו מכירים את הקשר בין ביטוח לאומי תאונת עבודה, ובין ביטוח לאומי תאונת דרכים, אבל מה קורה כאשר אנו מדברים על תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה?

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

במהלך השנים תאונות דרכים הביאו אנשים לפציעות בלתי הפיכות, וגם לעיתים לפגיעות קלות. מרבית האנשים אשר עברו או עוברים תאונת דרכים, לא יודעים איך להתנהל ומה הוא הקשר בין תאונת דרכים ביטוח לאומי. אנו ממליצים להצטייד בעורך דין תאונות דרכים מומלץ שיעבור איתכם יד ביד את התהליך וילווה אתכם עד שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

במשרדנו פייפר כהן יעמוד לרשותכם בכל עת עורך דין תאונות דרכים מומלץ, עורך דין נזקי גוף, עורך דין לביטוח לאומי, עורך דין לתאונות עבודה ועוד.

 

נזקי גוף בתאונות דרכים

נזקי גוף יכולים גם להיות תאונת דרכים או תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה. להבדיל מתביעת נזיקין, בתביעות פיצויים לאחר תאונות דרכים, חברת הביטוח לא מחפשת איזושהי רשלנות. הדבר היחיד שצריך להוכיח על מנת לזכות בפיצוי תביעה תאונת דרכים הוא שאכן היתה תאונת דרכים, בנוסך לכך שרישיון הנהיגה של הנהכ בתוקף וכמובן את הנזק שקרה בעקבות התאונה הנ"ל. ככל  שהנזק הקיים גדול יותר, כך הפיצוי יגדל ויעלה.

לכן כאשר מחפשים עורך דין לתאונת דרכים או עורך דין נזקי גוף עבור תאונת דרכים- חשוב לחשוב איזה איש מקצוע או איזה משרד עורכי דין יעזרו לנו למקסם את הפיצוי של אותו נזק בתביעת נזקי הגוף. עורך דין נזקי גוף יכול לעזור לכם גם בתביעות לחברות הביטוח כמו לדוגמה פנסיות נכות או תביעות אובדן כושר עבודה.

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

  1. כאשר אדם נפגע בתאונת עבודה עליו לדאוג כי גרסתו המלאה תופיע במסמכים הרפואיים ובייחוד בדו"ח פינוי מד"א וכן את הקבלה הראשונית בבית החולים או בקופת החולים. חשוב לזכור שישנה חשיבות לגרסה הראשונית עבור הצלחה בתביעה מול ביטוח לאומי.
  2. לעיתים, ישנה חשיבות גם לפניה מהירה לטיפול הרפואי. לדוגמה, אדם אשר נפגע בעבודה ונגרם לו בקע מפשעתי, חייב להגיע לטיפול רפואי בתוך 72 שעות, אחרת תביעתו לא תתקבל במוסד לביטוח לאומי.
  3. כאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה, כדאי לבדוק האם נסיבות התאונה אכן מקיימות את המבחנים הקבועים בחוק המוסד ביטוח לאומי הקשורים לתאונת עבודה. על מנת שתאונת דרכים תיחשב  גם תאונת עבודה- הנפגע צריך להראות שהתאונה קרתה בדרך הקבועה ברכבו מביתו עד לעבודה ולהיפך. עקב העובדה שרוב הנפגעים כלל לא יודעים מתי מדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה, אנו ממליצים לבדוק זאת עם גורמים מוסמכים לפני הכל, משום שלעיתים רישום במסמכים הרפואיים אשר לפיו מדובר בתאונת עבודה, יכול לגרום למלחמות חוזרות ונשנות מול חברת הביטוח אשר מבחינתה רצוי שהתאונה תהיה תאונת עבודה.
  4. בתאונות עבודה רבות אשר מתרחשות אצל המעסיק או מטעמו, כמו לדוגמה נפילות באתרי בנייה, פציעות ממכונות ועוד- ישנה חשיבות לדווח למשרד העבודה על התאונה על מנת שיוכלו לחקור את התאונה ולקבוע ממצאים לגביה. ישנם מעסיקים אשר לא מתנהלים בצורה הזו, ולכן העובד גם הוא זכאי לדווח.
  5. ישנה חשיבות נוספת לשאלת מילוי הטפסים לביטוח לאומי, וזאת גם בשל שאלת הגרסה שלעיתים העובד אינו מקפיד לגביה וגם בשל המקרים שהמוסד לביטוח לאומי מכיר בהם כתאונת עבודה. דוגמה לכך היא במקרה של מתח רב שנגרם בעבודה וגרם להתקפת לב או אירוע מוחי, ובמקרה כזה חשוב לדעת כיצד למלא את הטפסים לביטוח לאומי.
  6. כדאי לדעת שלפעמים תאונת עבודה עלולה להוות עילה לתביעה גם במסגרת שהיא אזרחית. לדוגמה, מקרה של תאונת דרכים במסגרת העבודה אשר בוצעה רשלנות נגד מעסיק או צד ג' אשר התרשלותו גרמה לתאונה.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

תאונת דרכים ביטוח לאומי

עלינו לזכור שביטוח לאומי הוא גוף גדול אשר מטרתו היא לצמצם ולהפחית כמה שניתן את התשלומים עבור האזרחים ולהשאיר את הכספים בביטוח לאומי. כאשר אתם צריכים עורך דין לתאונות דרכים לתביעת נכות כללית או תביעת נכות מתאונה, עליכם לברר מי יכול לזכות אתכם ביותר זכויות ביטוח לאומי.

במשרדנו פייפר כהן אנו כאן כדי לספק לכם את השירות הטוב ביותר כדי להשיג לכם את הפיצויים המגיעים לכם. נפצעתם בתאונת דרכים? לנו יש עורך דין לתאונות דרכים ועורך דין נזקי גוף שישמחו ללוות אתכם לאורך כל הדרך ולייעץ לכם בצורה המקצועית והאיכותית ביותר.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

עורך דין לתאונות דרכים

אז למה כדאי לכם להצטייד בעורך דין לתאונות דרכים?

עורך דין תאונות דרכים מיומן באיסוף והצגה של מסמכים וראיות באופן מקיף, מסודר ומשכנע. התביעה שהעורך דין יגיש כנגד חברת הביטוח, תהיה קפדנית ומקיפה, ולא תחסיר אף לא נזק אחד שנגרם ללקוח ושיכול לזכות את הלקוח בפיצוי כספי.

עורך דין תאונות דרכים יכול ללוות אתכם לאורך כל התהליך מרגע התאונה, ויכול להדריך אתכם באופן מקצועי מה כדאי לעשות, מה לא לעשות, וכל זאת על מנת להגדיל את הפיצויים שלכם עד למקסימום. כך למשל, ייתכן ואדם שאינו מיוצג יארח בביתו חוקר מטעם חברת הביטוח, וזהו דבר שעורך דין תאונות דרכים אינו ממליץ לעשות ( מחשש למסירת מידע שעשוי לפעול לרעת הלקוח ).

עורך דין תאונות דרכים מודע לחוקים הרלוונטיים, שהלקוח אינו מודע להם. חשוב לזכור שחברת הביטוח אותה תובע הלקוח מצוידת במומחים משפטיים, כך שמן הראוי שגם הלקוח ישיג לעצמו ייעוץ משפטי, אחרת ימצא את עצמו בעמדה נחותה מול חברת הביטוח.

 

מה עדיף לי – תאונת עבודה או תאונת דרכים ?

הרבה פעמים נפגעים שואלים עורכי דין תאונות דרכים, האם הבחירה בידיהם לומר שהתאונה בה נפגעו לא תהיה תאונת עבודה וללכת רק במסלול האזרחי. התשובה על כך היא לא. במידה ומדובר בתאונת עבודה אין לו את אפשרות הבחירה ועליו למצות את זכויותיו במוסד לביטוח לאומי.

במידה והנפגע בוחר שלא לפנות למוסד לביטוח לאומי ולתבוע את מלוא זכויותיו, הוא ייצא מופסד מכך, משום שבתביעה האזרחית ינוכו לו כספים שהיו אמורים להיות משולמים לו במסגרת התביעה למוסד לביטוח לאומי.

 

מה עושים במידה והמוסד לביטוח לאומי דוחה את התביעה?

ביטוח לאומי לא תמיד מכיר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה מכל מני סיבות שונות, ובמקרים אלו העובד יכול להגיש תביעה בנושא לבית הדין האזורי לעבודה.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

טיפולים רפואיים:

על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי – אדם הנפצע בתאונת דרכים זכאי לטיפול רפואי אשר יכלול בתוכו תקופת החלמה, התאוששות ושיקום משירותי הבריאות בישראל בכפוף לחוק הביטוח הלאומי.

עובד אשר נפגע בתאונת עבודה צריך להמציא טופס 250 אשר חתום ע"י המעביד למוסד הרפואי.

במידה ונפצעת בתאונת דרכים, אם נפגעת בתאונה בעבודה, או נפצעת בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה או אפילו אם נפלת ברחוב – מגיע לך פיצוי. המלצתנו החמה והחשובה ביותר היא להצטייד בעורך דין לדיני נזיקין המתמחה בתביעות תאונות דרכים, תביעות תאונות עבודה ותביעות רשלנות רפואית.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: