כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 37 ביטוח לאומי

ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי מפרט את כל הליקויים בגינם זכאי אדם לקבל הכרה בנכות ובפרט כמה אחוזי נכות הוא זכאי לקבל. הספר מחולק לסעיפים וביניהם סעיף 37 ביטוח לאומי אשר עוסק בליקויים המתקשרים לעמוד השדרה. הסעיף סוקר את הליקויים הרלוונטיים ומפרט כיצד יש לחשב את שיעור אחוזי הנכות שצפוי אדם לקבל עקב קיום ליקוי מתוך אלו.

ספר הליקויים של ביטוח לאומי

קביעת הכרה בנכות וקביעת שיעור אחוזי נכות אשר הן החלטות אשר מתבצעות על ידי וועדה רפואית מיוחדת של המוסד לביטוח לאומי. מטרת הוועדה לבחון כל מקרה של תביעה המוגשת למוסד לביטוח לאומי ולהכריע בדבר שיעור אחוזי הנכות שיקבל התובע. על מנת לעשות סדר וליצור אחדות, ישנו ספר המאגד את כל הליקויים שמוכרים על ידי המוסד ובפרט ניתן למצוא את סעיף 37 ביטוח לאומי.

 

סעיף 37 ביטוח לאומי – עמוד השדרה

סעיף 37 בספר הליקויים עוסק בליקויים הקשורים בעמוד השדרה, בין היתר ניתן למצוא ליקויים בקיבוע עמוד השדרה וכן קשחת בעמוד השדרה. בעבור כל ליקוי מפורט מה יהיה שיעור אחוזי הנכות שיקבל התובע על פי חומרת המצב, ומעבר לכך, אילו ליקויים המתקשרים בעמוד השדרה בכלל מוכרים כנכות על ידי המוסד לביטוח לאומי.

סעיף 37 ביטוח לאומי
סעיף 37 ביטוח לאומי

ליקויים בעמוד השדרה

בין היתר, מתייחס סעיף 37 של הביטוח הלאומי לליקויים בעמוד השדרה, הסעיף מחולק ל10 תתי סעיף כך שכל תת סעיף עוסק בליקוי אחר שקורה בעמוד השדרה. ביניהם ניתן למצוא:

  1. קיבוע עמוד השדרה הצווארי, הגבי או המותני
  2. קשחת בעמוד השדרה הצווארי, הגבי או המותני
  3. שבר שהתאחה בחוליות
  4. ליקויים שנוצרו כתוצאה משבר שלא התאחה
  5. סיפטומים לסדק בדיסק

 

פירוט בכל תת סעיף

כאמור, כל תת סעיף עוסק בליקוי אחר. הפירוט הנמצא בכל תת סעיף נותן מידע אודות שיעור אחוזי הנכות שעתיד התובע לקבל לפי חומרת מצבו, וכן, על פי צורת והליך ההחלמה שחווה התובע בעקבות הליך שעבר כדוגמת ניתוח שאמור לשפר את המצב. סיווג חומרת המצב ואופיו של המצב בהתאם לכל האפשרויות, נותן את האחידות בין כל המקרים תוך קביעת כללים ברורים לחישוב.

 

חישוב שיעור אחוזי הנכות

בסופו של דבר, אנשים רבים מעוניינים להבין בסך הכל כמה מגיע להם. צפי זה עתיד להשפיע על ההחלטה שלהם האם לגשת לתביעה או לא, שכן אם יש איזה שהוא ליקוי בעמוד השדרה אך הוא יחסית קל, יכול להיות שלא עתיד התובע לקבל אחוזי נכות ועל כן מומלץ לו לשקול האם לגשת לתביעה ולהשקיע את זמנו וכספו לשווא.

 

טווח אחוזי הנכות

במסגרת סעיף 37 בספר ביטוח לאומי ניתן לקבל אפילו עד 100 אחוזי נכות (לדוגמא עבור קיבוע כולל של עמוד שדרה הכולל נטייה לא מתונה). בספר מפורט בדיוק מה עתיד להיות שיעור אחוזי הנכות שיקבל כל תובע על פי חומרת מצבו, אך לעיתים המצב הרפואי כן נותן אופציה לפרשנות כך שלא בהכרח ניתן לצפות מראש על פי המפורט בספר מה יהיה השיעור שיינתן.

 

שילוב אחוזי נכות

ישנם מקרים בהם אנשים חווים כל מיני סוגים של ליקויים ובהמשך לכך הנכות שלהם מוחמרת דווקא בגלל השילוב של כל הליקויים ולאו דווקא כי ליקוי אחד הוא חמור מאוד בפני עצמו. על כן, המוסד לביטוח לאומי מתחשב במקרים בהם יש נכות תחת סעיף 37 ביטוח ולאומי ובמקביל תחת סעיף אחר, ונותן התייחסות לכך בחישוב הפיצויים והמענקים שמגיעים לתובע עם מאפיינים כאלו.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

תביעה תחת סעיף 37 ביטוח לאומי

בסופו של דבר, על מנת לקבל פיצוי מהמדינה שיסייע בכל חודש ולהיות מוכר כבעל נכות כך שיהיה ניתן לקבל את כל הזכויות שהמדינה מעניקה, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. התביעה מתייחסת למקרה הרפואי ולמצב התפקודי בו האדם נתון. כחלק מהגשת התביעה מוזמן התובע לוועדה רפואית אשר בוחנת את מצבו מקרוב על ידי מומחים ומתאימה את השיעור המתאים על פי סעיף 37 ביטוח לאומי.

 

הגשת תביעה לביטוח לאומי

כאמור, קבלת אחוזי נכות וקצבת נכות בפרט מתאפשרים רק לאחר הגשת תביעה לביטוח הלאומי. את התביעה מגישים בטופס רשמי של המוסד לביטוח לאומי בצירוף טפסים ומסמכים הרלוונטיים לתהליך ההתמודדות עם המצב הרפואי של התובע, אך גם להראות אילו טיפולים ואילו חוות דעת קיבל במהלך דרכו. רופאים חיצוניים עשויים להשפיע מאוד על החלטת הוועדה.

 

צירוף מסמכים

סעיף 37 ביטוח לאומי מעגן את הליקויים ואת חומרתם אשר יביאו לכדי הכרה בנכות אצל תובע בנידון. מומלץ לעיין בסעיף טרם הגשת התביעה ולהבין מה בדיוק הוועדה מחפשת לראות. את זאת אפשר להביא בסיכום רפואי של רופא מקצועי עוד טרם הוועדה. כמובן שנוסף לזאת, מומלץ להביא כל סיכום רפואי, מרשם לתרופה או חוות דעת שקיבל התובע בתחילת דרכו ובמהלכה על מנת להוכיח את הטענה ואת מצבו הבריאותי האמיתי של התובע.

 

התייעצות עם איש מקצוע

כנראה שהטיפ הכי טוב שתקבלו להתמודד עם סעיף 37 ביטוח לאומי הוא להתמודד בסיוע של איש מקצוע לצדכם. למרות שלא מדובר בתביעה בבית משפט אשר מחייבת עורך דין, תופתעו לגלות כמה הוא יכול לסייע לכם וכמה בעצם אתם לא באמת יכולים בקלות להגיע למיצוי זכויות לבדכם. על כן אם בכוונתכם להגיש תביעה, כדי להיעזר כבר מהרגע הראשון באיש מקצוע.

סעיף 37 בביטוח לאומי מעגן את כל הליקויים בעמוד השדרה אשר נחשבים ומוכרים כנכות על ידי המוסד לביטוח לאומי. עבור כל ליקוי מופיע בספר גם פירוט המסביר אילו תסמינים או אבחנות נכנסים תחת האבחון הרלוונטי וכן, את שיעור אחוזי הנכות שיש לקבוע עבור אדם שסובל מליקוי זה.

לאור העובדה כי הייתה החלמה מלאה, כלומר לא נותרה נכות אצל התובע, סביר כי לא יינתנו אחוזי נכות בשל ההבנה כי לא נפגע התפקוד של התובע ועל כן אין הוא צריך סיוע מיוחד מהמדינה כעת בשל הליקוי שהיה לו.

תחת סעיף 37 של ביטוח לאומי, ובעצם תחת כל סעיף אחר, על מנת לקבל קצבת נכות יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. מטרתה של התביעה להפנות וועדה רפואית מקצועית שתבחן את מצבו הרפואי והתפקודי של מגיש התביעה ותתאים קצבת נכות מתאימה.

סעיף 37 הוא סעיף בספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי אשר מפרט אודות כל הליקויים שמקבלים התייחסות והכרה כנכות על ידי המוסד. סעיף 37 עוסק בליקויים בעמוד השדרה.

התביעה כולל וועדה רפואית אשר בוחנת את מצבו הרפואי של התובע, על כן יש להכין מראש ובאופן מסודר את כל המסמכים הרפואיים השופכים אור על מצבו הרפואי של התובע כך שנערכו על ידי איש מקצוע.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: