כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 34 ביטוח לאומי

סעיף 34 ביטוח לאומי נמצא בספר הליקויים של הביטוח הלאומי. סעיף זה מתייחס להפרעות במצב הרוח הכוללות לדוגמא הפרעות חרדה והפרעות אכילה. באופן כללי, הסעיף מתייחס הן לאילו הפרעות המצב הרוח נחשבות כנכות מבחינת המוסד לביטוח לאומי, אך בפרט עבור כל תת סעיף ישנו גם פירוט אודות שיעור אחוזי הנכות המתאים בהתאם לכל אופי וחומרה של מצב הליקוי.

סעיף 34 ביטוח לאומי

כל סעיף בביטוח הלאומי (בספר הליקויים) עוסק בסוג כללי אחר של ליקוי, לדוגמא בין היתר ניתן למצוא התייחסות לליקויים בעמוד השדרה ולכריתת שד. סעיף 34 בביטוח הלאומי מתייחס להפרעות במצב הרוח וסוקר כמה הפרעות ספציפיות אשר בעקבותן ניתן לקבל אחוזי נכות ובהמשך לכך גם קצבת נכות אשר אמורה לסייע עם הקושי בהמשך התפרנסות וכן בהוצאות על טיפולים והליכים רפואיים.

 

הפרעות במצב הרוח המפורטות בסעיף 34

תחת סעיף 34 אפשר למצוא פירוט אודות כל ההפרעות במצב הרוח שנחשבות כנכות ומזכות באחוזי נכות. ביניהן ניתן למצוא:

  1. אפיזודה מאנית
  2. הפרעה פקטיבית דו-קוטבית
  3. אפיזודה דיכאונית
  4. הפרעות חרדה בעתית
  5. הפרעות אכילה
סעיף 34 ביטוח לאומי
סעיף 34 ביטוח לאומי
ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

הגשת תביעה לקבלת אחוזי נכות תחת סעיף 34 ביטוח לאומי

על מנת לקבל תחת סעיף 34 אחוזי נכות, ובעצם עבור כל סעיף אחר בספר הליקויים נדרש האדם שחווה את הנכות להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי. התביעה היא בעצם מעין פתיחת התיק מול הביטוח הלאומי ובקשה להכרה בנכות שאדם חווה אשר פוגעת בתפקוד שלו וביכולת שלו לדאוג לעצמו באופן מלא. כמו כן, המטרה של הביטוח הלאומי לתת מענה למקרים כאלו לאחר שאנשים משלמים באופן קבוע.

 

צירוף מסמכים לתביעה

כחלק מהתביעה יזומן התובע לוועדה רפואית שתבחן את מצבו באופן פרונטלי אך בכל זאת נדרש התובע להביא עמו מסמכים שמפרטים את מצבו הרפואי. מכיוון שסעיף 34 מתייחס להפרעות במצב הרוח, נדרש להביא כחלק מהתביעה אבחונים של פסיכולוג או פסיכיאטר המפרטים את המצב הנפשי והרפואי של התובע בהקשר שבגינו הוא תובע (בהקשר ההפרעה).

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: