כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

מורטון נוירומה אחוזי נכות

מורטון נוירמה הוא מצב בו אדם חווה כאב בכף הרגל עקב גירוי או פגיעה בעצב המפריד בין העצמות בכף הרגל. לרוב הכאב הוא מאוד חד ומשמעותי ועשוי להחמיר עם הזמן ולכן, צפויה פגיעה בתפקוד של אדם החווה זאת וביכולת שלו להמשיך בשגרת חייו לאור כך, סביר מאוד שאנשים החווים מורטון נוירומה יקבלו הכרה בנכות וכחלק מכך יותאם להם שיעור אחוזי נכות ופיצויים לסיוע.

 

תנאי זכאות - תביעת נכות כללית
לקצבת נכות זכאי תושב/ת ישראל שמלאו לו 18 שנים, ועדיין לא הגיע לגיל פרישה, שעקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי הנובע ממחלה, מתאונה או ממום מלידה.
תנאי ראשון: גיל ותושבות

אתה תושב/ת ישראל , מלאו לך 18 שנים ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
קטין, בין הגילאים 16 עד 18 עשוי להיות זכאי לקצבה, אם הוא היה "עובד קטין" בסמוך לפני שנגרם לו אי הכושר להשתכר

תנאי שני: הכנסות מעבודה

אינך עובד או שהכנסתך כשכיר או כעצמאי נמוכה מ-60% מהשכר הממוצע, 7,122 ש"ח (החל ב- 01.01.2023).
שימי לב! אישה נשואה שאינה עובדת, תיבדק כעקרת בית, אם לא עבדה 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים ב-48 החודשים, שקדמו ליום הגשת התביעה או שקדמו ליום הפסקת העבודה – אם הפסקת העבודה הייתה לאחר הגשת התביעה.

תנאי שלישי: נכות רפואית
רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לך נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות, אם יש לך כמה ליקויים רפואיים ועל ליקוי מסוים נקבעה לך נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות.
תנאי רביעי: דרגת אי-כושר

נקבע שעקב נכותך אינך מסוגל לעבוד או יכולתך להשתכר ירדה ב-50% לפחות, ונקבעה לך דרגת אי כושר באחד מהשיעורים האלה: 60%, 65%, 74% או 100%.

קצבת נכות עבור עקרת בית

אישה נשואה שאינה עובדת תקופה ארוכה, תיבדק במסלול שונה לצורך קבלת קצבת נכות לעקרת בית.
הבדיקה במסלול לעקרת בית תתבצע אם לא עבדת 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים, ב-48 החודשים שקדמו ליום הגשת התביעה, או שקדמו ליום שבו הפסקת לעבוד – אם הפסקת העבודה הייתה לאחר הגשת התביעה.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעת נכות כללית – צרו קשר עם משרדנו.

מה הם אחוזי נכות?

אנשים אשר חווים פגיעה בתפקוד היומיומי שלהם על רקע נכות יכולים להיות מוכרים כבעלי נכות על ידי המדינה ובהמשך לכך לקבל סיוע בכל מיני דרכים מהמדינה. שיעור אחוזי הנכות הוא המדד שקובע את חומרת הנכות שבה מכירה המדינה באדם שחווה את הנכות וכן לכל שיעור אחוזי נכות מותאמים פיצויים ודרכי סיוע אחרים.

 

כיצד נקבע שיעור אחוזי הנכות?

מבחינת מורטון נוירומה שיעור אחוזי נכות מתאים את גודל וסוג הסיוע והפיצויים שיקבל אדם לפי חומרת מצבו וזאת נקבע על ידי וועדה רפואית של הביטוח הלאומי. מטרתה של הוועדה לבחון את המצב ואת הפגיעה בתפקוד על מנת להתאים את השיעור הנכון. במקרים בהם יש החמרה או הקלה במצב יכול להיות שהשיעור שנקבע ישתנה עם הזמן ויותאם למצב החדש.

מורטון נוירומה אחוזי נכות
מורטון נוירומה אחוזי נכות

קביעת השיעור לפי סעיף 49 – כף הרגל

המוסד לביטוח לאומי אמון על קביעת נכות ושיעור אחוזי הנכות, כאשר הוועדה ניגשת לבחון ולקבוע עבור מורטון נוירומה אחוזי נכות היא צריכה לבחון וללכת על פי הכתוב בסעיף 49 – כף הרגל בתוך ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי. בתוך הסעיף מפורטים הן הליקויים אליהם הסעיף מתייחס והן שיעור אחוזי הנכות המתאימים לפי קריטריונים ברורים כך שהמטרה לאפשר אחידות בין כל החלטות הוועדה.

 

קריטריונים עבור מורטון נוירומה אחוזי נכות

כאשר הוועדה צריכה לקבוע עבור מורטון נוירומה אחוזי נכות יש בחינה, על פי החוק, של הטיפולים וההליכים שעבר האדם בהקשר הכאבים ומה שהוא חווה. כמו כן, ישנה התייחסות לפגיעות נוספות שיכולות להיות ולהשפיע על המצב שאינן חלק ישיר מהמורטון נוירומה וכמובן שמשפיעות על התפקוד היומיומי שלו גם כן.

 

ערעור על החלטת הוועדה

לאחר שנקבע שיעור אחוזי נכות מסויים יכול התובע, במידה והוא אינו מרוצה מהשיעור שנקבע לו וחושב כי זאת לא חושב כראוי, להגיש ערעור על החלטת הוועדה. בשלב זה חשוב לאין שיעור לפנות לאיש מקצוע מתוך הבנה כי בעבר כבר התביעה לא צלחה ולכן כעת מומלץ להיעזר בכל גורם אשר יכול לנסות כן להעביר את התביעה ולזכות את התובע באחוזי נכות ובמה שמגיע לו.

 

תביעה לקבלת אחוזי נכות

על מנת לקבל הכרה בנכות ובהמשך לכך גם שיעור אחוזי נכות שיזכה בסיוע ופיצויים בהתאם לחומרת המצב. על מנת לקבל אחוזי נכות יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי אשר בה יפרט התובע את מצבו הרפואי לפי בדיקות וחוות דעת שקיבל מאנשי מקצוע אך יתרה מכך, גם לפרט אודות התפקוד והחומרה של המצב.

בס"ד

להגשת תביעת נכות כללית

ייצוג מקצועי בכל תחומי תביעות הביטוח

הכנת התביעה

הגשת התביעה נעשית על ידי הגשה של טופס תביעה וצירוף כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה ולטענה שברצונו של התובע להביע. בין היתר לדוגמא, בעבור תביעה בנושא מורטון נוירומה הכרה באחוזי נכות, יש לצרף חוות דעת רפואיות והמלצות של אנשי מקצוע ובאופן כללי, כל מסמך אחר אשר מעיד אודות ההליך והמצב הרפואי של התובע.

 

כיצד להתכונן לתביעה?

הכנות מעמיקות לתביעה הן חלק חשוב מאוד מההצלחה בתביעה. חשוב להבין כי בהקשר נכויות רפואיות ונפשיות, ובמקרה של מורטון נוירומה אחוזי נכות שקובעת הוועדה מושפעים מאוד מההכנה של התובע טרם הוועדה. בעוד המטרה של התובע להוכיח את מצבו הרפואי ולקבל הכרה בחומרת המצב בהתאם, יש להשקיע בהבאת מידע רפואי מקיף ומהימן שיסייע לוועדה להבין את המצב.

  • התייעצות עם איש מקצוע – טרם ההגעה לוועדה מומלץ קודם כל להתייעץ עם איש מקצוע אשר מתמחה בתחום ויכול לשפוף אור ולסייע בתהליך ההכנה לתביעה ובוועדה עצמה.
  • הכנת המסמכים הנדרשים – ישנם כל מיני מסמכים רפואיים המעידים על מצבו הרפואי של התובע. את כל אלו כמובן שיש לאסוף טרם ההגעה לוועדה על מנת להגיע עם כל החומר הנדרש באופן מסודר.
  • סיכומים רפואיים נוספים – מעבר לכל המסמכים הבסיסיים שנדרשים, מומלץ להביא כל סיכום רפואי ששופך אור נוסף על המצב כדי לא לתלות את כל האבחון והבדיקה בוועדה עצמה אלא להביא תיעוד מהמצב מאנשי מקצוע חיצוניים.
  • מרשמים לתרופות – מעבר לסיכומים ולבדיקות שביצעו אנשי מקצוע מחוץ לוועדה, יש להכין גם את כל המרשמים של התרופות שנוטל התובע על מנת לפרט עוד אודות המצב וההתמודדות של התובע.
  • מכתב התביעה – מעבר לכל המסמכים שיש להוסיף לתביעה עצמה, ראשית יש לכתוב את התביעה. ניתן להוריד את הטופס מהאתר של הביטוח הלאומי ולמלא אותו בהתאם לפרטים של המרה שבגינו האדם מגיש את הבקשה להכרה בנכות.
ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

כמה אחוזי נכות מקבלים עבור מורטון נוירומה?

כאמור, שיעור אחוזי הנכות נקבע על פי וועדה של מומחים אשר בודקת את המצב בצורה קפדנית וקובעת בדבר הכרה בנכות ושיעור אחוזי הנכות שיקבע. מורטון נוירומה אחוזי נכות נקבעים על פי סעיף 49 בספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי, תחת סעיף זה ניתן לקבל בין 0 אחוזי נכות לבים 40 אחוזי נכות.

מבחינת מורטון נוירומה אחוזי נכות יכולים לסייע מאוד לאדם אשר סובל מכך. אחוזי הנכות מאפשרים למדינה לקבוע את הסיוע שעתיד לקבל התובע במשך כל חייו, או למשך תקופת הזמן שקבעה הוועדה לפי משך ההתמודדות עם המצב. הסיוע יכול להיות שצורת מענק כספי חד פעמי, או פיצויים לאורך זמן, אך גם עזרה אחרה כדוגמת הטבות מס. על מנת לקבל את ההכרה בנכות יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

מורטון נוירומה היא מחלה כחלק מסעיף 49, הסעיף שמפרט את החוקים והתקנות של המוסד לביטוח לאומי בהקשר כך הרגל. בין היתר, למחלות תחת סעיף זה ניתן לקבל עד 40 אחוזי נכות בהתאם לחומרת המצב.

הכרה בנכות והתאמת שיעור אחוזי נכות נעשה על ידי וועדה רפואית הנערכת במוסד לביטוח לאומי, על מנת להופיע מול וועדה יש להגיש תביעה מסודרת ובה פירוט של המצב הרפואי של התובע ולאחר מכן, יזומן להתייצב לפי וועדה לפי המצב.

כמובן ואפילו מומלץ. הוועדה הרפואית יכולה להיות מאוד מורכבת עבור תובעים שחווים נכות, ומורטון נוירומה בפרט. על כן, כדאי ליצור קשר עם איש מקצוע אודות הוועדה והמצב.

כאשר מגישים תביעה יש להגיש כמה מסמכים שיפרטו על המצב, בין היתר יש להוסיף אסמכתאות ומסמכים רפואיים המעידים אודות הפגיעה והחומרה שלה.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: