כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

מה זה לופוס ביטוח לאומי

כל תושבי מדינת ישראל מכוסים בביטוח הלאומי מפני סיכונים עתידיים אשר יכולים לפגוע בתפקוד שלהם ובעצם ביכולת שלהם להשתכר כראוי ולכלכל את עצמם. בפרט, זאת יכול להיות עקב מחלת הלופוס, הזאבת, אשר יכולה לפגוע מאוד בתפקוד של אדם שחולה בה. הביטוח הלאומי מכיר במחלה כנכות ואדם אשר יימצא חולה בה וחווה פגיעה בתפקוד שלו, עתיד לקבל את ההכרה הזאת.

לופוס – זאבת

לופוס היא מחלה אשר מוכרת גם בתור זאבת. מדובר במחלה אוטואימיונית אשר פוגעת במערכת החיסון ובעצם גורמת למערכת החיסון לתקוף רקמות בגוף במקום לתקוף נגיפים וחיידקים חיצוניים אשר פוגעים בגוף. לאור כך, לופוס יכולה לגרום לפגיעות באיברים חיוניים בגוף. אין ודאות לגבי הסיבות שגורמות למחלה אך ברור כי היא יכולה לפגוע מאוד בגוף.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מה זה לופוס ביטוח לאומי?

לאור העובדה כי מחלת הזאבת – הלופוס, פוגעת במערכת החיסון של הגוף, המוסד לביטוח לאומי מכיר בה כמחלה הגורמת לנכות. ההתייחסות ללופוס מופיעה בסעיף 81 אשר עוסק בזאבת אדמנתית וכוללת התייחסות לרמת החומרה ולפיה את שיעור אחוזי הנכות. חשוב להבין כי הלופוס יכולה להיות בכל מיני דרגות חומרה והתפתחות ולכל אלה מפורטות בסעיף.

מה זה לופוס ביטוח לאומי
מה זה לופוס ביטוח לאומי

חישוב שיעור אחוזי הנכות

לופוס יכול לבוא בכל מיני דרגות חומרה ולגרור סיבוכים נוספים לאיברים שונים בגוף. כאשר מגישים תביעה לביטוח הלאומי (כפי שיפורט בהמשך), מזומנים לוועד הרפואית אשר אמונה על בדיקת התובע והבנה מה השיעור המתאים לו לפי התסמינים וההתפתחות של המחלה שלו. כל זאת בהתאם למה שמפורט בסעיף 81 בספר הליקויים של הביטוח הלאומי.

 

טווח אחוזי הנכות עבור לופוס

אדם שמגיש תחת סעיף 81 תביעה לביטוח הלאומי על מנת לקבל הכרה בנכות שהוא חווה יכול לקבל שיעור אחוזי נכות בין 0 אחוזי נכות לבין 100 אחוזי נכות.

  1. כאשר אדם חולה בלופוס אך אינו חווה פגיעה בתפקוד הכללי שלו, למרות שהוא חולה בלופוס הוא צפוי לקבל 0 אחוזי נכות לאור כך שהוא יכול לתפקד כרגיל איתה.
  2. במידה ואדם חולה בלופוס וכתוצאה מכך חווה פגיעה בתפקוד שלו, הוא כן צפוי לקבל אחוזי נכות אשר יהיו תלויים במידת הפגיעה בתפקוד שלו. זאת יכול לנוע החל מ-10 אחוזי נכות עבור פגיעה קלה בכושר התפקוד ועד ל-30 אחוזי נכות.
  3. כאשר אדם סובל מלופוס במידה קשה כולל קשיון בפרקים אשר לו המחלה יכולה לגרום, הוא צפוי לקבל כין 50 אחוזים ל-80 אחוזים (כתלות בחומרת המחלה והקשיון).
  4. ביטוי חמור של המחלה עד לכדי הגעה לכיסא כלכלים או גרימת המחלה לסיבוכי המשך, יוביל ל-100 אחוזי נכות.

 

ערעור על חישוב השיעור

אנשים אשר חולים בלופוס זכאים לקבל מהביטוח הלאומי הכרה בנכות ובהמשך לכך קצבת נכות חודשית ומענק חד פעמי להתמודדות עם המחלה ועם ההוצאות שלה. שיעור אחוזי הנכות נקבע על ידי וועדה רפואית וניתן לתובע, במידה והתובע אינו מרוצה מהקביעה של הוועדה הוא יכול לערער על ההחלטה שלה ולנסות לשנות את ההחלטה כך שתתאים יותר למצבו ולחומרת ההתפתחות של המחלה בגופו.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

סיוע לאנשים החולים בלופוס

לאחר שמקבלים הכרה בנכות ומותאמים אחוזי נכות לפי החלטת הוועדה, התובע מתחיל לקבל סיוע מהביטוח הלאומי על מנת להתמודד עם המצב. כמובן שככל ששיעור אחוזי הנכות גבוה יותר, כך הסיוע שהתובע עתיד לקבל גבוה ומשמעותי יותר. ישנן כל מיני דרכים בהן המדינה מסייעת ולופוס ביטוח לאומי הוא חלק מהן.

 

קבלת קצבת נכות עבור לופוס

המוסד לביטוח לאומי מסייע לאנשים שנמצאים בעיתות מצוקה וחווים שינוי בחייהם אשר מקשה עליהם להמשיך להתקיים כפי שהתקיימו בעבר, לדוגמא מבחינת השתכרות וכושר עבודה. עבור אנשים בעלי נכות הסיוע הזה מגיע בין היתר בצורת קצבת נכות – סכום כספי קבוע המועבר בכל חודש. גובה קצבת הנכות מותאם לשיעור אחוזי הנכות הנקבעים על פי לופוס ביטוח לאומי.

 

הטבות מס

אנשים אשר חולים בלופוס ומקבלים שיעור אחוזי נכות גבוה (למעלה מ-90 אחוזים), ובעצם כל אדם אשר מקבל אחוזי נכות לאור הכרה בנכות שהוא חווה, זכאים לקבל הטבת מס – פטור מלא ממס הכנסה. יתרה מכך, ישנן הטבות מס נוספות אשר ניתנות בחלוקה לגובה השיעור ואם כבר יש לכם אחוזי נכות מומלץ מאוד לבדוק את הנושא, יכול להיות שאתם משלמים סתם.

 

סיוע וסיעוד

מעבר לכסף ולהטבות במס, אנשים אשר מוכרים כבעלי נכות בגין לופוס זכאים לקבל כל מיני מענקי סיוע לצורך מימון של סיעוד או טיפולים מסוימים שאמורים להקל על הקשיים שחווה האדם וכן, לסייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה שפוגעת ומכאיבה לו.

 

אתם לא לבד – פונים לאיש מקצוע

אין ספק שמחלה יכולה לגרום לאדם להרגיש מאוד בודד ולהביא אותו לבצע כל מיני הליכים ולהתמודד מול כל מיני מוסדות וגופים גדולים שלא תמיד ברור מה הם רוצים וכיצד ממקסמים אצלם זכויות. באם אתם חולים בלופוס, מול ביטוח לאומי לפחות, כדאי מאוד שתיעזרו באיש מקצוע.

בסופו של דבר, הוא מחזיק בידע רב ובעל ניסיון ארוך שנים בתחום, והוא יכול להוריד מכם עול גדול של התעסקות עם הביטוח הלאומי מרגע הגשת התביעה ועד לקבלת ההכרה שמגיעה לכם.

באם אתם חולים בלופוס וחווים פגיעה בתפקוד שלכם, החל מפגיעה יחסית קלה, ועד כמובן לסיבוכים חמורים שגורמים לפגיעה חמורה בתפקוד, אתם זכאים לקבל הכרה בנכות מצד המוסד לביטוח לאומי. על מנת לקבל הכרה זאת יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולהציג את כל המסמכים הרפואיים והאבחנות שהתקבלו בהקשר הזאבת.

עבור כל התמודדות מול הביטוח הלאומי מבחינת תביעות נכות לדוגמא, ובפרט במקרה של מחלה בלופוס, ניתן לפנות לעורך הדין שמתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי. עורך הדין יכול לעזור לכם להכין את התביעה ולאסוף את כל המסמכים שצריכים, אך גם ילווה אתכם במקרה של ערעור או המשך הליכים.

בגין לופוס, על פי סעיף 81, ניתן לקבל בין 0 אחוזי נכות (במקרים בהם האדם חולה בלופוס אך אינו חווה פגיעה בתפקוד היומיומי שלו), ועד ל-100 אחוזי נכות במידה והוא חווה פגיעה חמורה וכן התפתחות של סיבוכים עקב המחלה.

אחוזי הנכות מזכים בכל מיני הטבות האמורות לסייע לאדם שחולה בלופוס להמשיך להשתכר בדרך כלשהיא, בהנחה שהוא אינו יכול לעבוד כפי שעבד בעבר. זאת יכול להיות על ידי קצבת נכות המשולמת מהמוסד לביטוח לאומי או בצורת הטבות מס מרשות המסים.

קבלת אחוזי נכות ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי לאחר שוועדה רפואית (המורכבת ממומחים) בחנה את מצבו של האדם שמעוניין בהכרה וקבעה כי הוא אכן חווה נכות שמשפיעה על התפקוד שלו מבחינת פגיעה בו.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: