כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

מה זה דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי

דיברטיקוליטיס היא מחלה המתפתחת במעי הגס ובעצם מאופיינת בהתפתחות של סעיפים הנקראים דיברטיקולים. בסעיפים שנוצרים יכולה להתפתח דלקת או זיהום ואז האדם חווה דלקת שמשפיעה על התפקוד שלו. המחלה יכולה להופיע בלי תסמינים אך כאשר היא בצורה חמורה יותר יכולים להופיע תסמינים הקשורים במערכת העיכול כדוגמת התכווצויות, עצירות ונפיחות באיזור הבטן.

מה זה דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי?

בגלל שדיברטיקוליטיס יכולה לגרום לתסמינים שפוגעים בתפקוד של האדם שחולה בה, המוסד לביטוח לאומי מכיר בה כמחלה הגוררת נכות במקרים מסוימים ועל כך מפורט בסעיף 31 בספר הנכויות של הביטוח הלאומי. הסעיף עוסק בכל מיני מחלות מעיים וביניהן נמצאת גם המחלה הזאת בתור תת סעיף. ההתייחסות של הביטוח הלאומי למחלה הזאת בעצם מאפשרת לאנשים שחולים בה לקבל סיוע מהמדינה.

 

קבלת הכרה בנכות עקב דיברטיקוליטיס

ישנם מקרים בהם דיברטיקוליטיס יכולה לגרום לכאבים ולתסמינים אשר פוגעים בתפקוד של האדם שחווה אותה. במקרים אלו, המוסד לביטוח לאומי מכיר באנשים שחווים את התסמינים הללו כבעלי נכות ומעוניין בעצם לפעול לסייע להם להתמודד עם המחלה מתוך הבנה כי עצם הפגיעה בתפקוד שלהם מקשה עליהם להמשיך לעבוד ולהשתכר בצורה שתספק את המחייה הבסיסית שלהם.

מה זה דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי
מה זה דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי

כיצד מקבלים את ההכרה מהביטוח הלאומי?

באם אתם סובלים מדיברטיקוליטיס ומעוניינים לקבל סיוע מהמדינה בשל כך, עליכם תחילה להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי אשר בעצם מהווה בקשה לקבל הכרה בנכות שלכם. התביעה כוללת פירוט מקיף על המצב שלכם ובעצם מעין פותחת לכם תיק בנושא דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי אשר בסופו של דבר יסגר בהחלטה האם להכיר בנכות שלכם, ובאיזו רמת חומרה של נכות להכיר בה.

 

תביעה למוסד לביטוח לאומי – הזמן ליצור קשר עם איש מקצוע!

אם אתם סובלים מתסמינים חמורים של דיברטיקוליטיס הביטוח הלאומי רוצה לסייע לכם, אך לצורך כך עליכם תחילה לפנות אתם אליו. ההליך הזה נקרא תביעה לביטוח הלאומי ולפי ניסיון ארוך שנים ברור כי הדרך הטובה ביותר להוביל ולקחת חלק בתביעה זאת היא להסתייע באיש מקצוע. חשוב שתבינו שניסיון והכרה עם המערכת הם חלקים מאוד חשובים בהכנת התביעה ובטיפול בה.

 

הכנת התביעה

השלב הראשון בהגשת תביעה לביטוח הלאומי הוא כמובן להכין אותה ולאסוף את כל המסמכים אשר דרושים אליה. לצורך העניין במקרה של דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי מעוניין לקבל את כל המידע מבחינת האבחון של המחלה וכיצד היא משפיעה על התפקוד של מגיש התביעה. יש להכין במסגרת התביעה את מסמכי האבחון, תיעוד של בדיקות וכן מרשמי תרופות שקיבל התובע על מנת להתמודד עם הדיברטיקוליטיס.

 

הוועדה הרפואית

לוועדה הרפואית, שמהווה בעצם את הלב של הליך התביעה, חשוב מאוד להתכונן. אם אכן תבחרו באיש מקצוע שילווה אתכם בהליך של תביעה לקבלת הכרה בנכות בגין דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי עשוי להתקיל אתכם ולכך איש המקצוע יכין אתכם. ישנם כמה דברים שחשוב לעבור עליהם לפני ולהיות ערוכים לקראתם, ככל שיש יותר ניסיון בתחום כך ניתן לצפות יותר מקרים ולהיות יותר מוכנים.

  • הכנת הבקשה – כאשר מופיעים מול וועדה רפואית בין היתר נדרשים להסביר מה בדיוק הבקשה או יותר נכון התלונה שבגינה האדם פונה לביטוח הלאומי לקבלת סיוע. יש להסביר על התסמינים והחוויות שחווה התובע בהקשר הדיברטיקוליטיס. לנאום הזה חשוב לבוא מוכנים ולהבין מה בדיוק רוצים להדגיש ולבקש.
  • מסמכים, מסמכים מסמכים – לתיעוד של כל ההליך הרפואי שתובע עבר, ובעצם להמלצות וחוות דעת של אנשי מקצוע שאינם לוקחים חלק בוועדה, יש משקל רב. ככל שהחומר יותר מסודר ומקיף, כך לוועדה יש יותר מידע אודות מצבו של התובע ויהיה לה יותר קל לקבוע את החומרה המתאימה שמשקפת את המצב כמו שהוא.
  • ערעור על החלטת הוועדה – לאחר הוועדה, באם התשובה לא מספקת את התובע, הוא יכול לערער על ההחלטה. זה הוא שלב רגיש מאוד בהליך בשל כך שלרוב יש אופציה אחת לנסות לשנות את ההחלטה, וכי הוועדה יכולה לבחור גם להרע את ההחלטה כלפי התובע. ברור כי לא תמד הערעור יתקבל ויכול להיות שההחלטה של הוועדה תישאר בעינה, אך לפחות תדעו שניסיתם בצורה המיטבית לשנות אותה.

 

מיצוי זכויות

במידה ואכן קיבלתם עבור דיברטיקוליטיס מביטוח לאומי אחוזי נכות, אתם זכאים כעת למגוון של הטבות וזכויות שאמורות לסייע לכם להתמודד עם המצב. כחלק מכך חשוב מאוד שתקחו אחריות ותדאגו שאתם מקבלים את כל הדברים שמגיעים לכם כי חלקם לא מגיעים באופן אוטומטי ולפעמים גם עשויות להתבצע טעויות אנוש, לכן כדאי להיות ערניים ולוודא שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

תביעה בגין החמרת מצב

לאחר שאדם תבע את המוסד לביטוח לאומי בגין דיברטיקוליטיס יכול להיות שהוא קיבל 0 אחוזי נכות או שיעור אחוזי נכות יחסית נמוך. ישנם מקרים, במיוחד במחלה הזאת, אשר הזמן יכול להשפיע מאוד על התפתחות המחלה ובמקרים אלו התובע רוצה לקבל שיעור שמותאם למצבו הנוכחי. על כן, ניתן להגיש תביעה להחמרת מצב אשר בעצם מראה לוועדה שהמצב הוחמר ושיש צורך בשינוי ההחלטה שהתקבלה בעבר.

דיברטיקוליטיס היא סוג של מחלת מעיים אשר בביטויים מסויימים יכולה לגרום לכאבים רבים ולקושי בתפקוד היומיומי. עקב כך, המוסד לביטוח לאומי מכיר בה כנכות (בדרגות חומרה מסוימות), ומעניק קצבת נכות וסיוע נוסף לאנשים אשר נמצאו סובלים ממחלה זאת. על מנת לקבל זאת, מתבקש האדם שסובל מכך להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולפרט בה אודות מצבו הרפואי על פי חוות דעת של אנשי מקצוע.

באופן כללי לתביעה מול המוסד לביטוח לאומי מומלץ לצרף כל מסמך רפואי אשר שופך אור על מצבכם הרפואי בהקשר דיברטיקוליטיס, בין היתר כמובן תוצאות של בדיקות, מסמכי אשפוז, מרשמי תרופות ותוצאות של כל מיני בדיקות הקשורות בדיברטיקוליטיס.

על מנת לקבל הכרה בנכות ושיעור אחוזי נכות של למעלה מ-0 אחוזי נכות, יש להוכיח כי קיימת פגיעה בתפקוד היומיומי של האדם, כלומר יכול להיות כי יש לו היווצרות של דיברטיקוליטיס אך בפועל הוא אינו חווה תסמינים שפוגעים לו בתפקוד.

חובת ההוכחה בוועדה הרפואית היא עליכם, על כן חשוב לבוא כמה שיותר מוכנים ובנוסף להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בתחום. על מנת להוכיח את הפגיעה בתפקוד יש להציג מסמכים רפואיים שמאשרים את הפגיעה לדוגמא מבחינת כאבי בטן, נפיחויות ותסמינים אחרים שמקשים על המשך תפקוד רגיל.

ייעוץ בנושאים של דיברטיקוליטיס ביטוח לאומי ניתן לקבל מאיש מקצוע, עורך דין המתמחה בביטוח לאומי ובעל ניסיון בתחום. איש המקצוע יוכל להכווין אתכם כיצד להתמודד עם הגשת תביעה, אך גם עם הוועדה הרפואית בפרט.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: