כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

מהו סעיף 35 ביטוח לאומי

סעיף 35 של הביטוח הלאומי מתייחס למחלות פרקים ועצמות. הסעיף מפרט אודות כל המחלות שקשורות בפרקים ובעצמות אשר מוכרות כנכות מבחינת המוסד לביטוח לאומי. תחת כל מחלה המפורטת בסעיף גם מפורט מה הוא שיעור אחוזי הנכות שצפוי לקבל אדם שימצא כסובל מאחת מהמחלות הללו. חשוב להבין שיש שוני בין כל אדם לאחר ולכן מטרת הסעיף ליצור אחדות בין כל החלטות הוועדות הרפואיות בנושא.

מהו סעיף 35 ביטוח לאומי?

למוסד לביטוח לאומי יש ספר ליקויים המחולק לסעיפים כך שכל סעיף עוסק בסוג אחר של מחלה או ליקוי רפואי. בכל סעיף מפורטות כל המחלות והמקרים אשר נחשבים כנכות תחת אותו סעיף ופירוט לפי כל מצב או מידת חומרה, מה שיעור אחוזי הנכות שצפוי לקבל אדם שיתבע תחת סעיף זה. סעיף 35 עוסק במחלות פרקים ועצמות.

 

הכרה בנכות על ידי המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי אמור לסייע לכל תושב ישראלי אשר נמצא במצב מורכב בו הוא מתקשה להמשיך לתפקד ולנהל שגרה כפי שהיה נוהג בעבר. זאת יכול להיות במקרים של אבטלה או כמו במקרה שאנו עוסקים בו – נכות. במידה והביטוח הלאומי מכיר באדם כבעל נכות הוא גם מסייע לו בהמשך חייו לכל תקופת הנכות בקצבת נכות.

מהו סעיף 35 ביטוח לאומי
מהו סעיף 35 ביטוח לאומי

קבלת ההכרה

כאמור, על מנת לקבל סיוע מהביטוח הלאומי כדוגמת קצבת נכות חודשית, תחילה יש לקבל הכרה בנכות. קבלת ההכרה מותנית ראשית בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי על רקע נכות. לאחר מכן מגיש התביעה מזומן לוועדה רפואית אשר בוחנת את מצבו הרפואי מבחינת הנושא שבגינו הגיש את התביעה. בשאלה מהו ההליך בסעיף 35 ביטוח לאומי התשובה תהיה די דומה לכל הליך תחת סעיף אחר בביטוח הלאומי.

 

הגשת תביעה בגין סעיף 35 ביטוח לאומי

כאמור, על מנת לקבל הכרה בנכות וגם קצבת נכות בשל כך, ראשית נדרש האדם להגיש תביעה. כאשר רוצים להגיש תביעה בגין סעיף 35 ביטוח לאומי יש גם למלא טופס תביעה וגם לצרף אליו מסמכים וטפסים רפואיים אשר מציגים את הדעות הרפואיות של אנשי מקצוע שבחנו מבעוד מועד את התובע. המסמכים אמורים לתמוך בבקשה של התובע להכיר בנכותו.

 

מחלות פרקים ועצמות המפורטות בסעיף 35

כאמור, תחת סעיף 35 מופיעים פירוטים אודות מחלות עצמות ופרקים שהמוסד לביטוח לאומי מגדיר כנכות ועתיד לסייע לאנשים שחווים אותן. באופן כללי, באם אתם חווים סוג אחר של מחלה או ליקוי תמצאו פירוטו אודותיו דווקא תחת סעיף אחר. ישנן כל מיני מחלות פרקים ועצמות שמופיעות בסעיף וביניהן ניתן למצוא התייחסות בעבור:

  1. שחפת עצמות ופרקים
  2. דלקות פרקים
  3. דלקות בעצם

 

פיברומיאלגיה תחת סעיף 35

פיברומיאלגיה היא מחלה אשר קיבלה לאחרונה הכרה מהמוסד לביטוח לאומי ובעצם נכנסה תחת סעיף 35 ביטוח לאומי. בעתיד אמור המוסד להתאים סעיף מיוחד למחלה זאת בשל הייחוד שלה, אך נכון להיום היא עוד נמצאת תחת סעיף 35, כלומר תחתיו המחלה נבחנת ולפיה מותאם שיעור אחוזי הנכות הצפוי.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

חישוב שיעור אחוזי נכות

אנשים רבים מעוניינים להבין כמה אחוזי נכות הם עתידים לקבל בעבור המחלה שהם חווים. חישוב שיעור אחוזי הנכות מתבצע על ידי וועדה רפואית שבה מומחים בוחנים את מצבו של האדם שמגיש את התביעה. לפי רמת הפגיעה בתפקוד שהאדם חווה ולפי בעצם חומרת המחלה שלו, הוועדה קובעת את השיעור המתאים.

 

שיעור אחוזי נכות עבור שחפת עצמות ופרקים

שחפת עצמות ופרקים היא אחת מהמחלות אשר מקבלות הכרה תחת סעיף 35 ביטוח לאומי. שחפת עצמות ופרקים יכולה להיות בכל מיני רמות חומרה והתפתחות ולכן גם שיעור אחוזי הנכות שצפוי אדם שתובע בגין מחלה זאת משתנה בין תובע אחד לאחר. לפי סעיף 35 ביטוח לאומי יכולים להיקבע בין 30 אחוזי נכות לבין 100 אחוזי נכות.

 

שיעור אחוזי נכות עבור דלקת פרקים

דלקת פרקים, מכל סוג שהיא, גם כן יכולה לבוא לידי ביטוי עבור אדם שסובל ממנה בכל מיני דרגות חומרה ובכל מיני דרגות פגיעה בתפקוד. ישנם מקרים בהם קיימת דלקת פרקים אך היא ברמת חומרה נמוכה ואינה פוגעת בתפקודו של התובע. על כן, טווח שיעור אחוזי הנכות הצפוי נע בין 0 אחוזי נכות לבין 100 אחוזי כך שברור כי כאשר האדם מרותק לכיסא גלגלים או חווה סיבוכים כתוצאה מכך הוא יקבל 100 אחוזי נכות.

 

שיעור אחוזי נכות עבור דלקת עצם

דלקת עצם גורמת לפגיעה בתפקודו של אדם שחווה אותה בכל דרגת חומרה ולכן טווח השיעור הצפוי עבור תובע בגין דלקת זו תחת סעיף 35 ביטוח לאומי נע בין 10 אחוזי נכות לבין 100 אחוזי נכות. השיעור הגבוה ביותר ניתן בעבור אנשים שעקב הדלקת חייבים לשכב במיטתם ואינם מסוגלים לנוע. כמו כן, ייבחנו כל התסמינים שגורמת הדלקת על מנת לקבוע את השיעור.

 

שואלים את המומחים!

יכול להיות שגם אחרי כל המידע שניתן לכם עדיין לא כל כך ברור לכם מהו סעיף 35 ביטוח לאומי ולכן, אנו ממליצים ליצור קשר עם אנשי מוקצע שמתמחים בתחום. חשוב שתבינו האם יש לכם עילה לקבל אחוזי נכות ויתרה מכך, תקבלו ליווי מקצועי בכל הליך הגשת התביעה וההופעה מול הוועדה. חשוב שתהיו כמה שיותר מוכנים ומאורגנים ובכך אנשי מקצוע יכולים לסייע לכם.

כל אדם אשר סובל ממחלה בעצמות או בפרקים זכאי לקבל סיוע מהמוסד לביטוח לאומי (במידה והוא עומד בכל התנאים וחווה פגיעה בתפקוד היומיומי שלו). הפירוט אודות כמה סיוע הוא עתיד לקבל ובאילו תנאים עליו לעמוד מפורט בסעיף 35 ביטוח לאומי כחלק מספר הליקויים. תחת הסעיף ניתן למצוא התייחסות לכל המחלות שמקבלות הכרה כנכות וגם את שיעור אחוזי הנכות הצפוי בהתאם לכל מחלה וחומרתה.

אדם אשר סובל מדלקת פרקים יכול לקבל בין 0 אחוזי נכות לבין 100 אחוזי נכות. השיעור אשר ייקבע תלוי ברמת החומרה של המחלה וברמת הפגיעה בתפקוד היומיומי שחווה התובע.

סעיף 35 של ביטוח לאומי מפרט אודות כל מיני מחלות פרקים ועצמות וביניהן שחפת עצמות ופרקים, דלקות בעצם ודלקת פרקים. באם אתם סובלים ממחלה אחרת, מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע ולקבל הכוונה האם וכיצד לתבוע.

מטרת התביעה שמוגשת לביטוח לאומי היא לקבל הכרה בנכות שאדם חווה, על כן, יש לצרף כל מסמך שמתעד הליך או בדיקה רפואית שעשה האדם וניתן לו על ידי איש מקצוע.

אדם אשר מרותק לכיסא גלגלים או למיטתו ברור כי חווה פגיעה מלאה בתפקוד שלו ולכן עתיד לקבל 100 אחוזי נכות ואת הסיוע המרבי שהמוסד לביטוח לאומי יכול לתת.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: