כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

ועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים

אם הגשתם תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי וזומנתם לוועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים מספר יכולים לעזור לכם. בראש ובראשונה, מומלץ ואף הכרחי להגיע אל הוועדה הרפואית כשבאמתחתכם אוגדן מסודר המכיל את כלל הרשומות הרפואיות הנוגעות לליקוי הבריאותי שבגינו הוגשה התביעה. ישנה משמעות רבה להכנת המסמכים והאסמכתאות הרלוונטיים מבעוד מועד, לרבות חוות דעת רפואית שתתמוך בצדקת תביעתכם. מבוטחים רבים מסתייעים בעורך דין תביעות ביטוח לאומי, על מנת להיערך כראוי למעמד המאתגר ולשפר את הסיכויים לקבלת הסעדים הכספיים והזכויות הרפואיות שהחוק מעמיד לרשות נכים בישראל.

על הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי והרכבה

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף בישראל שאחראי, בין היתר, על מתן סיוע כלכלי לתושבים שיכולת התפקוד שלהם נפגעה בשל מחלה או פציעה, וזקוקים לתמיכת המדינה כדי להמשיך ולקיים את עצמם בכבוד. כאשר מגבלה גופנית או נפשית מונעת מאדם לעבוד למחייתו ולהתנהל באופן אוטונומי, חוק הביטוח הלאומי מאפשר לו להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי כדי לממש את זכותו לקבלת פיצוי כספי וזכויות רפואיות שונות.

כאשר תביעת נכות מוגשת למוסד לביטוח לאומי, התובע מזומן להופיע מול הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי, שהיא הגוף האמון על הערכת מצב ודרגת הנכות של התובע. מאחר ומדובר בהחלטות שיש להן משקל רב והשפעה על זכאותו של התובע לסיוע כספי ורפואי, הוועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי מאוישות על ידי רופא מומחה אחד לפחות.

 

ועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים להיערכות מוקדמת

תפקידה של הועדה הרפואית בביטוח הלאומי, הוא כאמור, קביעת דרגת הנכות של המבוטח בשל מצבו הבריאותי. על בסיס זה, תקבע בהמשך גם זכאותו של המבוטח לקבלת זכויות שונות מהביטוח הלאומי והיקפן. מתוקף תפקידה, נדרשת הוועדה לבחון את המקרה לעומקו, תוך כדי עיון בתיעוד הרפואי הנלווה לתביעת הנכות שהוגשה, ולפסוק האם התובע אכן עומד בתנאי הסף לקבלת קצבת נכות או מענק נכות חד פעמי, על פי חוק הביטוח הלאומי.

לשם כך, כאשר מבוטח מתייצב בפני הוועדה הרפואית, הוא נדרש להציג לחברי הוועדה את המצב הרפואי שלו ולפרט מהן הבעיות שבגינן הוא תובע קצבת נכות מהביטוח הלאומי, כולל האופן בו הליקויים המדווחים משפיעים על תפקודו היומיומי. אם גם אתם נקראתם להופיע בפני ועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים אלו יסייעו לכם להיערך כראוי למעמד, מבעוד מועד:

  • את החומר הרפואי המוגש לביטוח הלאומי לצד תביעת הנכות, חשוב לשלוח באמצעות דואר רשום ולשמור על הספח בו מופיעים פרטי המשלוח. ככל שהתביעה הוגשה באופן ישיר לאחד מסניפי המוסד לביטוח לאומי, חשוב ביותר לדרוש עותק מהתביעה עם חותמת של הביטוח הלאומי שמאשרת שבקשתכם הוגשה ואת התאריך שבו הוא נקלטה. רק כך תוכלו להימנע מתרחיש שבו נטען כי תביעתכם לא נתקבלה.
  • יש להקפיד לצרף אל התביעה תיעוד רפואי מעודכן עד כמה שניתן, היות שלוועדות הרפואיות מטעם הביטוח הלאומי יש נטיה להטיל ספק באמינותם של התובעים ובאמיתות תלונותיהם. מכאן שכדאי גם להוסיף לתיעוד הרפואי בתביעה חוות דעת של רופא מומחה התומכת בטענותיו של המבוטח ומאשרת את חומרת מצבו.
  • את כלל האישורים והתיעוד הרפואי שהגשתם לוועדה הרפואית חשוב גם להביא עמכם כאשר אתם מתייצבים בפני הוועדה, לרבות חומרים עדכניים שטרם הוגשו, אם יש כאלו.
  • מועד ההתייצבות בפני הוועדה הרפואית נקבע מבעוד מועד ונמסר לתובע עם שהות מספקת לבחינת זמינותו בתאריך המיועד. לכן אם המועד אינו מתאים לכם, הקפידו להודיע על כך בהקדם לביטוח הלאומי כדי שתוכלו לקבל זימון להתייצבות בפני הוועדה במועד חלופי. כך או כך, חשוב ביותר להגיע לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי בדיוק בשעה שנקבעה ולהימנע מאיחורים עד כמה שניתן.
  • בהופעה בפני הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי, אמינות היא שם המשחק. לכן בעת הבדיקה מול רופא הוועדה הקפידו להשיב על שאלותיו באופן כנה ואמין תוך ציון התחושות והמגבלות שמהן אתם סובלים, מבלי להפריז או להציג בדותות. זאת מאחר ומסירת דיווחים שקריים או מוגזמים, לא רק שעומדת בניגוד לחוק, אלא עלולה גם להשפיע לרעה על חוות דעתו של רופא הוועדה הבודק אתכם. זכרו כי לביטוח הלאומי ישנה היכולת לבדוק את אמיתות טענותיכם בבדיקות המשך וביצוע חקירה עצמאית. כך שכל דיווח שקרי או מופרז עלול להיחשף ולהוביל לפסילת תביעתכם ופגיעה בזכויותיכם.
  • בהופעה מול חברי הוועדה הרפואית, יש להקפיד על התנסחות נאותה ומכבדת, ושימוש בלשון נקייה ועניינית. הקפידו להסביר את מצבכם הבריאותי באופן ממוקד וברור, אך מפורט. גם אם יושבי הוועדה נוהגים בכם בקוצר רוח מסוים, אל תהססו לדרוש כי יאפשרו לכם לפרט אודות מצבכם הרפואי תוך התייחסות להשפעת הליקוי שממנו אתם סובלים, על תפקודכם היומיומי. הדבר חיוני למימוש זכויותיכם, מאחר ופרוטוקול הוועדה המתעד את כל הדברים שנאמרו במעמד זה, ישמש אתכם במידה ותידרשו להגיש ערעור על החלטות הוועדה בהמשך.
  • לוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי חשוב להגיע ברמת מוכנות מקסימלית. זאת לאור הנטייה הטבעית להילחץ ולהתרגש מן המעמד, שהשפעתו על עתיד המבוטח היא מכרעת. על מנת שההתרגשות לא תוביל לכך שתתקשו להתבטא באופן קוהרנטי תוך פירוט מדויק ומלא של כלל הנתונים הנוגעים למצבכם הרפואי, כדאי להתכונן מראש למעמד תוך סיכום בכתב של הפרטים שחשוב לכם להציג בוועדה. כך תוכלו לוודא שלא התפספס דבר שיכול להשפיע על החלטות הוועדה בעניינכם.
  • בהמשך לאמור לעיל, חשוב לדעת שבתום הוועדה, מזכיר הוועדה יבקש מכם לקרוא את התיעוד המופיע בפרוטוקול הוועדה ולאחר מכן לחתום עליו. מפאת חשיבות התיעוד המפורט של דבריכם לערעורים שעשויים להידרש בהמשך, אנו מפצירים בכם להקפיד לקרוא בעיון מרבי את תוכן הפרוטוקול לפני שאתם חותמים עליו. במידה ואתם סבורים כי פרטים מסוימים המופיעים בתיעוד זה הם שגויים, או כי ישנם פרטים חיוניים שאינם מופיעים במסמך, דרשו להוסיף את הדברים באופן מדויק לפני שאתם חותמים – זוהי זכותכם.
  • עם תום הוועדה הרפואית, הקפידו לתעד בכתב את כלל השאלות שהוצגו לכם בוועדה והתשובות שעניתם עליהן. זה המקום לציין כל התבטאות או שלב בבדיקה שנראה לכם לא לגיטימי או בלתי תקין. גם לפרטים הללו ישנה חשיבות מכרעת כאשר מתעורר הצורך לערער על החלטות הוועדה.

ועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים - פיצויים

ועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים לשיפור סיכויי ההצלחה בוועדה

אל הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי, ניתן להגיע בליווי של עורך דין תביעות ביטוח ונזיקין שייצג אתכם וידבר בשמכם. היות ומימוש הזכויות בביטוח הלאומי הוא תהליך מורכב, איטי, ועתיר בירוקרטיה, הפנייה לסיוע משפטי מסוג זה, היא לא רק לגיטימית אלא רק מתבקשת.

תפקידו של עורך הדין המייצג אתכם בוועדה הרפואית, הינו להעביר לחברי הוועדה את כלל המידע הרלוונטי למצבכם הרפואי, באופן הברור, הענייני והמקצועי ביותר. סיוע זה משפר לאין ערוך את הסיכויים לאישור אחוזי נכות משמעותיים בוועדה הרפואית וקבלת מלוא הסעדים להם אתם זקוקים, מהמוסד לביטוח לאומי.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

בשורה התחתונה

אם אתם מעוניינים בסיוע בהכנה לועדה רפואית ביטוח לאומי טיפים או ליווי מלא בהגשת התביעה לביטוח הלאומי, זה הזמן ליצור עמנו קשר לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: