כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים

מחלות שרירים כוללת קבוצה גדולה של מחלות אשר פוגעות בשרירים הרצוניים. ישנן סיבות שונות למחלות שרירים חלקן גנטיות וחלקן נרכשות. ניתן להגיש תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים כאשר הדבר מצדיק קביעת אחוזי נכות רפואית מזכה ואי כושר. כאשר מדובר במחלה מולדת או מתפרצת יש להגיש תביעת נכות כללית וכאשר מחלת השרירים הינה מחלת עבודה יש להגיש תביעת נכות מעבודה.

 

השפעת מחלות שרירים

מחלות שרירים כוללות חולשה ודלדול בשרירים והן יכולות לגרום לקשיים בהרמת הידיים מעל הכתפיים, קושי בהרמת משאות ובנשיאת חפצים וקשיים בעליה במדרגות ובהליכה. כאשר הפגיעה היא בגפיים העליונים יש להגיש תביעת נכות עקב מחלות שרירים לביטוח לאומי. הפגיעה בשרירי הגפיים העליונים לבדה עשייה במקרים רבים לזכות בעד 40% נכות והזכאות תותנה בבחינה של רמת הפגיעה בתפקוד.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מסמכים רפואיים למחלה בשרירי הגפיים עליונים

בעת הגשת תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים בגפיים עליונים יש לצרף את המסמכים המתעדים את המחלה ואת הנזקים שנגרמו לשרירים. בנוסף יש לצרף כל מסמך רפואי רלוונטי לגבי  הקשיים בתפקוד והמגבלות בתנועה בעקבות המחלה כמו גם, את התוצאות של הבדיקות הרפואיות, המלצות ממומחים, אבחונים, צילומים פנימיים ומרשמי תרופות.

ככל שתצרפו בעת תביעת נכות כללית עקב מחלת שרירים יותר מסמכים תומכים כך תמקסמו מקסם את אחוזי הנכות ודרגת אי הכושר שתקבע לכם.

 

תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים
תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים

אחוזי נכות עבור תביעת נכות כללית עקב מחלת שרירים

בהתאם לקובץ התקנות של הביטוח הלאומי כאשר המחלה מתאפיינת בפגיעה מפושטת בעצבים היקפיים או בשרירים יתכנו דרגות נכות משתנות של 0%, 20%, 30%, 60% ו-100%. לאחר הגשת תביעת נכות כללית עקב מחלת שרירים הוועדה תקבע 0% נכות רפואית במידה ומדובר בהפרעות בתחושה בלבד שלא נדרש בעבורן טיפול תורפתי לכאב כרוני.

הוועדה הרפואית תקבע 20% נכות כאשר המחלה מלווה בהפרעות תחושתיות המלוות בכאב אך ללא הדגמת חולשה של השרירים בבדיקה הקלינית וכאשר לא נגרמת לחולה הפרעה ביציבות כל עוד הוא  מטופל בתרופות לכאב נוירופתי כרוני במשך למעלה מחצי שנה ולאחר שנבחן התיעוד של גורם רפואי לתגובה לטיפול.

כאשר לאחר הגשת תביעת נכות כללית עקב מחלת שרירים בוועדה הרפואית עולה כי מדובר במחלה הכוללת הפרעה ביציבות ונטייה לנפילות על רקע חולשה מפושטת ברגליים או בידיים והדבר מוכח בממצאים אופייניים בבדיקה הקלינית של רופא הוועדה יקבע לתובע 30% נכות רפואית.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מחלת שרירים חמורה

בהתאם לקובץ הליקויים של הביטוח הלאומי, למחלת שרירים הכוללת הפרעה קשה ביציבות, לרבות נפילות חוזרות ומתועדות עם ממצאים אופייניים בבדיקה הקלינית וצורך בשימוש באבזרי עזר יקבעו 60% נכות רפואית. כך גם עם מחלה הכוללת חולשה מפושטת בידיים בדרגה חמורה עם ממצאים אופייניים במסגרת הבדיקה הקלינית וקיומה של  הפרעה תפקודית קשה.

כאשר המחלה מתאפיינת בחולשה פרוקסימלית או דיסטלית ברגליים או בידיים בדרגה גבוהה באופן הגורם לתובע הפרעה תפקודית קשה הדבר יצדיק 100% נכות. הדבר נבדק בממצאים האופייניים בבדיקה הקלינית וכאשר התובע אינו מסוגל להליכה עצמאית ונדרש בתמיכת הזולת או לחילופין בשימוש קבוע בכיסא גלגלים.

https://pitzuim.co.il/wp-admin/post.php?post=2901&action=edit

 

מחלה בגפיים העליונות והתחתונות

על פי קובץ הליקויים, לאחר הגשת תביעת נכות כללית עקב מחלת שרירים בקביעת הנכות בסעיף זה, הוועדה הרפואית תעשה שימוש בקריטריונים הקליניים בלבד. לא יעשה שימוש בבדיקות אלקטרופיזיולוגיות, לרבות בדיקת הולכה עצבית או בדיקה ממוחשבת של כוח שרירים לשם קביעת אחוזי הנכות. כאשר המחלה מאופיינת בחולשה בגפיים תחתונות ועליונות גם יחד בעת קביעת אחוזי הנכות הוועדה תפסוק בהתאם לגפיים החלשות יותר.

 

תביעת נכות מעבודה עקב מחלת שרירים

מחלות שרירים יכולות להיגרם גם ממחלות מקצוע ולהצדיק הגשת תביעת נכות מעבודה עקב מחלת שרירים. מחלות אלו יכולות עלולות להיגרם מעבודות בהן נחשפים לחומרים פיזיקליים ומכניים כמו גם, מעבודות ממושכות עם מכשירים רוטטים. על מנת להגיש תביעת נכות מעבודה יש צורך שפגיעה תוכר תחילה כמחלת מקצוע מזכה.

לאחר התפרצות מחלת שרירים הקשורה לעבודה העובד זכאי לתבוע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי והדבר מהווה תנאי חשוב לשם הגשת תביעת נכות מעבודה עקב מחלת שרירים בהמשך. דמי הפגיעה ישולמו החל ממחרת יום הפגיעה ועד ל90 ימים. גובה דמי הפגיעה מחשבים לפי 75% מהשכר הממוצע של העובד בשלושת החודשים בטרם התפרצה המחלה.

במידה והעובד ממשיך לסבול מנכות גם לאחר 91 ימים הוא יכול להגיש תביעת נכות לפיצוי חד פעמי או לגמלה חודשית קבועה. בהתאם לתקנות מחלות מקצוע של הביטוח הלאומי, קצבת נכות מעבודה עקב מחלות שרירים מזכות בעלי דרגת נכות החל מ-20% נכות.

 

סיכום תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים

במידה ומחלת שרירים פוגעות ביכולתך לעבוד ולתפקד ומצבך דורש טיפול והשגחה צמודים יתכן ותהיה זכאי לגמלת נכות כללית מביטוח לאומי, גמלת ניידות וקצבת שירותים מיוחדים. על מנת למצות את זכויותיך חשוב לקבל ליווי משפטי של עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום ולהגיש את התביעה עם כלל המסמכים הדרושים על מנת למצות את זכאותך.

פגיעה בשרירי הגפיים העליונים עשויה לזכות בעד 40% נכות רפואית בהתחשב ברמת הפגיעה בתפקוד. בהתאם לספר הליקויים של הביטוח הלאומי צד ימין מוגדר בתור הצד הדומיננטי ולכן פגיעות בצד זה לרוב יזכו באחוזי נכות משמעותיים יותר מאשר הפגיעות בצד שמאל. במידה ואתה שמאלי חשוב שתדווח על כך לוועדה.

על מנת לקבל אחוזי נכות קבועים או זמניים בהגשת התביעה  יש צורך להציג את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ואת האסמכתאות המתארות את הקושי הפיזי וחומרת המחלה. מומלץ להיעזר בעורך שין מומחה להכנת תביעת נכות כללית עקב מחלות שרירים על מנת למקסם את סיכויי התביעה.

על מנת שמחלת שרירים תוכר כמחלת מקצוע יהיה צורך לשכנע את הביטוח הלאומי לגבי הקשר של תפקיד העובד ואופן עבודתו לגבי התפתחות המחלה. דבר זה נעשה באמצעות האסמכתאות הרפואיות השונות. מומלץ שלא לדלג על דיווח על המחלה ותביעת דמי פגיעה מכיוון שהדבר יבסס את תביעת הנכות מעבודה בהמשך.

כן. במקרים רבים של מחלות מקצוע קיימת לעובד עילת תביעה כנגד המעסיק וכאשר ביטוח לאומי מכיר במצבו של העובד כנפגע עבודה הדבר יכול לבסס את התביעה גם מבחינה נזיקית. במסגרת התביעה העובד יזקק להוכיח כי המעסיק לא מילא אחר חובותיו מבחינת אספקת תנאי עבודה וציוד מגן ולו הדבר היה נעשה המחלה של העובד הייתה יכולה להימנע.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: