לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת סיעוד – תביעה לגמלת סיעוד

תביעה לגמלת סיעוד מוגשת למוסד לביטוח לאומי, כדי שהוא ישלם לתובע גמלת סיעוד. תביעת סיעוד – תביעה לגמלת סיעוד, מוגשת באמצעות טופס ייחודי, שאליו מצורפים הטפסים והאישורים הרלוונטים לתביעה. מהו הטופס הנדרש ואיך ניתן להגיש אותו? אילו מסמכים יש לצרף לטופס ומה המשמעות של כל אחד מהם? למה כדאי וצריך להסתייע בעורך דין, בדרך לקבלת הקצבה המיוחלת לסיעוד? להלן התשובות.

 

תביעת סיעוד – תביעה לגמלת סיעוד: איך היא מוגשת ועל מה חשוב להקפיד?

הגשת תביעת סיעוד – תביעה לגמלת סיעוד, מתבצעת באמצעות טופס ייחודי, שאותו ניתן למצוא באתר של המוסד לביטוח לאומי. הטופס הזה מיועד לגמלאים אשר הגיעו לגיל הפרישה, מתגוררים בביתם וזקוקים לסיוע של אדם אחר, על מנת לבצע פעולות יום יומיות שגרתיות, הנדרשות לניהול חיים תקינים. הטופס נקרא טופס תביעה לקבלת גמלת סיעוד, וניתן להגיע אליו באמצעות האתר של המוסד לביטוח לאומי.

הטופס ניתן למילוי בצורה מקוונת – באתר של המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, ניתן גם למלא את הטופס ולשלוח אותו לאחר מכן למוסד לביטוח לאומי בדואר, בפקס או באופן אישי. כאשר  ממלאים את הטופס, חייבים להקפיד על מילוי נכון שלו וציון הפרטים המדויקים של מגיש התביעה, או של מי שבשמו התביעה מוגשת.

 

על מה מתבססת קביעת קצבת הסיעוד?

קביעת זכאות לקצבה, מתבססת על אמות המידה כדלקמן:

  1. הערכת תלות: הערכת מידת התלות של המבוטח, על מנת להבין אם הוא שכאי, או שאיננו זכאי לקצבה. לרוב, הערכת התלות מתבססת על מכתב סיכום רפואי שחתום על ידי הרופא המטפל, רופא מומחה או סיכומי אשפוז של המטופל, שבהם מצוינת מידת התלות שלו כאמור. נוסף על המסמכים הללו, אפשר לצרף כל מסמך נוסף שעשוי לשפוך אור על מצבו של המטופל.
  2. בדיקה והערכת תלות בבית התובע: השלב הבא, וכחלק מההליך לקראת אישור תביעות סיעוד. הינו הערכת תלות של מבקש הקצבה. הערכת התלות מתבצעת על ידי מעריך שהוסמך לכך והקביעה שלו מקובלת על המוסד לביטוח לאומי. ההערכה תתבצע בתיאום עם התובע, עם בני המשפחה שלו ואם יש לו עורך דין – גם עם עורך הדין. אם התובע איננו עצמאי, חייב להתלוות לבדיקה גם בן משפחה.
  3. לבני 90 ומעלה תתבצע הערכת תלות על ידי רופא גריאטרי במוסד ציבורי. (לא רופא גריאטרי פרטי).

אילו מסמכים יש להגיש יחד עם טופס תביעת הסיעוד?

השלב הבא אחרי עמידה במבחן התוצאות כאמור לעיל, הינו הגשת מסמכים נלווים:

  • אישור הכנסות: אישור על ההכנסה המשותפת של התובע ושל בן או בת הזוג שלו. חשוב להגיש גם כל מסמך הנוגע לביטוחים פרטיים של המבוטח, וקצבאות אחרות, אם ישנן, שאותן הוא מקבל. מי שהיה עצמאי, צריך להקפיד על כך שתיק הגבייה העצמאי שלו במוסד לביטוח לאומי נסגר.
  • טופס 106 או אישור הכנסות של 12 חודשים אחרונים.

 

מתי לא תתאפשר הגשת תביעה סיעודית?

זה המקום לציין שאי אפשר להגיש תביעת סיעוד – תביעה לגמלת סיעוד, אם התובע כבר נהנה מקצבה אחרת של המדינה ואין כפל קצבאות. מראש, אם מגיש התביעה כבר נהנה מקצבה (כמו למשל קצבה לשירותים מיוחדים), אין טעם בהגשת הבקשה. זה סעיף שצריך לשים אליו לב, במטרה להימנע ממפח נפש והליך שיסתיים בלא כלום.

 

הסתייעות בעו"ד והמשמעות שלה להצלחה במימוש זכויות סיעודיות

לכאורה, מילוי הטפסים וצירוף המסמכים אינם מסובכים. יחד עם זאת, הסטטיסטיקה מוכיחה שאחוז גבוה מהתביעות נענה בשלילה, אך ורק מטעמים טכניים, או פעולות שגויות של מגישי הבקשה. כיוון שבטווח הארוך מדובר בסכומי כסף לא קטנים, רצוי מלכתחילה להסתייע בעורך דין.

איש המקצוע הזה יוודא מילוי נכון של הטפסים, יחד עם צירוף של כלל המסמכים הרלוונטיים. עורך הדין יהיה נוכח גם בהערכת התלות. על מנת לוודא שהערכה התבצעה כהלכה ולא נפגעו זכויותיו של המטופל.

 

לסיכום

זקוקים לסיוע מקצועי במימוש הזכויות הביטוחיות שלכם או של קרוביכם בהקשר למצב סיעודי? זה הזמן לפנות אל הצוות המשפטי המיומן שלנו ולגלות מהם ערוצי הפעולה הזמינים עבורכם. לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות – השאירו את פרטי יצירת הקשר שלכם מטה וצוות משרד עורכי דין – פייפר כהן, ידאג ליצור עמכם קשר בהקדם. לחצו כאן!

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!