לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא

במשך שנים, חברות ביטוח פעלו על מנת לצרף מבוטחים לביטוחים הסיעודיים שלהן. אבל בבוא העת, יש הנמנעות מלשלם למבוטח את הכספים המגיעים לו. בשורות להלן נדון בנושא תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא. מהי תביעת ביטוח סיעודי? מהם הגופים המבטחים שניתן לתבוע? למה חשוב להסתייע בעורך דין על מנת לקבל את הזכויות המגיעות לכם? מדובר בנושא חשוב שכדאי להכיר.

 

מהי בעצם תביעת ביטוח סיעודי?

תביעת ביטוח סיעודי היא תביעה שנועדה למצות את הזכויות של המבוטח ולסייע לו לקבל את הקצבה המגיעה לו על פי החוק, וכן את הסיוע הנלווה מהמוסד לביטוח לאומי בישראל. ואולם במקביל, יש מי שרכשו פוליסת ביטוח סיעודי פרטית.

במקרים כאלה, תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא נדרשת על מנת למצות את מלוא הזכויות של המבוטח. כשפונים לעורך דין לצורך הגשת תביעה סיעודית, חשוב לוודא שהוא מכיר את הנושא ויכול להתמודד בכל המישורים, על מנת להשיג את התוצאות הרצויות.

 

מיהם הגופים המבטחים שניתן לתבוע בתביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא?

הגשת תביעות ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא מתבצעת כאשר המבוטח הופך לסיעודי. על מנת לקבוע אם התובע אכן סיעודי, הוא צריך לעבור בדיקה על ידי אדם מוסמך, שיבחן את היכולות שלו. בהקשר זה, כל גוף מבטח שולח את המומחה שלו:

  • ביטוח לאומי: הגוף הראשון שיש לתבוע כשאדם הופך לסיעודי הוא המוסד לביטוח לאומי. כל אזרח בישראל מבוטח בו, אם עבד לפרנסתו וקבל תלוש משכורת או אם שילם ביטוח לאומי באמצעות המשכורת של בן או בת הזוג או כעצמאי.
  • ביטוחים פרטיים: במשך שנים השתדלו חברות הביטוח להגדיל את מספר המבוטחים בביטוחים סיעודיים. מי שיש ברשותו ביטוח סיעודי פרטי, יכול לתבוע אותו במקביל לתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי.

איך חברות ביטוח נמנעות מתשלום למבוטחים סיעודיים?

חברות ביטוח שבעבר עשו הכל כדי שהמבוטח ירכוש פוליסה, יעשו הכל למנוע ממנו את הקצבה המגיעה לו כדין. כפי שכבר הוזכר לעיל, חברת הביטוח תשלח בודק מומחה, להעריך את התפקוד של המבוטח. לפעמים, שימוש במונחים מעורפלים עלול למנוע מהמבוטח את הקצבה המגיעה לו כדין.

למשל – אם מבוטח לא יכול להפעיל אחת הרגלים (למשל רגל שמאל), הבוחן ירשום "רגל שמאל חלשה" במקום לציין העדר תפקוד. כך עלול להיווצר הרושם שהרגל עדיין מתפקדת. במקרים אחרים, הבוחן ישקף בדבריו את הרושם שהעדר התפקוד הוא סוג של משחק, ואיננו אמיתי.

מלכתחילה, "הצלחה" של הבוחן, מבחינת חברת הביטוח, היא להפחית או אף למנוע לחלוטין את קבלת הקצבה. נקודת המוצא של החברות הפרטיות היא שלמבוטח ממילא אין את הכוחות לעמוד בתביעה ארוכה ומתישה, והוא יוותר. רק תביעת סיעוד למימוש זכויות מלא המוגשת בצורה מקצועית יכולה להשיג תוצאות טובות.

 

החשיבות העצומה של סיוע מעורך דין בהגשת תביעת ביטוח סיעודי

מכל האמור לעיל עולה שהדרך הטובה ביותר למצות את הזכויות של התובע, היא לפנות לשירותיו הטובים של עורך דין, שילווה אותו לכל אורך הדרך. עורך הדין יגיש תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא הן למוסד לביטוח לאומי והן לחברות הביטוח הפרטיות. עורך הדין ידאג לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, שעשויים לקדם את עניינו של המבוטח.

ואם בכך לא די – עורך הדין ילווה את המבוטח לאורך כל התהליך. הוא יהיה נוכח בבדיקה, וישגיח על כך שהמבוטח ירשום אך ורק פרטים נכונים, שעשויים לזכות את המבוטח בקצבה. אם התביעה נדחתה, או אם התוצאות שהושגו אינן מספקות, הוא עשוי להגיש ערעור וללוות את המבוטח עד להשגת המטרה – קבלת הקצבה שלשמה רכש המבוטח מלכתחילה את הפוליסה.

 

לסיכום

זקוקים להכוונה או סיוע במימוש זכויות סיעודיות? זה הזמן לפנות לצוות המומחים שלנו. לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות – השאירו פרטיכם בטופס להלן וניצור עמכם קשר בהקדם. למעבר לטופס – לחצו כאן!

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!