לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות תאונת עבודה

מי שנפגעו כתוצאה מתאונת עבודה, זכאים להגיש תביעות תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, לקרן הפנסיה ולביטוחים פרטיים, במידה שלמי שנפגע כתוצאה מתאונת העבודה, אכן יש פוליסת ביטוח המכסה את הנושא. מהן בעצם תביעות תאונת עבודה? מתי עשוי להיות מוגשת תביעה בעקבות תאונת עבודה? למה חשוב לקבל סיוע של עורך דין איכותי המכיר את הנושא? להלן התשובות – כדאי לקרוא ולשמור.

 

תביעות תאונת עבודה – מה זה אומר?

תביעה לקבלת פיצויים מקרן הפנסיה או קצבה בגין תאונת עבודה מהמוסד לביטוח לאומי, עשויה להיות מוגשת אם וכאשר עובד נפגע בעת מילוי תפקידו. הגשת תביעות תאונת עבודה מגיעה למעשה כאשר העובד איננו יכול להמשיך לעבוד במקום העבודה, או בתפקיד הספציפי שלו בעבודה. רופא מנתח שללא יכול לנתח עקב פגיעה בעבודה, נחשב תאונת עבודה, גם אם הוא לכאורה יכול לעסוק בתחום אחר.

על אותו משקל טבח שלא יכול לעמוד, או מורה שמיתרי הקול שלו נפגעו. הגשת תביעה תתבצע אם וכאשר העובד חדל לעבוד ואיננו יכול להמשיך להתפרנס. מי שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, בין אם מדובר בתאונה חד פעמית או תוצאה של עמידה ממושכת או אחר, יהיה זכאי לטיפול רפואי.

מדובר בעזרה ראשונה, כולל גם אשפוז, אם נדרש. בהמשך, ייקבע היקף הטיפול הנדרש על יקי רופא של המטופל בקופת החולים. ככלל, הגשת התביעה חייבת להתבצע סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה.

 

מתי תביעה לתאונה בעבודה עשויה להיות מוגשת?

תביעת תאונת עבודה יכולה להיות מוגשת בכמה מקרים:

  1. פגיעה במקום העבודה, תוך כדי מילוי התפקיד. למשל – פועל בניין שנפל מפיגום, טבח שנפל במטבח או נפגע ממכשיר, או עובד במפעל שנפגע בעת מילוי התפקיד שלו.
  2. פגיעה בדרך למקום העבודה וממנו: פגיעה בדרך למקום העבודה או ממנו נחשבת לתאונת עבודה לכל דבר ועניין. עם זאת, חשוב להדגיש שמדובר אך ורק במקרים שבהם העובד לא סטה מהמסלול, לא בדרך למקום העבודה ולא ממנו. לא פעם, נדרשת התערבות של עורך דין, על מנת לברר לאשורן את נסיבות התאונה.
  3. מחלת מקצוע: מחלת מקצוע היא מחלה שהתפתחה בעקבות העיסוק של העובד. למשל – עובד שמרבית שעות היום עובד בעמידה, ועקב כך הוא חווה פגיעה ברגליים או בגב התחתון, עשוי להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה. ישנה רשימה ארוכה של מחלות מקצוע, המאפיינות סוגים ספציפיים של עיסוקים.
  4. מיקרו טראומה: מחלה הנגרמת כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות של העובד במקום העבודה. למשל – עובד שנפגע בפרק כף היד, משום שהוא כל היום מבריג ברגים, בחלק מהתפקיד שלו בפס הייצור של מפעל, עשוי להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה.

למה חשוב לקבל סיוע משפטי מעורך דין מנוסה?

תביעות תאונת עבודה נמנות עם הנושאים השנויים ביותר במחלוקת. אם מדובר בתאונה ספציפית שהתרחשה תוך כדי עבודה, הרי שאין הרבה מקום למשחקים, וקרוב לוודאי שהתביעה תאושר. עם זאת, גם כאן עשויות להתעורר מחלוקות באשר לאופי התאונה. ואולם במקרים אחרים, עשויה להתעורר התנגדות מצד המעסיק, או לחילופין חברת הביטוח, או המוסד לביטוח לאומי, עשויים לפעול למניעת הגדרת הפגיעה כתאונת עבודה.

להגדרת אופי הפגיעה יש משקל, לאור האחריות המוטלת על מי שהפגיעה נגרמה בגללו. די בעובדה שתאונות עבודה נחקרות לרוב על ידי משרד העבודה, על מנת לגרום למעביד לעשות כל שביכולתו להסרת האחריות לפגיעה. במקרים כאלה, הסיוע של עו"ד מומחה ואיכותי יכולה לסייע לעובד שנפגע למצות את הזכויות שלו ולקבל את התמורה המגיעה לו הן ממקום העבודה והן מהמוסד לביטוח לאומי.

 

לסיכום

אם הגעתם חלילה למצב שמחייב אתכם בהגשת תביעת פיצויים בשל תאונת עבודה, מוטב לעשות זאת רק אחרי שנועצתם בעו"ד עם התמחות בהגשת תביעות ביטוח לאומי ובמימוש זכויות מול גורמים מבטחים נוספים. לתיאום שיחת התייעצות ראשונית ללא עלות וללא התחייבות  – צרו קשר עכשיו עם משרד עורכי דין פייפר כהן.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!