לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות תאונת דרכים

תאונות דרכים נמנות עם הגורמים המשמעותיים ביותר לנפגעים בעולם, ובכלל זה בישראל. תביעות תאונת דרכים נועדו לסייע לכל מי שנפגע בתאונה, לקבל את הכספים המגיעים לו מהגורם האחראי. מי זכאי לקבלת פיצויים כתוצאה מתאונת דרכים? מי הם הגורמים האחראים על תשלום הפיצויים ואת מי אפשר לתבוע? מה התפקיד של עורך דין ולמה חשוב להסתייע בו בהליך התביעה? להלן כל התשובות. 

 

מי יכול להגיש תביעות תאונת דרכים ומי זכאי לפיצויים?

למעשה, כל מי שמעורב בתאונת דרכים והוא מבוטח כנדרש, זכאי לפיצויים אם וכאשר הוא מגיש תביעות תאונות דרכים. שאלת האשמה איננה רלוונטית במקרה הזה, אלא רק שאלת הפגיעה שאירעה ושהנפגע סובל ממנה. ואם להיות מדויק ובוטה יותר – גם מי שגרם לתאונת דרכים, ובתנאי שלא עשה זאת במזיד, יהיה זכאי לפיצויים, אם היה מבוטח כנדרש ואם הוכח שהפגיעה שלו נובעת מתאונת הדרכים.

 

הזכאות לפיצוי בחלוקה לגורמים פוגעים ונפגעים בתאונות דרכים

להלן הזכאות לפיצוי בחלוקה לגורמים פוגעים ונפגעים בתאונות דרכים:

  • הנהג הפוגע: הנהג הפוגע זכאי, אם נפגע בתאונה, להגיש תביעה ולקבל פיצויים כתוצאה מהתאונה.
  • הנהג הנפגע: אם הנהג הפוגע יכול להגיש תביעה, על אחת כמה וכמה הנהג שנפגע יכול להגיש תביעה.
  • נוסעים ברכב הפוגע או הנפגע: נוסעים ברכב הפוגע, כמו גם הנוסעים ברכב הנפגע, יכולים להגיש תביעה ולזכות בפיצויים. זאת, כמובן, בהנחה שהרכב שבו נסעו מבוטח בביטוח המתאים.

 

מה יכול הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים לעשות לשם קבלת פיצוי?

הולך רגל שנפגע, זכאי לפיצויים בדיוק כמו כל שאר הנפגעים כתוצאה מתאונת דרכים. עם זאת, ככל שמדובר בהולך רגל יש שני מצבים אפשריים:

  1. תביעות תאונת דרכים כנגד הנהג הפוגע: מדובר בהגשת תביעה כנגד הנהג הפוגע. המשמעות היא שחברת הביטוח שבה הנהג הפוגע מבוטח בביטוח חובה תשלם את הפיצויים. ביטוח החובה הוא הביטוח של הנהג הפוגע, המבטחת אותו מפני הצורך לשלם סכומי עתק, במקרים שבהם הוא גרם לתאונה. נסיעה ללא ביטוח חובה היא מנוגדת לחוק, כך שמרבית הסיכויים שהנפגע אכן יפוצה אם וכאשר נפגע.
  2. תביעות כנגד קרנית: במקרים שבהם הנהג הפוגע לא מבוטח, או אם מדובר בתאונת "פגע וברח", התביעה תוגש כנגד "קרנית".

את מי צריך לתבוע במקרה של תאונת דרכים ומי לא זכאי לפיצויים?

למעשה, במקרה של תאונת דרכים, תביעות תאונת דרכים מוגשות כנגד חברת הביטוח של הנהג שהיה אשם בתאונה. לכן, בשלב הראשון ובסמוך למועד התאונה, חשוב לקבוע מי בדיוק אשם בתאונה. זאת על מנת שניתן יהיה לדעת בוודאות מי הצד התובע ומי הנתבע. עם זאת, כדאי לדעת בהקשר הזה שיש מקרים שבהם עלול מאן דהו להיות מנוע מקבלת פיצויים.

מי שגרם לתאונה בכוונה תחילה, ואם יוכח שאכן כך היה, לא יוכל לקבל פיצויים בגין הפגיעה שלו. בנוסף, מי שנהג ברכב ללא רשות הבעלים וגרם לתאונה, לא יהיה זכאי לפיצויים. גם מי שנהג ברכב גנוב וגרם לתאונה שבה הוא עצמו נפגע, לא יהיה זכאי כלל לפיצויים, גם לא מחברת קרנית. גם מי שנוהג ברכב ללא רישיון ובלא שהיה לו רישיון, לא זכאי לפיצויים.

 

לסיכום: חשיבות המעורבות של עו"ד בהגשת תביעות עקב תאונות דרכים

פגיעה בתאונת דרכים היא, במרבית המקרים, פגיעה משמעותית שעשויה לזכות את הנפגע בפיצויים בסכומים גבוהים. הסתייעות בעורך דין מסייעת למי שנפגע למצות את מלוא הזכויות שלו. בדרך כלל, חברות הביטוח עושות ככל יכולתן להקטין ככל שניתן את הפיצויים. עורך דין פייפר כהן מכיר את כל הטריקים ואת כל הדרכים להקטנת פיצויים ופועל על מנת למנוע עוגמת נפש מהלקוח שלו.

הגשת תביעה באמצעות עורך דין מבטיחה מיצוי כלל הזכויות של התובע. זקוקים להכוונה נוספת? לייעוץ משפטי מקצועי בהקשר להגשת תביעות בתאונות דרכים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!