כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תאונת עבודה ביטוח לאומי

אנשים רבים מוצאים את עצמם נפגעים או עלולים להיפגע במהלך עבודתם ואינם יודעים אם מדובר במקרה של תאונת עבודה ביטוח לאומי. פגיעות יכולות לקרות מהרבה סיבות, חלקן קורות משימוש שגוי בכלי עבודה, חלקן יכולות להגרם משאיפת חומר שעלול לגרום לנזק ויכול להגיע לבעיות פרקים בשל עבודה ממושכת.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

מהי תאונת עבודה?

אדם אשר נפגע בתאונת עבודה או חלה במהלך או בעקבות עבודתו, ואינו מסוגל לעבוד בשל אותה פגיעה, זכאי למספר זכויות כמו הטבות, הקלות ופיצויים.

במידה וחוויתם פגיעה בעבודה, מאמר זה נועד לפרט לכם את כל הזכויות המגיעות לכם על פי הדין לכם ומדוע מומלץ להצטייד בעורך דין תאונות עבודה.

שימו לב- בכדי לקבל את זכויותיכם במלואן, אנו ממליצים לבדוק ולהיעזר עורך דין לתאונות עבודה או בעורך דין לדיני נזיקין שיעזור לכם לעבור את ההליך המסובך והבירוקרטיה הבלתי נפרדת ממנו, וכל זאת באופן המיטבי ביותר.

אנו בפייפר כהן מחזיקים בעורכי דין אובדן כושר עבודה, עורכי דין לנכות כללית, עורך דין תאונת עבודה ואנו מתמחים בעיקר בתביעות נגד ביטוח לאומי. אנו כאן כדי לעמוד לרשות האזרח ולעזור לכם לקבל את כלל הפיצויים והזכויות המגיעות לכם.

אך לפני שנדון בזכויות המגיעות לנפגעי עבודה, יש לדון בנושא הזכאות משום שלא לכל אחד מגיעות זכויות, ולכן בשלב הראשון יש לברר האם אנחנו עומדים בתנאי הזכאות.

 

זכויות תאונת עבודה ביטוח לאומי

הזכאים לזכויות עקב פגיעה בעבודה הם:

  • עובד עצמאי שמשלם דמי ביטוח לאומי.
  • עובד שכיר שהמעסיק שלו משלם עליו דמי ביטוח לאומי.
  • אדם שהשכר שלו נקבע על פי החוק כמו חבר כנסת לדוגמה.
  • עציר / אסיר העוסק בעבודה שאינה מוכרת כשירות מקובל של בית הסוהר או מקום המעצר הספציפי.
  • אדם שעובר הכשרה מקצועית או שיקום מקצועי במוסד אשר אושר על פי תקנות הביטוח הלאומי.
  • אדם הנבחן על פי חוק החניכות או לחלופין על פי חוק שירות התעסוקה, וזאת בשעת הבחינה בלבד.
  • חיילים אשר נמצאים בשירות קבע, אנשי ביטחון, סוהרים ושוטרים, אנשים שנפצעו במהלך שירותם בפעילות שאינה מבצעית או מצאו עצמם חולים במחלה שאינה נחשבת מחלת שירות.

תאונת עבודה ביטוח לאומי

לאחר שווידאנו שאנחנו אכן עומדים בקריטריון הזכאות, יש להבין מהי “פגיעה בעבודה” אשר עשויה לזכות אותי בזכויות כאלה ואחרות.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מה זה אומר פגיעה בעבודה?

על פי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי תשנ”ה-1995, פגיעה בעבודה מורכבת משני סוגים של פגיעות: “תאונת עבודה” ו”מחלת מקצוע”.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שחלה בזמן העבודה ובעקבות העבודה אצל מעסיק מסוים או מטעם הנפגע, ומבחינת עובד עצמאי – תאונת עבודה היא תאונה החלה תוך כדי עיסוקו במשלח ידו בעקבות זאת.

כלומר, תאונת עבודה הינה תאונה שקרתה אך ורק בזמן ובעקבות העבודה, או לחלופין בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה.

תאונת עבודה זכויות לדוגמה: עובד נסע בבוקר מביתו למקום עבודתו ועבר תאונת דרכים אשר לא אפשרה לו לעבוד במשך חודש שלם, הפגיעה שנגרמה לו נחשבת תאונת עבודה. דוגמה נוספת היא אדם אשר עבד במקום עבודתו עם מסור חשמלי ונחתך בידו עקב השימוש במסור. הפציעה שאותו אדם קיבל בעקבות עבודתו לא איפשרה לו להמשיך לעבוד עד שהחלים. גם תאונה זו נחשבת תאונת עבודה.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

האם כל תאונה בעבודה נחשבת פגיעה בעבודה?

מהדוגמאות האחרונות, ניתן לראות כי “תאונה” הינה אירוע חריג שקרה לעובד במהלך עבודתו או בעקבותיה. כלומר, אם זהו אינו באירוע חריג מגדר הרגיל אז הפגיעה לא תיחשב ”תאונת עבודה“.

מלבד ההגדרה של תאונת עבודה, על הפציעה להיות בעקבות העבודה או תוך כדי ביצוע העבודה. כלומר על מנת לקבל זכויות, על הנפגע להראות כי יש קשר בין המאורע החריג שקרה תוך כדי העבודה העבודה לבין הפגיעה הגופנית שנוצרה בעקבות התאונה. דוגמה לכך היא עובד בחברת גינון אשר נסע לבית בו הוא עובד על מנת לגזום עץ בחצרו. במהלך הגיזום העובד נחתך בידו באופן שלא איפשר לו להמשיך לעבוד במשך חודשים ספורים.

כדי שהפגיעה תיחשב תאונת עבודה על הנפגע להראות כי החתך הנגרם לו בעקבות עבודתו הביא לפציעה של העובד, בניגוד לחתך שיכול לקרות לו בכל יום נתון שלא כתוצאה מעבודתו וחתך כזה לא יזכה אותו בזכויות כנפגע עבודה.

 

תאונת עבודה ביטוח לאומי – זכויות על פי חוק:

במידה ועמדנו בתנאי הזכאות ווידאנו כי הפגיעה שלנו היא אכן פגיעת עבודה, מגיעות לנו מספר זכויות על פי חוק הביטוח הלאומי. ניתן לחשוב כי במידה ועמדנו בתנאים הראשוניים, המשך ההליך הינו פשוט ונוכל לקבל את זכויותינו בקלות, אך לצערנו- לא כך פועלים הדברים.

לא פעם אנשים מקבלים את הזכויות שלהם באופן חלקי בלבד או שלא מקבלים את הזכויות המגיעות להם בכלל. לכן, היעזרות בעורך דין מומחה לדיני נזיקין או עורך דין מומחה לנפגעי עבודה יכול לעזור לכם לעבור את ההליך בדרך המהירה ביותר ולהביא לכך שתקבלו את כלל הזכויות המגיעות לכם.

כעת, לאחר שראינו מיהם הזכאים לזכויות והגדרנו מהי בעצם פגיעה בעבודה, נפרט מהן זכויותיו של נפגע תאונת עבודה ביטוח לאומי על פי חוק הביטוח הלאומי.

 

תאונת עבודה ביטוח לאומי – הזכות לקבל טיפול רפואי:

מי שנפגע פגיעה בעבודה זכאי לקבל טיפול רפואי ראשוני בעקבות הפגיעה מקופת החולים אליו הוא שייך. הטיפול הרפואי אשר ניתן במסגרת סל הבריאות יינתן בהתאם לחוק ע"י קופת החולים, ואדם שנפגע בתאונת עבודה יהיה פטור מהתשלום הכרוך בהשתתפות עצמית.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

דמי פגיעה

דמי פגיעה הם תשלום שהמוסד לביטוח לאומי משלם למבוטח אשר נפגע בעבודה, זאת כפיצוי על אובדן שכר או הכנסה מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע, ובתנאי שהוא אינו מסוגל לעבוד, לא בעבודתו ולא בעבודה מתאימה אחרת, כתוצאה מהפגיעה הנ"ל על פי אישור רפואי.

דמי פגיעה ישולמו עבור הזמן בו לא עבד האדם שנפגע, ולכל היותר לתקופה של 13 שבועות ממחרת יום הפגיעה.

מה עושים בכדי לקבל דמי פגיעה?

על מנת לקבל את דמי הפגיעה עבור תאונת עבודה ביטוח לאומי יש להגיש תביעה לדמי פגיעה ביטוח לאומי ולצרף אליה אישור רפואי הקובע כי עקב הפגיעה המטופל לא מסוגל לעבוד בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת ועליו לצרף תעודה על אי כושר עבודה מהרופא המטפל או ממרפאה לתאונות עבודה בציון הפגיעות שנגרמו והתקופה במהלכה הוא לא יכל לעבוד.

סכום דמי הפגיעה המגיעים לי

אם לפני הפגיעה העובד לא קיבל שכר מלא ב3 החודשים שקדמו לפגיעה, תיבחן האפשרות לחשב את דמי הפגיעה כאילו קיבל שכר מלא. כדי לעשות זאת, על מגיש התביעה להגיש לביטוח הלאומי אישורים המעידים על כך שהוא לא קיבל שכר מלא בגלל סיבות מוצדקות כגון חופשה, מחלה וכדומה.

 

דמי פגיעה מופחתים

אדם אשר הגיע למצב בו הוא נפצע ובעקבות הפציעה נגרם לו אובדן כושר עבודה חלקי ובעקבות זאת צומצמו שעות עבודתו באישור רפואי, יהיה זכאי לדמי פגיעה מופחתים. דמי הפגיעה לאותו אדם יחושבו בהתאם לשעות העבודה שנקבעו בהאישור הרפואי.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: