כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

תאונת דרכים ביטוח לאומי

במאמר זה נדון בחלק ממה שנקרא פיצויים מביטוח לאומי, ונתמקד בנזקי גוף בתאונות דרכים ופשיטת רגל ביטוח לאומי. ישנם מקרים שונים ורבים בהם מגיע למבוטחים פיצויים מביטוח לאומי ואנו כאן כדי לשפוך אור על חלקם.

נזקי גוף בתאונות דרכים

נזקי גוף עלולים להיות גם תאונת דרכים או תאונת דרכים בדרך לעבודה . בניגוד לתביעת נזיקין, בתביעות פיצויים לאחר תאונות דרכים, חברת הביטוח לא מחפשת רשלנות כלשהיא. כל שיש להוכיח על מנת לזכות בפיצוי תביעה תאונת דרכים הוא שקרתה תאונת דרכים, שרישיון הנהיגה של מי שנהג בתוקף וכמובן את הנזק שקרה בעקבות התאונה. ככל שהנזק גדול יותר, כך הפיצוי יעלה ויגדל.

לכן כאשר מחפשים עורך דין נזקי גוף או עורך לתאונת דרכים, חשוב לחשוב איזה עורך דין או איזה משרד עורכי דין עשוי לעזור לנו למקסם את הפיצוי של אותו נזק בתביעת נזקי הגוף עקב תאונת עבודה. עורך דין נזקי גוף עשוי לטפל לנו גם בתביעות לחברת הביטוח כמו תביעות של אובדן כושר עבודה, או תביעות של פנסיית נכות.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

תאונת דרכים – ביטוח לאומי

אם אתם מוצאים את עצמכם בתאונת דרכים או פציעה כלשהיא שגורמת לנכויות משמעותיות , אתם עלולים למצוא את עצמכם זכאים לתביעות נכות תאונת דרכים ביטוח לאומי.

השפה המשפטית בה משתמשים במוסד לביטוח לאומי כוללת מונחים רפואיים ומשפטים שלא אחת קשים לאדם מן השורה. ככל שהפציעה קשה יותר, כדאי להוכיח את הטענות שלנו בצורה רצינית יותר על מנת שנוכל למקסם את הזכויות להם אנו זכאים.

תאונת דרכים ביטוח לאומי – צריך לזכור שביטוח לאומי הוא תאגיד גדול אשר מטרתו היא לצמצם את התשלומים עבור האזרחים ולהשאיר כמובן את הכספים בביטוח לאומי. כשמחפשים עורך דין לתאונות דרכים לתביעות נכות מתאונה או לתביעות נכות כללית, צריך לעצור ולחשוב מי יכול לעזור לנו לקבל יותר זכויות ביטוח לאומי.

לא משנה איזה עורך דין לתאונות דרכים או עורך דין נזקי גוף תבחרו לעבוד איתו, מה שאתם צריכים לחשוב עליו, הוא שככל שהפציעה שתהיה קשה יותר, כך חייכם ישתנו בהתאם.

תאונת דרכים ביטוח לאומי

תאונת דרכים ביטוח לאומי – נכות נפשית

הפגיעה בתאונות דרכים עשויה להתפתח מיד אחרי התאונה ולפעמים גם עשויה להתפתח אחרי תקופה מסוימת.

אחד הכללים הבסיסיים לאחר תאונת דרכים הוא לשים לב אם אנו מרגישים אותו דבר, אם אנחנו מרגישים משהו שונה, מה גרם לנו לא להרגיש אותו דבר, מה מציק לנו, והאם הבעיה שמציקה לנו היא בעיה פיזית או בעיה – נכות נפשית?

ישנם לקוחות המגיעים למשרד ומתקשים לתאר את הפגיעה ממנה הם סובלים, ובחלק מהמקרים הפגיעה הנפשית ופוסט טראומה עקב תאונת דרכים מודחקים.

עקב העוצמה של תאונת דרכים שעברנו, אנו עלולים לחוות הרגשה של מועקה או שינויי מצבי רוח, ולפעמים אנו לא מצליחים להבין מדוע אנחנו מרגישים שונה מהרגיל ולא יודעים להיכן לקשר זאת. לכן בפגיעה נפשית לאחר תאונת דרכים אפשר להכיר במצבים של פוסט טראומה עקב תאונת דרכים גם לאחר זמן רב לאחר התאונה.

במשרדנו פייפר כהן היה מקרה של אישה שהייתה בסוף שנות ה-30 אשר התלוננה על כאבי צוואר, וקושי להיכנס להריון. אותה אישה תיארה מצב בו היא מנסה להיכנס להריון במשך תקופה והיא מפילה בחודשים הראשונים להריון.

הלקוחה הסכימה להיבדק על ידי פסיכיאטר ואז התגלתה התמונה המלאה בה היא החליפה הרבה מקומות עבודה, לא ישנה בלילות, לא מצאה את מקומה, וגם מערכת היחסים עם בעלה הייתה מערכת יחסים מתוחה וסוערת. בית המשפט שבדק אותה קבע לה בתביעה לפיצוי תאונת דרכים– 5% על רקע התאונה. התוצאה הייתה שהיא הוכרה על רקע פגיעה נפשית של פוסט טראומה עקב תאונת דרכים.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

עורך דין לתאונות דרכים

אז מדוע כדאי לכם להצטייד בעורך דין לתאונות דרכים?

עורך דין תאונות דרכים מומחה בפסיקה ובחקיקה הרלוונטית, שהלקוח אינו מצוי בהם. חשוב לזכור שחברת הביטוח אותה תובע הלקוח מצוידת במומחים משפטיים, כך שמן הראוי שגם הלקוח ישיג לעצמו ייעוץ משפטי, אחרת ימצא את עצמו בעמדה נחותה מול חברת הביטוח.

עורך דין תאונות דרכים מלווה את לקוחו בייעוץ שוטף מרגע התאונה, ומעדכן אותו באילו פעולות רצוי לנקוט, ומאילו להימנע, על מנת להגדיל את סיכוייו לקבל פיצוי כספי גדול ככל האפשר. כך למשל, ייתכן ואדם שאינו מיוצג יארח בביתו חוקר מטעם חברת הביטוח, וזהו דבר שעורך דין תאונות דרכים אינו ממליץ לעשות (מחשש למסירת מידע שעשוי לפעול לרעת הלקוח).

עורך דין תאונות דרכים מיומן באיסוף והצגה של מסמכים וראיות באופן מקיף, מסודר ומשכנע. התביעה שתוגש כנגד חברת הביטוח, תהיה מקיפה ופרטנית, ולא תפסח על שום נזק שנגרם ללקוח ואשר ניתן לדרוש פיצוי בגינו. אדם אשר אינו מיוצג ע"י עורך דין תאונות דרכים עלול בטעות ומחוסר ניסיון להחסיר מספר ראיות קריטיות.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

פשיטת רגל ביטוח לאומי

פיצויים מביטוח לאומי – זכויות עובדים בפירוק חברה ביטוח לאומי. המוסד לביטוח הלאומי מגן על עובדים שזכויותיהם נפגעו כתוצאה מקשיים שאליהם נקלע מעסיקם ומעניק לאותם עובדים פיצויים מביטוח לאומי.

עובד שכיר אשר ניתן צו פשיטת רגל נגד מעסיקו, או צו פירוק או צו לפתיחת הליכים, זכאי לתשלום גמלה מהביטוח הלאומי עבור פיצויי פיטורים ושכר עבודה שמעסיקו חייב לו. בנוסף קופת הגמל של העובד רשאית לתבוע את חוב המעסיק לקופה.

 

זכאות לגמלה

מי שזכאי לגמלה הוא אדם אשר ניתן נגד מעסיקו צו פירוק קבוע או צו לפשיטת רגל או צו לפתיחת הליכים. מעסיק כזה יכול להיות חברה, שותפות או אגודה שיתופית.

הגמלה כוללת תשלום שכר עבודה ופיצויי פיטורים שהמעסיק חייב לעובד, וכן תשלום חוב לקופת גמל.

 

פיצויים מביטוח לאומי – מי זכאי לגמלה?

  • עובד זר ועובד הרשות הפלסטינית או יהודה ושומרון – השוהים בארץ כחוק.
  • חבר במושב שיתופי או בקיבוץ במשך 7 שנים לפחות, וכן חבר באגודה שיתופית שהוא קיבוץ מתחדש, אם עבד במפעל האגודה או מטעמה.
  • שאירים של עובד שכיר שנפטר, והיה זכאי לגמלה.
  • עובד שכיר שנגד מעסיקו ניתן צו פירוק קבוע/ צו לפשיטת רגל/ צו לפתיחת הליכים.

 

מי לא זכאי לגמלה?

  • עובד זר ועובד הרשות הפלסטינית או יהודה ושומרון – השוהים בארץ  שלא כחוק.
  • עובד עצמאי
  • בעל שליטה בחברת מעטים

 

תשלומי הגמלה

הגמלה כוללת את התשלומים הבאים:

  • העובד רשאי לתבוע מביטוח לאומי תשלום עבור חוב שכר עבודה ופיצויי פיטורים. לתשלום יתווספו הפרשי הצמדה, מיום קבלת תביעת החוב עד ליום התשלום בפועל על ידי הביטוח הלאומי.
  • חוב שכר עבודה ופיצויי פיטורים לעובד
  • חוב לקופת גמל: הקופה רשאית לתבוע מביטוח לאומי את חוב המעסיק לקופה, וכן את הניכויים שהיה מחויב להעבירם לקופה, ללא רכיב פיצויי פיטורים.

חשוב לדעת – הגמלה אינה ניתנת להעברה או לעיקול.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: