כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

עורכי דין בתביעת אחוזי נכות בגין דלקת קרום הלב

אם אתה או מי מבני משפחתך וחברייך חלה בדלקת קרום הלב חשוב לדעת כי ניתן לתבוע פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. משרדנו מתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי ובין היתר ליווה ומלווה עשרות לקוחות בדרך לקבלת הפיצוי בגין מחלת דלקת קרום הלב והשפעותיה השונות. במאמר זה ננסה לפשט ולהסביר מהי מחלת קרום הלב – זכויות חולי לב מביטוח לאומי וכיצד ניתן לקבל פיצויים אם חליתם בה.

נדגיש כי המאמר אינו מחליף ייעוץ וליווי אישי צמוד של עורך דין לרבות ליווי בוועדות רפואיות שכן כל מקרה לגופו ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח לאומי בדגש על ניסיון עשיר במחלת דלקת קרום הלב על מנת שידריך אתכם שלב אחר שלב עד ההגעה לפיצויים המגיעים לכם.

 

תנאי זכאות - תביעת נכות כללית
לקצבת נכות זכאי תושב/ת ישראל שמלאו לו 18 שנים, ועדיין לא הגיע לגיל פרישה, שעקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי הנובע ממחלה, מתאונה או ממום מלידה.
תנאי ראשון: גיל ותושבות

אתה תושב/ת ישראל , מלאו לך 18 שנים ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
קטין, בין הגילאים 16 עד 18 עשוי להיות זכאי לקצבה, אם הוא היה "עובד קטין" בסמוך לפני שנגרם לו אי הכושר להשתכר

תנאי שני: הכנסות מעבודה

אינך עובד או שהכנסתך כשכיר או כעצמאי נמוכה מ-60% מהשכר הממוצע, 7,122 ש"ח (החל ב- 01.01.2023).
שימי לב! אישה נשואה שאינה עובדת, תיבדק כעקרת בית, אם לא עבדה 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים ב-48 החודשים, שקדמו ליום הגשת התביעה או שקדמו ליום הפסקת העבודה – אם הפסקת העבודה הייתה לאחר הגשת התביעה.

תנאי שלישי: נכות רפואית
רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לך נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות, אם יש לך כמה ליקויים רפואיים ועל ליקוי מסוים נקבעה לך נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות.
תנאי רביעי: דרגת אי-כושר

נקבע שעקב נכותך אינך מסוגל לעבוד או יכולתך להשתכר ירדה ב-50% לפחות, ונקבעה לך דרגת אי כושר באחד מהשיעורים האלה: 60%, 65%, 74% או 100%.

קצבת נכות עבור עקרת בית

אישה נשואה שאינה עובדת תקופה ארוכה, תיבדק במסלול שונה לצורך קבלת קצבת נכות לעקרת בית.
הבדיקה במסלול לעקרת בית תתבצע אם לא עבדת 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים, ב-48 החודשים שקדמו ליום הגשת התביעה, או שקדמו ליום שבו הפסקת לעבוד – אם הפסקת העבודה הייתה לאחר הגשת התביעה.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעת נכות כללית – צרו קשר עם משרדנו.

דלקת קרום הלב מהי ?

כשמה כן היא מדובר בדלקת של קרום הלב הקרוי פריקרד והוא הקרום שעוטף את הלב מכל צדדיו ומהווה כמעטפת הגנתית.

המחלה עצמה קרויה פריקרדיטיס (pericarditis) – לרוב מדובר בזיהום ויראלי אך הזיהום יכול להיות כתוצאה מחיידק, הדבקות בקטריאלית כמו חיידקי השחפת או קוביד 19.

עם זאת המחלה יכולה להיגרם לאחר התקף לב (אוטם שריר הלב), מחלת הסרטן, כתוצאה מחבלה שנגרמה לאזור בית החזה (למשל תאונת דרכים), טראומה באזור בית החזה (כמו ניתוח לב פתוח), מחלות אוטואימוניות וכדומה.

הדלקת עצמה יוצרת רקמה צלקתית העוטפת את הלב במקום הקרום עצמו והוא זה שמקשה על התרחבות הלב ומקשה על הפעילות המאומצת.

 

מהם התסמינים לדלקת קרום הלב?

הסימנים לדלקת קרום הלב כוללים בין היתר כאבים חדים ופתאומיים באזור בית החזה הנובעים מהצטברות נוזלים שעלולה לגרום לתהליך של התנפחות שק הלב. במקרים מסוימים מצב זה עשוי להקרין לאורך כל עמוד השדרה וכולל את אזור הגב והצוואר לרבות אזור הכתפיים שיכול לגרום לבעיות אורטופדיות נוספות.

 

אם יש לי חשש שאולי חליתי בדלקת קרום הלב – מה עליי לעשות?

אבחון של דלקת בקרום הלב מתבצעת על ידי האזנה לשמיעת הלב ולכן כדאי לפנות לרופא מתאים שיאבחן זאת (קרדיולוג). במידת הצורך וככל ויש חשש תתבצע בדיקת א.ק.ג ובדיקת אקו לב שהאחרונה היא זו שתאבחן כמות של נוזל שמצויה בין שתי שכבות הקרום (תופעת לווי של המחלה כפי שנרחיב בהמשך). כמו כן, ניתן על פי בדיקת דם פשוטה לראות סימני דלקת בגוף המאותת לנו כי ישנה דלקת בגוף.

עורכי דין בתביעת אחוזי נכות בגין דלקת קרום הלב

האם דלקת בקרום הלב מקנה נכות שניתן לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי?

נכות בגין דלקת קרום הלב נמדדת על פי אחוזי נכות שונים אשר ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי מפרש אותם בסעיף 9 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה – תאונת עבודה), תשט"ז – 1956 המפרטות את אחוזי הנכות בגין מחלות קרום הלב.

המוסד לביטוח לאומי והמומחים הקרדיולוגיים העומדים בועדות הרפואיות בסניפים השונים של המוסד לביטוח לאומי הם שיקבעו את אחוזי הנכות שיוכל כל נפגע לקבל במידה ואובחן כסובל ממחלות הלב השונות ובדגש על מחלת דלקת קרום הלב.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

לפי תקנה 9(4) לחוק הביטוח הלאומי –

דלקת חריפה של קרום הלב או שריר הלב (Pericarditis/Myofarditis) דלקת חריפה של קרום הלב או שריר הלב למעט קרדיותומיה (Cardiotomy), או תסמונת על שם דרסלר (Dressler's Syndrome) וכן למעט מחלות משניות כגון זאבת (Lupus), אורמיה (Uremia) או משנית למחלה ממארת.

קיומה של דלקת חריפה של קרום הלב או שריר הלב תיקבע בהתבסס

על בדיקות ECHO, CT או MRI וכן בהתבסס על שינויי אקג טיפוסיים עם עלייה בסימני הדלקת או עם עדות לתפליט פריקרדאלי (יותר ממזערי) ב-ECHO או ב-CT או הפרעה אזורית בהתכווצות ב-ECHO או ב-MRI.

 

אחוזי הנכות ייקבעו לפי המפורט להלן:

(א)   עם דלקת פעילה, עד 6 חודשים מפרוץ המחלה        100%

(ב)   בלא דלקת פעילה או לאחר ריפוי מלא                        0%

(ג)    בלא דלקת פעילה, עם סמנים המתאימים ל-Chronic constrictive pericarditis וכן –

(1)   NYHA בדרגה I                                              10%

(2)   NYHA בדרגה II                                             25%

(3)   NYHA בדרגה III                                            50%

(4)   NYHA בדרגה IV                                        100%;

 

עורך דין המתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי יזהה מעבר לבעיות הקרדיאליות גם בעיות אורטופדיות ו/או נוירולוגיות אשר נגרמו כתוצאה מדלקת קרום הלב – מחלות לבלב ולכן עם הנחיה וליווי נכון בוועדות הרפואיות השונות יציגו לועדה את המצב הרפואי של הנפגע ויצליח להשיג גם נכויות בתחומים השונים למרות שעל הנייר הרבה יכולים לטעות ולטעון רק לבעיות קרדיאליות כחלק ממחלת קרום הלב.

בס"ד

להגשת תביעת נכות כללית

ייצוג מקצועי בכל תחומי תביעות הביטוח

החלטתי לתבוע בגין מחלקת קרום הלב – מה עליי לצרף לתביעה?

  • כל מעקב בקהילה, בקופות החולים בדגש על קרדיולוג / רופא משפחה ובמידת הצורך כפי שהוזכר אורטופד / נוירולוג.
  • כל ממצאי ההדמיה והאבחונים להם – למשל ממצאי בדיקת א.ק.ג או אקו לב יש לשמור גם את סליל הבדיקה וגם את האבחון אשר קיבלתם מהקרדיולוג או המפענח / הטכנאי.
  • אבחון רפואי על הפרעות בתפקוד הלב.
  • אישורים של כל טיפול פיזי או תרופתי שקיבלתם ( גם קבלות).
  • אם עברתם ניתוח – לשמור את דו"ח הניתוח וכל הטיפולים שלאחר מכן.
ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

טיפ!

כפי שניתן לראות תקנה 9 מקציבה מועדים לקבלת הנכויות השונות וככל שהחודשים חולפים מפרוץ המחלה כך אחוזי הנכות שניתן לקבל הולכים ונהיים נמוכים יותר.

אנא פנו לעורך דין מוקדם ככל הניתן אשר יגיש את התביעה עם כל המסמכים הרלוונטיים, במידת הצורך ינחה ויקדם את התביעה בשמכם על מנת לא לפספס זמנים אשר ישפיע על קבלת הפיצויים אשר מגיעים לכם.

 

דלקת קרום הלב ונגיף הקורונה

אומנם מחלת הקורונה פרצה אלינו בשנה האחרונה אך אנו שומעים כי לא מעט מהחולים בה סובלים מבעיות קרדיולוגיות שונות ואחרות.

כפי שציינו אחת מהאפשרויות לחלות במחלת קרום הלב היא כתוצאה מנגיף והקוביד 19 הוא בהחלט חיידק שמרים קשיים על כולנו ויכול לגרום גם להתפתחות מחלה לבבית ובין היתר דלקת קרום הלב והחלמה כתוצאה מהידבקות בקורונה עולה החשיבות לליווי של עורך דין היות ומדובר במחלה חדשה שאינה מוכרת בספרי הליקויים של המוסד לביטוח לאומי ויחד נוכל להגדיל את הפיצויים ואפילו לקשר לתאונת עבודה שכמובן בעל השלכות אחרות שחייב להתחשב בהם (ראו מאמר על תאונות עבודה והקורונה).

משרד עו"ד פייפר כהן ושות' מתמחה בהגשת תביעות מול המוסד לביטוח לאומי, עורכי הדין במשרדנו הם בעלי ניסיון עשיר ורב שנים אשר יספקו לכם ייעוץ, ליווי והסרת דאגה מלבכם (הפגוע) אל קבלת הפיצויים המגיעים לכם.

עורכי דין בתביעת אחוזי נכות בגין דלקת קרום הלב מסייעים בהליכי תביעה מול המוסד לביטוח הלאומי המוגשת מצד אנשים החולים בדלקת קרום הלב. באם אתם חולה בדלקת קרום הלב, על מנת לקבל אחוזי נכות תצטרך אכן להגיש תביעה וזאת מומלץ לעשות בסיוע של עורכי דין.

לא משנה באיזה שלב של התביעה אתם, אם עוד אין לכם סיוע מעורך דין המתמחה בתביעות המוגשות לביטוח הלאומי, מומלץ מאוד ליצור קשר עם עורך דין בהקדם. כמובן שאם עוד לא התחלת את התהליך אפילו יהיה לכם יעיל ביותר לקבל סיוע והכוונה כבר מההתחלה בהליך.

דלקת קרום הלב היא דלקת בקרום שעוטף את הלב. בעצם מדובר בזיהום היכולה להתפתח כתוצאה מחיידק בלב או לאחר אירוע לב חמור כדוגמת התקף לב או סרטן.

באופן כללי, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי לקבל הכוונה וייעוץ בנושא, אך בנוסף, תוכלו לחקור בעצמכם בספר הליקויים של הביטוח הלאומי ובו פירוט נוסף אודות הדלקת ובכמה אחוזי נכות היא מזכה.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: