כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

עורך דין תאונות עבודה

תאונת העבודה פוגעת בעובד פעמיים: בפעם הראשונה בגופו או נפשו שניזוקו מעצם התאונה ובפעם השנייה בתחומי החיים שהתערערו כתוצאה מהפגיעה, מהמצב הרפואי ולעתים אפילו עקב הליכי התביעה שננקטו מול מקום העבודה או המעסיק. כיצד עורך דין תאונות עבודה מסוגל לסייע בנושא? בישראל מתרחשות עשרות אלפי תאונות מידי שנה, כולן מוגדרות כתאונות שהתרחשו תוך כדי ועקב העבודה, לרבות תאונות שהתרחשו בדרך לעבודה או ממנה. מדובר אמנם בתחום שנוגע לפקודת הנזיקין הישראלית, אך הוא חוצה גבולות, עמים ויבשות וקיים למעשה בכל רחבי העולם.

תאונות כשלעצמן עשויות להתרחש בכל מקום ולחלקן צפויה להיות השפעה דרמטית על המשך החיים, כאשר כל פציעה או מחלה שנגרמה כתאונת עבודה תשליך באופן משמעותי ביותר גם על גורלו התעסוקתי של הנפגע.

תאונות העבודה אינן נחשבות לפיזיות בלבד ולפיכך נכללות בה גם פגיעות נוירולוגיות ונפשיות שמקורן מהעבודה וגם הן מזכות בדמי פיצויים. גם תאונות דרכים שהתרחשו במסגרת יום העבודה, בדרך לעבודה או ממנה הביתה נכללות בהגדרה ולכן מזכות גם הן.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

זכויות הנפגעים בתאונות עבודה

אדם שנפגע בתאונת עבודה זכאי לתבוע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי ורצוי שיעשה זאת בליווי עו"ד מנוסה ביותר, שיוכל למנוע תרחישים של דחיית התביעה ולפעול מאוחר יותר גם לעניין תביעת הנכות אם חלילה נותרה כתוצאה מהתאונה. מלבד התביעה מול המוסד לביטוח הלאומי, עורך הדין יוכל לבדוק גם את הזכאות להגשת תביעת נזיקין נגד המעסיק או מקום העבודה עצמו.

בין אם זוהי תאונת דרכים, נזק נפשי, אורתופדי, נוירולוגי ואפילו לבבי או מוחי, הוא עשוי להתגלות כעילה לתביעת נזיקין הן מול הארגון המעסיק והן מול חברת הביטוח הפרטית המבטחת את העובד בפוליסה רלוונטית (ביטוח סיעודי, אובדן כושר עבודה, נכות מעבודה, תאונות אישיות ועוד).

כאשר אדם מאבד את כושר עבודתו בתאונת עבודה, עומדת לו האפשרות גם לתבוע את קרן הפנסיה ולקבל פנסיית נכות.

עורך דין תאונות עבודה

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה בהליכי התביעה

בקיעות בתחום

עורך דין שצבר ניסיון עשיר ויש לו בקיאות עמוקה ביותר בכל החוקים, התקנות, מדיניות ונהלי העבודה הפנימיים של המוסדות הציבוריים והפרטיים והיכרות מצוינת עם הפסיקה המעודכנת, יוכל ללוות את הלקוח מרגע גיבוש התביעה ואיסוף המסמכים ועד לייצוג בוועדות הרפואיות ובבתי משפט שלום ועבודה.

מכיוון שמדובר בהליכי תביעה מול חברות הביטוח (לרבות ביטוח לאומי) שאינן ששות לשלם למבוטחים את מלוא סכום הפיצויים ואף עשויות לנצל את חוסר ההבנה של האזרח הפשוט כדי לדחות את התביעה בנימוקים משונים, נוכחותו של עורך הדין חשובה ביותר.

 

ביסוס טענות

עורך הדין יוכל לבסס את טענותיו של התובע לרבות הוכחת קיום התאונה ועמידתה בהגדרה לתאונת עבודה, יצירת קשר בין הנזק הרפואי לבין אותה התאונה וכמובן לוודא ששום פרט חשוב איננו נשכח מאחור ומונע ממחלקת התביעות לספק לעובד שנפגע את זכויותיו.

עורך הדין יוכל גם לפעול הלאה במצב של דחיית התביעה ולהגיש ערעור במסגרת הזמנים המתאימים לגורם המתאים ואף לחתור לתוצאות יפות מול חברות הביטוח, גם אם זו קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שנדרשים לפצות בגין אובדן כושר עבודה וגם אם זו חברת הביטוח שמבטחת את המעסיק הנתבע בגין רשלנות בפוליסת חבות מעבידים.

 

ניהול תביעות מקצועי ואחראי

יתרון נוסף שעורך הדין שולט בו הוא הארגון. בעבודה בירוקרטית מורכבת ומבלבלת מול גופים כמו המוסד לביטוח הלאומי או משרד הביטחון הדורשים עמידה בפני וועדה רפואית, קשה לדייק עד הסוף בפרטים הקטנים. העמידה בפני הוועדה נחשבת לרגע מלחיץ והנטייה לשכוח פרטים חשובים או שלא לענות כראוי לשאלות עשויה לסכל את ההכרה בנכות ולמנוע את דרגת אי הכושר לעבודה.

עורך הדין מתנהל באובייקטיביות ומתוך ניסיון מוכח, מה שהופך אותו לגורם מאורגן ומסודר המסוגל לשקף בצורה טובה ומושכלת את מצבו של הנפגע לרופא הוועדה או שופט בית המשפט ולשכנע אותם לספק פיצויים או אחוזי נכות בשיעורים גבוהים יותר.

זאת ועוד – ישנם מקרים שבהם הנפגעים כלל לא מודעים למכלול הזכויות שהם זכאים להם. במקרה לדוגמה, עובדת שסבלה מכוויות קשות עקב מיחם רותח שעמד באופן לא יציב ולא בטיחותי קיבלה דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, אך לא ידעה כי במקרה כזה קיימת עילה לתביעת רשלנות המעסיק והמבטחת שלו ולפיכך היא רשאית לתבוע גם אותו.

עורך הדין המטפל בתיק העובדת הגיש תביעה בגין הנכות הרפואית, האורתופדית והנפשית שנגרמה לה והביא לכדי קבלת פיצוי כספי של 215,000 ₪.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

מתי תובעים את הביטוח הלאומי ומתי את המעסיק?

כל אדם שנפגע בתאונת עבודה זכאי לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה המשולמים על בסיס 3 חודשי העבודה האחרונים ולמשך 90 ימים ממועד התאונה. אם הפגיעה עדיין בעיניה והעובד מנוע מלשוב לעבודתו, ניתן להגיש תביעה לדרגת נכות ובה ייקבע שיעור הנכות בהתאם לפגיעה והגבלותיה והאם מדובר בנכות זמנית או צמיתה.

את המעסיק או את מקום העבודה עצמו ניתן לתבוע כאשר תאונת העבודה שהתרחשה היא פועל יוצא של רשלנות מוכחת. למשל, מעסיק שלא מצייד את עובדיו בווסט זוהר כך שאחד מהם נפגע בסופו של דבר מכלי תפעולי חולף.

העדר פיקוח או חידוד נהלי עבודה בנוגע לנשיאת משקל כבד כך שאחד העובדים גילה כי הוא סובל משתי פריצות דיסק.

סביבת עבודה מסוכנת כמו רצפה רטובה או חלון שבור שאין לגביהם הימנעות מפגיעה (שילוט, אדם אחראי במקום).

העדר שילוט "יציאת חירום" שגרם לעובדת לגשש את דרכה במסדרון חשוך עד שנפלה בגרם מדרגות ארוך.

ועוד.

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

מתי מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה?

נפגעי תאונות העבודה נמצאים לא פעם בסערת רגשות בעקבות מצבם ולכן מתקשים לפעול מול המוסד לביטוח הלאומי או חברות הביטוח, שמערימות קשיים בקבלת הפיצויים ושואפות לספק לכל היותר סכום מינימלי בלבד. ולכן הפנייה לעורך הדין מומלצת כאשר:

  • העובד או העובדת חלו כתוצאה מסביבת העבודה או אופן עבודתם (למשל פגיעה בשמיעה כתוצאה מרעש מכונות במפעל)
  • התאונה נבעה מעבודה פיזית כלשהי, למשל החלקה ממים עומדים על הרצפה, נפילה מסולם, התחשמלות ועוד.
  • התאונה התרחשה בעקבות הפרה של נהלים או הוראות בטיחות, למשל בעבודה עם חומרים מסוכנים, בטיחות בעבודה עם מכשיר או מכונה כלשהי.
  • התאונה היא תאונה קשה או מחלת מקצוע שגרמה לפטירתו של הנפגע ממנה.

עורך הדין הוא הגורם שיוכל להוכיח את קיומה של התאונה לרבות הפניית האשמה אל הגורם לה, להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק הרפואי שנגרם ובין התאונה עצמה, להתמודד עם כל טענה נגדית מכיוון הגורם המפצה ולעמוד על גובה הנזק על מנת שיינתנו בגינו הפיצויים המקסימליים.

במילים אחרות, תפקיד עורך הדין בתאונות עבודה הוא להקל על הנפגעים לשוב לשגרת חייהם ולוודא שהם יקבלו את מקסימום הפיצויים שמגיעים להם, במינימום זמן ומינימום טרחה.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: