לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עו"ד תביעות אובדן כושר עבודה מקצועי

אובדן כושר עבודה מקצועי הוא מצב בעל השלכות משמעותיות, לגבי העובד עצמו ולגבי בני המשפחה התלויים בו. מצד שני, חברות הביטוח נוטות להקשות על כל מבוטח המגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה. בדרך כלל, מי שמגיש באמצעות עו"ד תביעות אובדן כושר עבודה יש לו סיכוי טוב יותר לקבל את התמורה המובטחת לו בפוליסה. 

 

אובדן כושר עבודה מקצועי – מה זה ולמה זה כל כך מלחיץ?

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם איננו מסוגל להמשיך לעבוד, להרוויח את לחמו ולפרנס את בני המשפחה התלויים בו. למעשה, כאשר אדם מאבד את היכולת שלו לעבוד, הוא מאבד את היכולת להמשיך ולהביא הכנסה, ולפרנס את בני המשפחה התלויים בו. קשה להפריז בעוצמת החשש המלווה כל עובד שנקלע, שלא מרצונו, למצב כזה.

 

סוגים של מצבי אובדן כושר עבודה המצדיקים סיוע מעו"ד לאובדן כושר עבודה מקצועי

ישנם שני סוגי אובדן כושר עבודה שבהם יש מקום לבחון את ההיתכנות להגשת תביעה:

  • אובדן כושר עבודה מקצועי: כושר עבודה מקצועי, פירושו האפשרות של אדם להתפרנס ממקצוע שאליו הוכשר ובו עבד תקופה ארוכה. אם לעובד מסוים יש פוליסה המבטחת אותו מפני מצב כזה, הוא עשוי ליהנות ממנה גם אם לכאורה הוא יכול לעבוד בעבודה אחרת. למשל – רופא מנתח שאחת מידיו נפגעה לא יכול לנתח, לתקופה מוגבלת או לתמיד, עשוי ליהנות מתמורה בגין אובדן כושר עבודה. נהג אוטובוס שסובל מבעיות גב, עשוי ליהנות מקצבה דומה.
  • אובדן כושר עבודה כללי: להבדיל מאנשי מקצוע, גם עובד שאיננו מוגדר מקצועי עלול לאבד את כושר העבודה שלו, בין אם בגלל תאונה או בגלל בעיה אחרת. במקרה כזה, הוא צריך להגיש באמצעות עוד תביעות אובדן כושר עבודה, במטרה לפעול על פי הכיסוי הביטוחי הקיים בביטוח הפנסיוני שלו. התמורה תהיה, כמובן, בהתאם לאופי הכיסוי הביטוחי שלו – כיסוי חלקי (קצבה רק אחרי אובדן  של 75% מהיכולת לעבוד) או מורחב, שזה אומר שאבדן של 25% מהיכולת לעבוד עשוי לזכות אותו בקצבה.

מי יכול להגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה?

כל מי שאיבד את היכולת לעבוד, בין אם מדובר בעובד מקצועי שאיבד את היכולת לעסוק במקצוע, ובין אם עובד כללי, יכול להגיש תביעה. עם זאת, חשוב להדגיש שהתביעה צריכה להיות מותאמת לנסיבות. למשל – מי שנפגע בתאונת דרכים, חייב להגיש תביעה לחברת הביטוח של הנהג הפוגע, או לקרנית – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

ואולם מי שאיבד את כושר העבודה בגלל מחלה או בעיה פיזית, חייב להגיש באמצעות עורך דין אובדן כושר עבודה. זאת, על מנת לקבל במלואן את הזכויות המגיעות לו, מחברת הביטוח הפנסיוני או מהחברה שבה הוא מבוטח בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

למה חשוב להגיש באמצעות עו"ד תביעות אובדן כושר עבודה מקצועי?

לכאורה, הגשת תביעה בעקבות אובדן כושר עבודה איננה נושא מסובך. אם ברשות המבוטח יש מסמכים הנוגעים לאופי הפגיעה, ואם יש לו חוות דעת מקצועיות המצביעות על כך שהוא אכן איבד את כושר העבודה שלו, הסיכויים גדולים שהתביעה אכן תתקבל.

יחד עם זאת, בכל תביעה חברות הביטוח נוטות לנסות ולפעול בשני מסלולים:

  1. הוכחת העדר עילה לתביעה: במסלול הזה, חברת הביטוח פועלת על מנת להוכיח שלמבוטח אין עליה לתביעה, והוא איננו מנוע מלעבוד עקב הפגיעה.
  2. אחוזי פגיעה נמוכים: במסלול הזה, חברת הביטוח מנסה להוכיח שהפגיעה במבוטח היא מינימלית, זאת, על מנת להפחית ככל שניתן את הקצבה.

 

לסיכום

לאור כל האמור לעיל, מי שמגיש באמצעות עו"ד תביעות אובדן כושר עבודה עשה את הדבר הנכון והמתבקש. עו"ד מומחה יאסוף את כלל המסמכים הנדרשים ויבחן את התביעה. בהמשך, הוא יגיש את המסמכים ביחד עם תביעה, במטרה להשיג עבור המבוטח את התמורה הגבוהה ביותר האפשרית. פנו אלינו היום לקבלת ייצוג מקצועי וחסר פשרות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!