כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סכום פיצוי תאונת עבודה

על כמה עומד סכום פיצוי תאונת עבודה וכיצד מחשבים אותו? מי משלם את הסכום והאם ניתן לקבל אותו גם מתביעת המעסיק עצמו? נגלה לכם כבר עכשיו שסכום הפיצויים צפוי לעמוד על עשרות אלפי שקלים כל עוד נמצא לצידכם עורך דין מקצועי שיוכל לסייע לכם למצות את זכויותיכם ולדרוש את הפיצוי המקסימלי. ועם זאת, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות לחלוטין בעצמכם.

 

תנאי זכאות - נפגעי עבודה

  • נפגעי עבודה עשויים להיות זכאים למענק נכות חד פעמי או לקצבת נכות חודשית, אם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% לפחות.
  • התביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה תטופל רק אם הוגשה קודם לכן תביעה לדמי פגיעה, שבעקבותיה הוכרה הפגיעה כפגיעה בעבודה.
  • עובדים שהגישו תביעה להכרה בפגיעה בעבודה תוך 12 חודשים ממועד היווצרות הנכות, ואת התביעה לקביעת דרגת נכות תוך 12 חודשים ממועד ההכרה בפגיעה, זכאים לגמלה מלאה ללא הפחתה מיום תחילת הנכות.

לייעוץ מקצועי עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושאי תביעות פיצויים – צרו קשר עם משרדנו.

תאונת עבודה – כיצד מתנהלים ולמי פונים?

קיימים שני סוגים מרכזיים שאפשר לסווג על פיהם את תאונות העבודה: תאונה בולטת ונראית לעין, כמו נפילה מגובה או פציעה עקב תפעול לקוי של כלי עבודה ותאונה שאין לה ביטוי בולט מידי לעין כמו אירוע מוחי שהתרחש במהלך העבודה. החוק מסדיר את המקרים בהם תאונה מסוימת תיחשב לתאונת עבודה שלא בתוך מקום העבודה עצמו כמו למשל בדרך אליו או בסביבתו הקרובה.

כאשר פציעה מסוימת התרחשה כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב שהדבר ייאמר במסגרת קבלת הטיפול הרפואי הראשוני. זאת על מנת שסיבת הגעתכם לטיפול תתועד בהתאם ותסייע לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם. אחרי הטיפול הרפואי הראשוני עליכם להודיע על פגיעה למעסיק ולפנות לביטוח לאומי כדי למלא טפסים שיאפשרו להכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה.

בשלושת החודשים הראשונים לפגיעה ובהינתן אישור מטעם רופא, יתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי דמי פגיעה. סכום זה קובע אובדן כושר עבודה לתקופה זו והסכום לגביו יינתן בשיעור של 75% משכרו של העובד במהלך 3 החודשים שקדמו לפגיעה. בסיום תקופת דמי הפגיעה (כלומר ביום ה-91), יהיה אפשר לקבל תשלום נוסף בהתאם לבקשה לקביעת דרגת נכות במוסד לביטוח לאומי.

 

אז כמה בדיוק מקבלים?

עובד שהוכר כנפגע עבודה וכן כנכה בשיעור של למעלה מ-9% יקבל סכום כספי חד פעמי מהמוסד לביטוח לאומי. החישוב בביטוח לאומי מתרחש לפי שכר העובד בערב התאונה כפול דרגת הנכות 75% ואז 43%. כך למשל, עובדת שנקבעה לה דרגת נכות קבועה של 10% ושכרה היה 10,000 ₪, תקבל על פי הנוסחה מענק חד פעמי בגובה 32,250 ₪.

נפגעי עבודה ששיעור הנכות שלהם עומד על 20% ויותר יקבלו קצבה חודשית על בסיס שיעור הנכות במכפלה של 75% מהשכר שלפני הפגיעה. אם נחזור לאותה עובדת שהרוויחה 10,000 ₪ אבל נניח שדרגת הנכות שנקבעה לה עומדת על 25%, הרי שהיא תקבל קצבה חודשית עד סוף חייה בסך 1,875 ₪. את התביעה יש לציין, תהיו חייבים להגיש תוך 12 חודשים מיום התאונה.

שאלון נכות כללית

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

האם אפשר לתבוע את המעסיק?

אם תאונת עבודה והפציעה שבעקבותיה נגרמה כתוצאה מרשלנותו של המעסיק, יהיה צריך לגבות את הטענה בהוכחות לקשר סיבתי בין הרשלנות לגרימת הנזק וכן לעמוד על הפרת חובת הזהירות והאחריות של אותו מעסיק.

מאחר ובשנים האחרונות חלה החמרה בפיקוח על המעסיק וחובותיו, הפסיקה הקיימת מרחיבה עוד ועוד את חובות המעסיק ומורה עליו לספק הדרכות בטיחות ולדאוג לשלומם ובטיחותם של כל עובדי המקום. כל עוד אלו מתקיימים כסדרם במסגרת העבודה, ספק אם יהיה ניתן להוכיח כי המעסיק התרשל. על כל פנים, גובה הפיצויים נקבע על ידי בית המשפט בהתאם לנסיבות שהוצגו בפניו.

 

מהתאונה ועד הפיצויים – כל שלבי התהליך

על מנת שתוכלו לקבל את דמי הפיצויים מתאונת עבודה בשיעור הגבוה ביותר, יש לבצע את הפעולות הבאות:

שאלון נכות עבודה

מלאו את השאלון וניצג מטעמנו יחזור אליכם לייעוץ

איסוף תיעוד רלוונטי

דאגו לתיעוד מפורט של כל הפרטים מהתקרית, לרבות שמות המעורבים בתאונה, כתובות, מספרי טלפונים, השתלשלות האירוע, פרטי עדים ופצועים נוספים. לכאן יכנסו כל הפרטים שנראים חשובים וייתכן שישמשו אתכם מאוחר יותר.

 

צילום מזירת התאונה והנזקים

רצוי לצלם את הפגיעות הגופניות וזירת התאונה ממספר זוויות, הרכוש שניזוק וכל פרט המתעד את הנזק או יוצר לגביו תמונה מוחשית יותר, דבר שיסייע להעריך מאוחר יותר מול המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח את אומדן הנזק שנגרם.

 

קבלת טיפול רפואי

אל תדחו את קבלת הטיפול הרפואי גם אם מיד לאחר התאונה אתם מרגישים שלא נחבלתם בצורה משמעותית. נזקים עשויים לצוץ בעוצמה ובחומרה רבה לאחר כמה ימים, מה שיעיב על מצבכם הגופני והפיזי וימנע מכם לעבוד, אך גם יגביל את היכולת שלכם להוכיח קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לבין התאונה עצמה.

וודאו שבתיעוד הרפואי מפורטים השתלשלות התאונה והפרטים לגביה (מיקום, שעות וכד') וכן הדיאגנוזה שתעריך את מצבכם הרפואי הקיים. כמובן שיש לדרוש העתק מהגיליון הרפואי לטובת הגשתו בהמשך.

 

בניית התיק הרפואי

ברוב התיקים שמתייחסים לנזקי גוף, הגיבוש המלא מתקבל רק לאחר כמה חודשים טובים ולכן עד שתתברר תמונת המצב המלאה, דאגו לשמור את כל המסמכים במרוכז ורצוי על פי סדר כרונולוגי. הנפגע מחויב לדאוג לקבל את כל הטיפולים הרפואיים הנחוצים לו ולפנות לרופאים מומחים מתאימים שיתעדו ברשומות את כל התלונות והטיפולים המבוצעים.

זכרו – נפגע שמוותר על בדיקות רפואיות לא יוכל להוכיח בדיעבד את מצבו וממה הוא סובל, כך שבמוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח צפויים לדחות את התביעה או לקבוע כי הפגיעה הייתה מינימלית בלבד.

 

שמירת אינפורמציה רלוונטית

מלבד הרשומות הרפואיות, האישורים, המרשמים, ההפניות, האשפוזים וכיוצ"ב, רצוי לנהל רישום ותיעוד מפורט של כל הוצאה נלווית כמו הנסיעות לטיפולים, רכישת עזרים רפואיים ותרופות, סיוע במשק הבית ועוד. בנוסף יש לשמור על תלושי השכר הקיימים לפני ואחרי התאונה ולהעביר מהם העתק לעורך הדין המטפל. עצמאיים יצטרכו לשמור ולהעביר גם את דוחות מס הכנסה ומע"מ שהגישו לפני ואחרי התאונה.

דגשים נוספים לגיבוש תביעת הפיצויים: אחת ההנחיות המרכזיות של עורכי הדין מתמחים בטיפול בתביעות נזקי גוף היא להימנע לחלוטין מכל שיתוף פעולה עם חוקרים מטעם חברת הביטוח. חברות הביטוח השונות אינן ממהרות לשלם ולמעשה יחפשו דרכים נוחות לסתור את המידע הרפואי של המבוטח או לטעון כי מדובר בהגזמה.

הם ינסו להקליט את המבוטח בשיחה טלפונית ללא ידיעתו ולהשתמש בה, לגרום לו לבצע פעולה גופנית כדי לטעון לכשרותו והיעדר פגיעתו ואפילו יציגו את עצמם כמי שמעוניינים לסייע לנפגע וללוות אותו בתהליך קבלת פיצויים. יש להימנע מלשוחח טלפונית עם אנשים שאינכם מכירים, לא להכניסם הביתה או לענות לשאלותיהם גם אם הן נראות תמימות לחלוטין.

הימנעו גם ממסירת פרטים לאנשים בנוגע לתאונה המדוברת, מצבכם המשפחתי, הנפשי, התעסוקתי ועוד והכינו בהתאם גם את בני המשפחה.

 

הגשת תביעה לביטוח לאומי

כעת משגובש תיק התביעה, יהיה אפשר להגיש אותו למוסד לביטוח לאומי. את מילוי טופס התביעה מומלץ לבצע באמצעות עורך הדין מאחר וחשיבותו קריטית הן ברמת הניסוח והן ברמת מילוי כל הפרטים וצירוף כל המסמכים הנדרשים. כמו כן, אם תביעה לפיצויים תידחה בביטוח הלאומי, היא תחסל כל אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק.

ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

לסיכום

כאשר התביעה מתקבלת על ידי ביטוח לאומי והניזוק מוכר כנפגע עבודה, הוא יקבל פיצוי בגין כל ימי המחלה שאושרו לו על ידי הרופא המטפל שהוגשו לביטוח לאומי. כעת על הנפגע להגיש טופס בקשה לקבלת קצבת נכות כללית, כדי להיבדק בוועדה הרפואית ולקבוע את דרגת אי הכושר ואחוזי הנכות המגיעים לו, בין אם באופן זמני ובין אם צמית.

תוכן עניינים
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם: