לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הגשת תביעת סיעוד

הגשת תביעת סיעוד עבור מי שהפך לסיעודי היא נושא מורכב. בשורות להלן נסביר אותו בקצרה. מהי גמלת סיעוד? מתי מתעורר הצורך להגיש בקשה לגמלת סיעוד? מהם השלבים הרלוונטיים בהגשת התביעה? למה חשוב להסתייע בעורך דין מיומן, המכיר את הנושא על בוריו? אם התעורר אצלכם הצורך בהגשת תביעה לקבלת קצבת סיעוד, זה בדיוק המקום הנכון עבורכם.

 

מהי תביעת סיעוד ומי יכול להגיש את התביעה?

תביעה לקבלת גמלת סיעוד מוגשת, כאשר נשוא התביעה הפך לסיעודי. משמעות המונח היא שאותו אדם איננו יכול להתנהל בכוחות עצמו, או שההתנהלות שלו מוגבלת והוא זקוק לסיוע והשגחה. זאת, במטרה לשמור על איכות החיים שלו ולאפשר לו לבצע פעולות בסיסיות, תוך הסתייעות באדם אחר.

מי שיכולים להגיש תביעות סיעוד הם כדלקמן:

  • מבוגרים שהגיעו לגיל פרישה, מתגוררים בקהילה וזקוקים לסיוע בפעולות יום יומיות או להשגחה בבית.
  • מי שמתעתדים לעבור ניתוח, וברור שאחרי הניחוח הם יהיו זקוקים להשגחה, גם אם מדובר בתקופה קצובה מראש.
  • מי שמאושפזים בבית חולים, במהלך תקופת האשפוז

מי שיכולים להגיש את התביעה הם הסיעודיים עצמם, אם וכאשר הם מסוגלים להגיש את התביעה. לחילופין, יכולים להגיש תביעה בשמם מי שמונו על ידם להיות אפוטרופוסים שלהם, או מי שהם אפוטרופוסים מכוח היותם בנני משפחה – אחים, בני זוג או צאצאים.

מהם השלבים הרלוונטיים בהגשת התביעה הסיעודית?

הגשת תביעת סיעוד מתחלקת לכמה שלבים, שכל אחד מהם חשוב שיתבצע בצורה נכונה. זאת, על מנת להימנע מעיכוב בקבלת הסיוע או הגמלה הסיעודית.

  1. מילוי טפסים: על מנת להגיש את התביעה, יש למלא את כל הטפסים הרלוונטיים לצורך העניין. ניתן לקבל הסברים בסניפי המוסד לביטוח לאומי, לחילופין, ניתן להסתייע בעורך דין שילווה את התהליך מתחילתו ועד לסיום המוצלח שלו וקבלת הקצבה.
  2. צירוף מסמכים רלוונטיים: נוסף על מילוי הטפסים, חשוב לצרף כל מסמך רלוונטי שיסייע לקדם את הנושא. עם המסמכים שיש להגיש ניתן למנות מידע רפואי מקופת החולים, או לחילופין תמצית התיק הרפואי של נשוא התביעה. אם מגיש התביעה אושפז, חשוב לצרף סיכום אשפוז. בנוסף, חשוב לצרף אישור הכנסה הן של המבוטח והן של בן או בת הזוג שלו. האישורים אינן צריכים לכלול קצבאות ביטוח לאומי. נסף על כל אלה, חשוב לצרף כתב ויתור סודיות, בכל מה שנוגע למידע רפואי. במידה ונשוא התביעה מתגורר בבית אבות, יש לצרף אישורים מבית האבות שבו הוא מתגורר.

הגשת התביעה היא משמעותית, משום שעצם היותו של אדם סיעודי משפיעה בהכרח על כל הסביבה שלו. ככל שהתמיכה הכספית תגיע מוקדם יותר, כך תהיה אפשרות לשאר בני המשפחה לתפקד בצורה תקינה, תוך שהם מסתייעים בכספים לשכירת מטפלים. אף שלא מדובר בסיוע המכסה את כלל המאפיינים של הטיפול, הרי שמדובר בכל זאת בסיוע משמעותי.

 

סיוע מעורך דין והחשיבות שלו בדרך לקבלת גמלת סיעוד

הגשת תביעת סיעוד איננה עניין של מה בכך, והיא מוגשת לרוב במצב שבו אין ממש ברירה אחרת. בדרך כלל, בני המשפחה של מי שהפך לסיעודי מרגישים היטב הן את ההוצאות הכרוכות בטיפול בו והן את הזמן הנדרש לשם כך.

ככל שהבקשה לקבלת תביעת סיעוד תיענה מוקדם יותר, כך ימנעו מהם הוצאות גבוהות. עורך דין איכותי יבחן את התביעה, ויבדוק שאכן כל הטפסים הנדרשים כלולים בה. בהמשך, הוא יגיש את התביעה וידאג לכך שהיא תאושר במהירות הרבה ביותר האפשרית. מילוי שגוי של טפסים או העדר טופס שנשרד לשם התביעה, עלולים לעכב את הסיום שלה, ואיתו גם את קבלת הסיוע הרלוונטי.

 

לסיכום

זקוקים לסיוע נוסף במימוש הזכויות הסיעודיות שלכם או של יקירכם? זה הזמן ליצור קשר עם צוות עורכי הדין – פייפר כהן המתמחים בנושא ולגלות מהם אפיקי הפעולה המומלצים עבורכם. לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות – השאירו את פרטי יצירת הקשר שלכם בטופס מטה וצוות האתר ידאג ליצור איתכם קשר בהקדם. לחצו כאן!

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!