כחלק מקבוצת משרד עוה"ד פייפר- כהן

סעיף 17א’ – מחלות הלבלב

כיצד לתבוע את הביטוח הלאומי לפי סעיף 17א' – מחלות הלבלב? במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות וההסברים בנושא ובהתאם לאמור בתוך ספר הליקויים של המוסד ביטוח לאומי. מיד נציג את כל המסמכים לביטוח הלאומי, את צפי אחוזי הנכות ואת הדברים שצריך לדעת טרם הגשת התביעה. 

משרדנו – פייפר כהן ובראשו עו"ד אייל פייפר מתמחה בתביעות מול המוסד ביטוח לאומי ולאורך השנים למד מהם הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה בנושא, להלן ההסבר המלא:

סעיף 17 א' כלשונו: לבלב

א. סטטוס: פוסט הליך כירורגי או דלקת.

(א) זכאות ל 0% נכות במקרה בו אין קובלנות או חותם במערכת העיכול.

(ב) מיחושים בבטן לעיתים קרובות והאמרה של כמות האנזימים.

(1) זכאות עד ל 20% במקרים בהם אין פגיעה ביכולת הספיגה.

(2) כולל פגיעה ביכולת הספיגה.

(א) זכאות עד ל 40% כאשר מטופלת באמצעות תכשירים במרשם.

(ב) זכאות עד ל 70% נכות במקרים בהם חלה תת–תזונה ברמה הכופה השלמת תזונה דרך פיום.

(ג) זכאות עד ל 100% נכות במקרים בהם רמת התת תזונה כופה הזנת על.

סעיף 17א’ – מחלות הלבלב

הגדרות שכדאי להכיר:

לבלב – צורתו כשל גיטרה, הבסיס השטוח ממוקם ליד התריסריון והקצה השני צמוד לטחול. משמש כאלמנט הפרשה חיצוני דרך הבלוטה האקסוקרינית ופנימי דרך הבלוטה האנדוקרינית ומוביל עיקרי בפרוצדורות קריטיות של רגולציה.

הבלוטה האקסוקרינית – מפיקה את מיצי הלבלב בהם מצויים אנזימי הלבלב. אנזימים אלה עוסקים בפירוק חלק מיסודות אבות המזון ובלעדיהם תהליך העיכול יהיה לקוי.

הבלוטה האנדוקרינית – מייצרת הורמונים.

ליקויים בספיגה – נירופתיה היקפית, איבוד משקל דרסטי, דלקת עצבית, לשון נפוחה, הלוך מעיים, חולשה ומיחושי עצמות, היחלשות הראיה וסימפטומים נוספים הם ביטויים לליקויים בספיגה של מינרלים, סידן, חלבונים, סוכרים או H2O עקב מחסור במיצי הלבלב האחראים למיסוס והפרדת החומרים החיוניים לגוף מהמזונות אותם אנו צורכים.

 

מה אומר סעיף 17א' של הביטוח הלאומי לגבי מחלות בלבלב?

מחלות בלבלב אשר מזכות באחוזי נכות מפורטות בספר הנכויות של ביטוח לאומי תחת סעיף 48 המתייחס באופן פרטני לאופי הליקוי ורמת חומרתו.

על פי הגדרתו של ביטוח לאומי וכפי שמפורט בסעיף 17 א' הנוגע לאחוזי נכות בגין מחלות לבלב הליקויים מתייחסים לשתי סיטואציות-

– מקרים של החלמה מזיהום בלבלב
– מקרים של הליך כירורגי בלבלב .

במידה והחלמת מהליך כירורגי או זיהום בלבלב ללא תופעות לוואי או ליקויים נוספים ככל הנראה יקבעו עבורך 0% נכות. אולם אם בעקבות ליקוי בלבלב יש לך בעיות ספיגה או מיחושים פנימיים הינך זכאי לבין 20% ל 100% נכות בהתאם לאופי הליקוי ורמת הנזק.

 

סעיף 17 א' בתוספת הסברים:

להלן פרשנות ומושגים הרלוונטים להבנת הסעיף על מנת להקל על מלאכת שיעור חישוב אחוזי הנכות המגיעים לך בהתאם לפגיעה ממנה אתה סובל כפי שהיא מוגדרת על פי המוסד לביטוח לאומי.

(1) ישנה זכאות של 0% נכות עבור מקרים בהם ישנו איחוי מושלם ללא תופעות לוואי.

(2) ישנה זכאות של 20% נכות עבור מקרים בהם ישנם מיחושים בבטן, האמרה של כמות האנזימים אך אין פגיעה ביכולת הספיגה.

(3) מיחושים פנימיים באזור מערכת העיכול עם ליקויים בספיגה:

(א) ניתנת זכאות עד ל 40% כאשר מטופלת באמצעות תכשירים במרשם.

(ב)  זכאות עד ל 70% נכות במקרים בהם חלה תת–תזונה ברמה הכופה השלמת תזונה דרך פיום.

(ג) זכאות עד ל 100% נכות במקרים בהם רמת התת תזונה כופה הזנת על.

 

הביאו עמכם במעמד התביעה:

  • מסמכים רפואיים המאשרים שחליתם בדלקת הלבלב, מתי אותר הליקוי, אופן הטיפול וציון תאריך ההבראה.
  • במקרים של הליך כירורגי בלבלב יש להציג סימוכין של אופי ההליך, תוצאות בדיקות לאחריו ואת המסמכים שקיבלת בעת עזיבתך את חדר המיון.
  • ליקויים ומיחושים הקיימים לאחר החלמה מזיהום או הליך כירורגי צריכים להיות מגובים באסמכתאות רפואיות המציגות את קובלנותיך בפני הרופא המטפל.
  • הפניות ותוצאות בדיקות.
  • מרשמים של תכשירים רפואיים אותם אתה צורך.
  • סימוכין של בדיקות דם המצביעות חד משמעית על ליקויים מערכת הדם.
  • אסמכתא רפואית חתומה לכך שהנך צורך השלמת תזונה בצורת פיום אם זה המקרה.
  • אסמכתא רפואית חתומה לכך שהנך צורך השלמת תזונה בצורת הזנת על אם זה המקרה.
ייתכן ומגיע לך הרבה כסף!
בדיקה להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות!

 

תמיד טוב לדעת:

ליקויים גופניים רבים נגרמים עקב חוסר ספיגה שלא אחת כופים על המטופל לעבור הליכים כירורגיים מורכבים ופוגעים באיכות חייו. אנו ממליצים לך לבדוק באתר אם אחד או יותר מהנזקים שנגרמו לך עקב חוסר ספיגה יכול לזכות אותך באחוזי נכות נוספים בגין סעיפים שונים.

 

עמידה בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי

על מנת לקבל אחוזי נכות בגין מצבכם הרפואי, תתבקשו לעמוד בפני וועדה רפואית. וועדה זו מורכבת מרופא מטעם הביטוח הלאומי שמתמחה במישור התביעה (במקרה של בעיות בלבלב לרוב זה יהיה גסטרואונטרולוג) ונציג הוועדה, שיתעד אותה בפרוטוקול מסודר.

הוועדה מתרחשת כך שנציג הוועדה מזמין אתכם לתוך החדר ויתעד את כל שנאמר ונעשה מכאן ועד לסיום הפגישה. כעת תתבקשו להציג את כל הניירת הרפואית המלאה בנוגע למצבכם, כפי שפורט לעיל. זכרו להצטייד בכל מסמך עדכני שמתעד את המחלה, התקדמותה, השתלשלותה, סוג הטיפולים שאתם עוברים, התרופות שאתם נוטלים, הפניות שקיבלתם, צילומים וכל מסמך שעשוי להיות קשור לכך.

כעת הרופא ישאל אתכם שאלות בנוגע למצבכם, כששאלותיו מוכוונות בעיקר להבנת מצבכם התפקודי וכיצד הבעיה הרפואית משפיעה על התפקוד שלכם בתחומי החיים השונים כמו: תעסוקה, הפן הכלכלי, המישור המשפחתי, יכולות קוגניטיביות, התנהגותיות, תפקודית-פיזית ועוד. לפיכך תצטרכו לספק תשובות מתאימות ולקשור בצורה מוצלחת בין המצב הבריאותי לבין המגבלות שנוצרו מכך.

בדרך כלל, רופא הוועדה גם יבצע לכם בדיקה רפואית גופנית במקום כדי לאמת את מצבכם לאור הניירת המונחת לפניו. הוועדה עצמה אורכת לא יותר ממספר דקות – זה כל מה שיש לכם על מנת לשכנע במצבכם ולשקף אותו כראוי ולא בכדי חשוב מאוד שתתכוננו מבעוד מועד לתהליך מול הרופא! עורך דין המתמחה בתביעות הביטוח הלאומי יוכל לספק לכם את ההכוונה המלאה לקראת הוועדה הרפואית וגם לייצג אתכם בתוכה אם יש צורך.

 

מה קורה אחרי הוועדה?

תשובת הוועדה ניתנת בדרך כלל בתוך חודשיים מהמועד שבו נבדקתם ותושאלתם. אם אחוזי הנכות שקיבלתם לא משביעי רצון, ניתן לפנות לוועדה לעררים ולנסות לשנות את ההחלטה. חשוב מאוד לגשת לוועדה לעררים רק עם עו"ד, משום שביכולתו למצוא את הנימוקים המתאימים ביותר למצב ולהבהיר מדוע אחוזי הנכות אינם מספקים בפועל ולגבות את הטענות במסמכים רפואיים מעודכנים.

אם אחוזי הנכות הולמים את המצב הקיים, ניתן לפנות למחלקת התביעות של הביטוח הלאומי לצורך קבלת הגמלה. במקרה שהמצב הרפואי מידרדר, ניתן יהיה לתבוע החמרת מצב.

 

לסיכום:

סעיף 17א' מתייחס למחלות הלבלב ומעמיד את אחוזי הנכות הצפויים בגין כל אחת מהבעיות הקיימות בתחום זה. במאמר הצגנו את כל התנאים לתביעה וכיצד יש להתנהל בפועל כדי לקבל את אחוזי הנכות, את המסמכים שעליכם להצטייד בהם ואת האפשרויות במקרה של דחיית התביעה. אם תרצו לקבל לכך ייעוץ מקדים, או ליווי משפטי שיסייע לכם למקסם את אחוזי הנכות, פנו אלינו ונסייע לכם בכל עת.

תוכן עניינים

עו”ד פייפר כהן בפייסבוק עו”ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
לקבלת ייעוץ משפטי חסר פשרות
בנושאי תביעות נזיקין
מלאו את הטופס ונבדוק זכאותכם